Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]

Gå ner 
+4
Eira
Chi
Orkidé
Zey-So
8 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:39

Har tänkt mig att Zey-So igen ska få valpar, speciellt nu när flocken är såpas liten och så få är med.

Kräver ingen vidare relation till Zey-So, hon kommer bara se detta som en projekt hon måste göra för att öka chanserna för sin nya flock men vill varna att Zey-So kommer automatiskt komma ihåg och kunna finna sin partner oavsett vart han är pga sin kraft.

Lite info om henne då.

Ras/art: Rasren karg
Krafter: Osynlighet och Pathfinding
Färg och markeringar: Gepardfläckig päls, honungsfärgad.
Ögonfärg: Gula
Tidigare kull: 1 honvalp Sheali-So med Hananya


Senast ändrad av Zey-So den ons 19 feb 2014, 21:35, ändrad totalt 1 gång
Orkidé
Orkidé 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:43

Jag har flera hanar. :)
Någon kan säkert ställa upp.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:44

Ja jag har kanske någon hane som kan ställa upp som fader.

har Chi, Theron, Gavin, Navareil, Havran och Tlalocan :-)
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:49

Razek har jag ☺️
Nepotonje
Nepotonje 
NPC 

Spelas av : Skruk | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:50

Jag har tre hanar som kaaaanske passar??
Joker[Karg](lite ung nu men skall ändå åldras), Saderk[sandvarg/fakarg] och KANSKE Zhetan[Sannistäppare], väldigt osäker på Zhetan dock ^^'
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:54

Oj så bra med så många intresserade :)

Pga att vi har så få medlemmar med starka offensiva krafter skulle det vara nyttigt om fadern kunde äga någon stark destruktiv kraft som eld t.ex

ska kolla igenom era förslag och välja ut en hane baserat på kraft.

Orkidé: Vilka krafter har dina hanar?
Orkidé
Orkidé 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:58

Keifer är renrasig Infero. ;)
Sen har jag... Fler. XD
Ska komma på alla bara.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 20:59

Ja i så fall skulle ju Chi passa bra. Han har eld och en kraft till (har dock inte bestämt mig för vilken ännu men tror de lutar åt mörker (så han till slut kan bemästra svart eld.. Hur den fungerar vet jag inte riktigt ännu)

Även Havran har eld (och förmågan att dölja/ta fram sina drakvingar) och Navareil har järn och telepotering. Theron har Telepati och energi så han kanske inte passar då :-)
Midnight
Midnight 
Vandrare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:00

Jag hade delat med mig av Mid om han inte hade varit född forever-alone. Så.. Jah.. xD Har tyvärr inga andra hanar än honom heller, har jag märkt.
Nepotonje
Nepotonje 
NPC 

Spelas av : Skruk | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:02

Joker har Eld i släkten så det är fullt ärftligt, Saderk har dessa ärftliga krafter; Vind, Eld, Sand, Elekricitet Och Zhetan har väl Solenergi och värme
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:08

Vill även passa på att varna alla er om att möjliga söner som föds kommer lämnas över till farsorna att uppfostra (eller döda). Så om ni inte vill se era hanar bli ensamstående pappor så kan ni passa på att återkalla era förslag :)

Chi – Passar mkt bra med eldkraften + åldern verkar de passa bra i, iof är Zey lite äldre. Hon är runt 26-28 så men ser henne som ung vuxen.

Gavin – Rent diplomatiskt skulle han kunna vara bra för flockarna skulle nog kunna bli allierade med varandra + att Zey inte skulle tvingas att överge sina möjliga söner ensamma. Bara skicka de till farsan XD. P.s Vad kan han göra med benkraften?

Navareil – Verkar mkt intressant både åldersmässigt och kraften metall låter lovande.

Keifer – Låter mycket fin partner. Lite ung iof men kraften gillar jag. Har du fler? J

 

Havran – Bra kraft men tyvärr rädd över att valparna inte kommer ärva vingarna. Utblandningen med den redan recessiva drakargblodet blir för stort..Lutar här mer och Chi-hållet. Kanske blir även en allians med TBB?

Theron – Tyvärr för ung.

Tlalocan – Fel krafter :(

Razek – Tyvärr inte någon riktigt destruktiv kraft, men tack för förslaget J

Joker – Även han är lite för ung J

Saderk – Inte någon offensiv kraft. L

Zhetan – Ingen offensiv kraft här heller.. L

Mid är nog också lite för ung han med :) Dessutom lär det inte bli någon bra relation mellan flockarna om han anfaller Lee. Tror flockarna blir lite rivaler där


Senast ändrad av Zey-So den ons 19 feb 2014, 21:19, ändrad totalt 1 gång
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:15

Har inte bestämt kraft åt Tlalocan men det lutar åt kyla/is... Ev. även snabbhet eller ja jag vet inte :-P Har inte bestämt ännu :-P

Gavin skulle gärna ta emot sina söner om det behövdes :-) Och ännu en allians skulle inte vara fel :-) Med benkraften kan man manipulera sitt eget skelett, få bendolkar att träfa fram ur kroppen, benhorn att växa ut, benklor på tassarna, han kan även få typ bendolkar ur sin egen kropp som han kan slåss med i munnen eller kasta mot fiender. Han har även ett otroligt hårt skelett som är svårt att bryta. 

Med Chi så vet jag inte hur det blir med allians med TBB då det är Tzhuki som bestämmer sådant, men även han skulle ta hand om sina söner :-)
Orkidé
Orkidé 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:18

Keifer kan åldras lite. :3 Men spelar åldern roll?

Jag har ... Ska bara komma på alla igen. XD Kanske borde skaffa en sådan där karaktärslista här på Numoori.
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:21

Chi och Gavin låter som fina förslag, gillar Chi's krafter men även Gavis politiska möjligheter. Men lutar mig nog mer åt Chi då han verkar ha starka gener för eld.


Bellz - Jo åldern spelar roll för Zey då hon automatiskt kommer se en äldre hane som mer erfarnare och starkare. Kommer Keifer ta hand om sina framtida söner då?
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:23

Ja Chi har eld som främsta kraft och han skulle kunna ärva ned den rätt bra :-)
Nepotonje
Nepotonje 
NPC 

Spelas av : Skruk | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:24

Som nämnt har Saderk Både Elektricitet och Eld som går att ärva, så visst finns det offensiva krafter där c:
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:26

Chi: Okey, då har vi Chi som dominant bärare för eldkraften. :) Har han någon mer kraft?

Skrik: Tack :) skrev ner det men vill nog ha en hane med mer dominanta gener som han själv har för kraften. Större chans att de ärvs ner. :)


Bellz: Kommer du på fler med offensiva krafter eller har du bara Keifer?
Orkidé
Orkidé 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:27

Jag vet inte hur Keifer är med valpar. Men han skulle ta ansvar om det skulle bli något. Och han kan verka äldre än han är med. Men jag har funderat på att åldra honom lite.
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:29

Hmm. Då blir det lite frågetecken om Keifer pga hans osäkerhet med valpar. Zey har lite konstig etik där och ser helst att valparna får hem och utbildning med sin far eller att de dödas av honom. Själv kommer hon inte döda de eller ta hand om de utan lämnar över ansvaret till fadern.

P.s valpar kommer lämnas över när de slutar dia (ca 4-5 m.år) så det blir lite verklighet här.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:31

Som sagt så tror jag det får bli mörker (hade formskiftning men fick veta att det fick han inte ärva trotts att det var krafterna han hade då jag tog över honom så fick ta bort den och funderade då på vilka andra krafter han skulle få ärva. Så ja det blir nog mörker så han till slut kan få fram svart eld)

Chi skulle nog kunna tänka sig att även ta sig an andra söner från den flocken då de skulle kunna gynna hans planer ;-) Och Gavin lika så :-)

På Gavins sida finns jord som kraft också och diamant kraften :-)
Orkidé
Orkidé 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:33

Keifer är en lite lustig sak. Vem vet vad han får för sig. XD Kanske uppfostrat han dem själv. Eller lämnar dem hos någon flock om det finns möjlighet? Vill han inte ta hand om den skälv skulle han kunna lämna dem i Trinity. Wami skulle hjärtligt ta emot dem. :)
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:34

Chi låter faktiskt som en bra val. Tror faktiskt det skulle gå bra där. Dominantgener för eld och möjlighet att uppfostra sönerna.


Tänkte Keifer också men tror det blir ett säkrare val med Chi. :)

TACK ALLA SOM FÖRESLOG ERA FINA HANAR!!
Orkidé
Orkidé 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:36

En sån valp skulle jag vilja ha. <3
Wynni
Wynni 
Död 

Spelas av : Tzou | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:37

Jag med :'D
avatar
Zey-So 
Död 

Spelas av : Lea | Död


InläggRubrik: Sv: Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]    ons 19 feb 2014, 21:38

Jättebra :) Jag kommer skriva in en planering i valp forumet :)
 
Söker fader till framtida valpar [AVSLUTAD]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Söker relation/er till en framtida karaktär ~
» Nordriket söker valpar!
» Söker tik till valpar!
» Söker valpar till Nordriket
» Snygg singelkille söker kvinna som söker spänning!
Hoppa till annat forum: