Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Idag på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Dance with the Trees [Thayala] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Dance with the Trees [Thayala] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Dance with the Trees [Thayala]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Thalion
Thalion 
Utvandrad 

Spelas av : My | Utvandrad


InläggRubrik: Dance with the Trees [Thayala]    fre 03 jan 2014, 23:36

Lukten av henne verkade fattat fäste i hans nos. Den satt på varenda träd, varenda buske & rot han passerat. Vid det här laget skulle han kunna urskilja hennes doft i ett hav av vargar. Inte nog för att han följt det ett tag, men också för att den var så len, så fruktansvärt tilltalande för honom. Vad var det med henne egentligen? Varför följde han efter henne, så betagen?

Trots att han kände sig en aning dum, kanske till och med löjlig, som följde henne efter tiden som passerat, så förmådde han sig inte att sluta nu. Solen hade börjat försvinna bakom lövverken. Det smaragdgröna, mönstrade taket ovanför honom hade förlorat sina trolska tecken & skuggor, & bara börjat dunkla medan solljuset försvann. Vintriga, kyliga vindar hade börjat svepa förbi regelbundet. Det var uppenbart att vintern var här, & att natten höll på att komma. Skulle han någonsin hitta henne? Hade hon bara lurat iväg honom ifrån sin syster? Thalion började ifrågasätta sitt val av att följa henne. 

[ Blev rätt kort ändå, men får duga. xD ]
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    fre 03 jan 2014, 23:56

Thayala log när hon luktade på en buske. Han hade varit där. Nyligen. Tydligen hade han förstått hennes lilla vink och gjort som hon önskade. Det gladde henne, väldigt mycket. För efter att hon lämnat de båda raganorna hade hon inte kunnat sluta på den vackra hanen. Och fastän hon knappt visste något om honom var hon fast. 

Hon höjde huvudet från busken och fortsatte gå. En liten bit följde hon i hans spår, men sedan vek hon av på en smal stig och kom inom kort ut i en vacker liten glänta, upplyst av den nedåtgående solens sista strålar. Väl där satte hon sig och väntade på Thalions ankomst.
Thalion
Thalion 
Utvandrad 

Spelas av : My | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    mån 06 jan 2014, 15:05

Lövverkens lyster hade börjat dö ut med solens sken. Tunna, hotfulla skuggor hade istället börjat forma sig på marken han satte tassarna på. Thalion hade alltid stått nära naturen, den hade alltid talat till honom på ett sätt han inte riktigt kunde förstå. Den unga hanen var så väl medveten om dess liv, att det nästan tog över hans sinnen ibland.

De sjunkande strålarna av sol fick luften emellan trädstammarna att likna guld. Thalion drog ett djupt andetag. Slagen av det magiska i naturen, solen, växter, återigen. Han fick inte glömma varför han var här - Thayala. Hanen tog några långdragna steg vidare, slet sig från guldljuset & framåt. 

En upplyst glänta drog till sig hans uppmärksamhet. Inte för det flytande guldet som lagt sig över den, men för den trolskt vackra varginnan. Hon kantades av solens ljus & varje strå trycktes brinna av silver. Thalion stannade upp, försökte skilja på fantasi & verklighet. Var det verkligen sant? Kunde någon vara så vacker? Med långsamma steg tog han sig in i gläntan, med blicken fäst på henne.

" Jag hittade dig. " Rösten var som en viskning. Solen sjunk undan för att bryta magin, men ännu kunde han se guldet i hennes päls, innan solen slutligen försvann bakom horisonten för att låta månen dra igång sig nattliga show.

[ FLUMMIGT & WEIRD. D: ]
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    sön 19 jan 2014, 19:38

Hon log mot honom.
- Du hittade mig. 
Thayala reste sig långsamt och gick mot den egentligen nästan helt främmande hanen, men det kändes så rätt när hon var med honom. Som att dom hörde hemma hos varandra. 

Hon gick runt honom några gånger innan hon stannade vid hans huvud och pussade honom mjukt i mungipan. 
- Jag är så glad att du letade upp mig, viskade hon i hans öra.

[ sorry för supersegt, kort och dåligt svar x( ]
Thalion
Thalion 
Utvandrad 

Spelas av : My | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    mån 24 feb 2014, 16:58

Svansen dunkade hårt emot marken när hon närmade sig honom. Allt med varginnan var så förtrollande, att det kändes som att han skulle lyfta från marken av extas. Kanske var det naivt av honom, likaväl dumdristigt, för att falla så handlöst för den första varginnan han träffade. Men vem kunde neka hennes uppenbara skönhet? Den tycktes fylla hela världen med ljus.

Hennes andetag emot hans mungipa, och likaväl hennes läppar fick benen att svagt skvälpa till. Vid flertal tillfällen funderande han på om detta verkligen var sant, och han inte befann sig i en drömvärld? I hans hemland hade han spenderat så mycket tid i den, så att det skulle inte vara chockerande om han inte längre kunde skilja drömlandet från det verkliga livet. 

Han var tvungen att anstränga sig för att inte glömma bort att andas. Thayala var så nära att han kunde känna hennes kroppsvärme beblanda sig med hans. Försiktigt vred han huvudet emot henne, han ville inte bryta förtrollningen med en kanske för skarp eller hastig rörelse. De gröna ögonen stirrade sig fast i hennes; ständigt sökte han efter tecken som skulle bevisa att han befann sig i den riktiga världen.

" Hur skulle jag kunna låta bli? " Rösten var lågmäld, lite för hög för att vara en viskning men näst intill. Svansen svajade fram och tillbaka. Thalion sträckte lite på sig, och burrade upp den bruna, yviga pälsen lite så att han skulle se en aning större ut.
" Din skönhet är oemotståndlig. " Fortsatte han, med samma lockande, låga tonart. Ett snett leende drog i hans mungipa medan han höll blicken stadigt om hennes. 
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    tis 01 apr 2014, 21:04

"Hur skulle jag kunna låta bli? Din skönhet är oemotståndlig." 
Hans ord hade fått henne att rodna, om hon hade kunnat. Istället fnissade hon och sänkte blicken lite innan hon såg upp på Thalion igen med ett litet leende.
- Du ser inte så dum ut själv, Thalion, sade hon lågt, nästan som en viskning. Hon lade pannan mot den tjocka pälsen på hans hals och drog in hans doft med djupa andetag. 
- Vet du en sak? mumlade hon,
- Jag tycker om dig. Väldigt mycket. Det är något speciellt med dig. För när jag såg dig första gången så pirrade det så lustigt i min mage. Jag trodde det var för att du var en Ragana, som jag, men pirret kommer tillbaka så fort jag tänker på dig... Hon tystnade tvärt och blev orolig att hon kanske sagt för mycket. Det var inte likt henne att berätta om sina känslor sådär. Och speciellt inte för någon hon bara känt en kort,kort tid. Men det kändes så rätt med honom att hon bara inte kunde låta bli.
Hon kunde bara hoppas att han kände likadant.
Thalion
Thalion 
Utvandrad 

Spelas av : My | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    tor 03 apr 2014, 21:07

Svansen vevade fram och tillbaka bakom hans bastanta bakparti. De mörka leende höll ett genuint leende då han såg på henne. Hon var så vacker! Det var svårt att tänka något annat...

När hon talat klart letade han efter hennes isblåa ögon. Han tittade in i dem - det kändes som själ började vibrera. Det var något så trolskt om henne...
" Du är så fantastisk, Thayala... " Rösten var låg, nästan lite frånvarande. Det kändes som om han föll handlöst in i det blåa i hennes glittrande ögon.

[ Cheesy. x'D ]
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    tor 03 apr 2014, 21:37

Det var nästan helt mörkt i deras lilla glänta, men hon kunde fortfarande urskilja Thalions vackra bärnstensfärgade ögon när han sökte hennes blick. 
"Du är så fantastisk, Thayala..."
Hon svarade inte, utan stod helt tyst och såg in i hans ögon samtidigt som hon kände sitt hjärta dunka fortare och fortare. En tanke träffade henne plötsligt som ett blixtnedslag. 
Är jag kär i honom?  
Förvånat insåg hon att det verkligen kändes som det. Att hon tyckte om honom, det visste hon. Men kär? Inte redan, väl? Fanns det verkligen något sådant som kärlek vid första ögonkastet? Thayala var inte säker på om hon kunde lita på känslan och avfärdade den för stunden. Hennes koncentration återgick till Thalion och hans underbart vackra ögon.
Thalion
Thalion 
Utvandrad 

Spelas av : My | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    tor 03 apr 2014, 22:28

[ Vi kanske kan avsluta typ om något inlägg? Är så svårt att komma på något att skriva. xD Så får vi skapa ett nytt rollspel senare (eller direkt) där Thayala berättar att hon är dräktig? c: ]
Thalion lät leendet bredda på sig lite. Ögonen var fastnaglade på henne. Ord räckte inte riktigt till för vad han ville säga. Kanske borde han tvivlat på sina känslor, eller åtminstone vara lite cynisk - men hans oerfarna hjärna tänkte inte alls så. Det som hände nu var äkta! Han ville spendera allt tid med Thayala... 

" Jag önskar det kunde vara såhär för evigt. " mumlade han frånvarande. Fortfarande var han fast i hennes isblåa ögon. Hur skulle han någonsin kunna se bort?
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    sön 06 apr 2014, 14:46

[Vill du avsluta med nästa inlägg? för jag håller med x) Det är svårt att komma på mycket mer att skriva nu]

"Jag önskar det kunde vara såhär för evigt." 
Thayala log och gick lite närmre honom. 
- Jag också, viskade hon och kysste honom lätt på nosen. Allt hon ville var att vara nära honom. För alltid.
Thalion
Thalion 
Utvandrad 

Spelas av : My | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Dance with the Trees [Thayala]    sön 06 apr 2014, 18:31

Thalion kunde inte slita blicken från henne. De guldfärgade ögonen var fastnaglade på henne, oförmögen att se något annat än henne. Kyssen fick hela hans väsen att vibrera lätt... Tankarna om hans föregångna liv var ett minne blott. Han var bara så lycklig att få vara här nu, och dela detta med henne, Thayala.

 | Visste inte riktigt vad jag skulle fortsätta på där så skrev bara något.. Well, avslutat |
 
Dance with the Trees [Thayala]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Första mötet. [ Thayala]
» The Wind in the trees [GAVIN]
» - Nightmare - [Thayala]
» I skymningen (Thayala)
» A long vacation [Thayala]
Hoppa till annat forum: