Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
I månens sken (CHI) - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
I månens sken (CHI) - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 I månens sken (CHI)

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 14:10

Han kände hennes närmade då hon nafsade honom mjukt i nacken och morrade mjukt. Han lät de röda ögonen vandra över Eiras kropp och en tanke väcktes i hans huvud. Han visste att han inte borde göra detta men samtidigt. Han lät nosen närma sig halsen på Eira och han började mjukt nafsa och putsa pälsen på hennes hals. Han nafsade och kliade mjukt längst med halsen, mot nacken och ned mot manken. Han hade fått en idé och han tänkte inte låta denna idé gå honom förbi. Tanken på denna tik, fri från de hat han kände, fick honom att vilja ge henne något mer. Något som bara hon kunde få. Fri som hon var från hatet. Kanske skulle hon kunna uppfostra hans valpar till att bli fri hatet och mörkret inom honom.

Han drog undan nosen lite för att sedan höja den till strax bakom hennes ena öra och sedan viskade han mjukt. "Bli mor åt mina valpar"
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 15:18

Hon ryser till när han nafsar längst hennes hals, nacke och manke. ett mjukt leende syns på hennes läppar och hon stryker huvudet mot hans hals och drar in hans doft i nosen. Hon nafsar honom mjukt p¨å halsen och de guldbruna ögonen är tillitsfulla och varma. han klipper smått med öronen och tankarna flyger i hennes huvud. Hon kände sig trygg, trygg vid hans sida, även om hon visste att han hade mörkret och hatet inom sig så är hon itne rädd för honom.

De hade en djup vänskap och hon tänkte inte göra något som kunde skada någon av dem, om någon fick veta så kunde de ju ha hållhake eller använda det för att komma åt den andre. Hon sveper mjukt med svansen mn rycker till när han viskar i hennes öra. Hon höjer huvudet och ser förvånat på honom. - menar du allvar Chi? även hennes röst låter förvånat. hon trodde inte att han ville ha valpar med henne. - Det.. det är klart jag vill Chi, men jag trodde att du ville ha någon stark som kunde ge dig starka arvingar.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 15:26

Chi kunde inte rå för det men hennes beröring fick honom att rysa lite smått. Han svepte till med svansen och de röda ögonen betraktade den svarta tiken. Han nafsade henne mjukt bakom örat och en vag dov morrning lämnade hans strupe. "Tror du jag skämtar med dig?" Han viskade orden med en låg dämpad stämma. Åter så nafsade han henne mjukt ned över halsen mot manken och ut över ryggen. Han tog några steg framåt och fortsatte nafsa henne mjukt längst med ryggen.

Han stannande upp och sneglade bak på henne. "Om du inte tror mig så.." Han fliande lite snett men utmanade mot henne. Svansen svepte mjukt bakom honom och de röda ögonen hade en utmanande glimt i sig. "Om du tror mig så följ med." han filande till och sedan började han trava iväg. Han ville hitta ett lite mindre öppet ställe i fall de nu skulle hända något mer.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 15:35

Hon ryser till och suckar till av välbehag och hennes guldbruna blick möter hans blodröda och hon ger honom en slick på kinden och ler snett. - nej jag tror inte du skulle skämta om något sådant.

Hon klipper lite med öronen och sänker huvudet en aning när han nafsar på hennes rygg. Hon ler en aning och ser efter honom när han travar iväg. hon travar snabbt efter honom, hon hörde månens röst i huvudet, lugnande och den fyllde henne med energi å hon rörde sig snabbare nu i månens sken. Hon kommer snabbt upp bredvid honom och nafsar på hans rygg och fnissar.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 15:42

Han sneglade bak på henne och flinade. Snart såg han ett större snår av buskar så han styrde stegen ditåt och försvann in i buskaget. Väl inne kunde han se att det var som en kupol innanför och han kunde stå där inne men de skulle inte vara synliga för de utanför.

Då Eira kom efter sneglade han på henne i de dunkla ljuset inne i buskaget. "Så Era" Han sade detta med en låg dov stämma. "Vad blir ditt svar?"
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 16:01

Hon stannar framför buskagen och ser sig sedan omkring så inte det är några andra i närheten, men hennes nos och månen avslöjar att det är bara hon och Chi här, ja och så alla djur men ingen annan varg. Hon tar ett djupt andetag, samlar sig och går in i buskaget. Hon blir fascinerad när hon ser att det är som en kupol innanför och hon kastar sedan en blick mot Chi som står och väntar på henne.

Hon rodnar en aning och en pirrande känsla spred sig genom hennes kropp när han pratade till henne med en låg dov stämma. Hon ler mot honom och tar steg mot honom och slickar honom på kinden. - mitt svar blir ja. Hon möter hans blodröda blick med sin gyllene.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 16:06

Han flinade mot henne och åter började han nafsa henne mjukt på halsen innan han fortsatte bakåt mot ryggen och vidare.

Timeskipp till efter akten

Chi låg med sluta ögon. Han var nöjd med de hela och vilade lite. Snart öppnade han dock de blodröda ögonen och betraktade Eira som låg bredvid honom. "Jag hoppas du inte berättar för någon vem som är far till valparna om det blir valpar. För deras skull menar jag" Han lade huvudet lite på sned och örnen klippte lite. "Om andra får veta kommer de utnyttja dem, både mot mig och för att de är mina valpar."

(Hoppas lite PP och timeskippet var ok)
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 16:28

Hon ligger bredvid honom med slutna ögon, hon känner värmen från hans kropp mot sin och hon har sitt huvud nära hans. När han  började prata så öpnnar hon ögonen och möter hans blick. Hon ger honom en slick på kinden - jag komemr inte att berätta för något Chi, det är våran hemlighet. Hon klipper med öronen. - Men om det skulle bli valpar så hoppas jag att du komemr och besöker dem.
Hon buffar mjukt på hans hals - du är min närmaste vän Chi och jag låter inget får hända dig eller våra valpar.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 16:40

Han såg på henne och såg sedan bort. "Nej jag kan inte besöka dem. De får inte veta vem jag är Eira. Då komemr dom vara i fara. Ju mindre dom vet desto bättre." han såg på Eira igen och satte sig upp. "Det är bättre om du säger att deras far dog.. Om de får veta vem deras far är och någon telepatiker får reda på det så ligger valparna illa till och de kan komma att bli utnyttjade till att komma åt mig." Han såg på henne med allvarliga röda ögon. "Jag kanske kommer och träffar dem men de får absolut inte veta vem jag är."
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    ons 16 apr 2014, 16:48

Hon sätter sig upp också och ser på honom. hon förstår och luter huvudet mot hans och sluter ögonen. - jag förstår och jag skall säga till dem att deras far är död. hon nafsar mjukt men vänskapligt på hans hals. - jag vill inte att något skall hända dig eller valparna. du betyder mycket för mig Chi
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I månens sken (CHI)    tis 22 apr 2014, 15:27

Han såg på henne och sedan ruskade han av sig. Han hade varit borta länge nu och borde bege sig tillbaka. "Tack. Och du är en av mina få verkliga vänner." Han log vagt mot henne man backad sedan undan. "Jag måste gå nu... Innan någon upptäcker oss." Han buffade lite på henne med nosen innan han backade undan några steg till. "Ta hand om dig Eira!"

(Börja avsluta rollet nu?
 
I månens sken (CHI)
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Under månens sken (P)
» I månens kalla sken
» Under månens sken [Öppet]
» Solens varma sken
» Ledd av månens sken [Enilorac]
Hoppa till annat forum: