Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mirain x Chi - Sida 3 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mirain x Chi - Sida 3 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Mirain x Chi

Gå ner 
+12
Blair
Mazoga
Önja
Amanita
Loiana
Kilah
Mivria
Ivy
Zayev
Malphas
Midnight
Chi
16 posters
Sida 3 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Ivy
Ivy 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    fre 28 feb 2014, 18:46

Jag har, som de lata person jag är, inte hunnit måla någon bild, men däremot funderar jag på att ändra könet på min valp - för min karrislista består av nästan bara honor, trots att det oftast är hanar jag rollar bäst xD
Så, jag kan så klart ha kvar min valp som en tik om någon har något emot det, annars så ändrar jag gärna till en hane ;D

Älg, av de namnen du la fram så gillade av jag Kuchisake :3 Tyckte det var nice, men måste ha ett smeknamn till det också :3 om nu inte du tänkte ha det xD
Mazoga
Mazoga 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    fre 28 feb 2014, 22:48

Sake. Som alkoholen. XD Och ne, kommer nog inte välja det namnet c: Alla namnen är dock flicknamn/namn på kvinnliga spöken och demoner c:

Skulle dock vilja veta vilken typ och så av namn vi ska köra på, så jag vet om jag ska leta efter några andra 8D
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    lör 01 mar 2014, 09:27

..*kan inget om alkohol*

Nejmen.. Japanska andar och demoner är väl ett bra tema? :3 Några killnamn då, är nog det jag letar efter 8D
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    lör 01 mar 2014, 09:48

Det är ett vin gjort på ris c:

Såg nu att jag tidigare skrivit att jag vill ha en hanne xD Trodde jag skrivit hona, för har varit helt inställd på det XD Derp XD Nåja, det är en hona nu i alla fall 8D *derpar i en fail-hög*
Vad gäller namn på min vill jag nog ha antingen Gaki eller Kubikajiri c': Lutar åt Gaki dock, men jag ska fundeeeeera lite c:
avatar
Avalerion 
 

Spelas av : Tzou | Ej startat konto


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    lör 01 mar 2014, 10:30

*Avalon gör dramatisk entré*

Jag har tråkigt så.. Euhm..

Azukiarai
Funayurei
Ikiryo
Itsumade
Namazu
Raiju
Shiranui

*kasta namn på Blähren*
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    lör 01 mar 2014, 12:08

Åh 8D *lägga på minnet*
Trodde också du skulle ha en hona, hade för mig att du skrivit det xD

Azukiarai har jag efter att ha diskuterat med Tzou fått fram som ett bra namn till min hane :3 Smeknamn finns ju som Azu, Kia, Rai, Kiarai osv 83

Namn: Azukiarai
Kön: Hane
Krafter: Eld och styrka :3
Utseende: Mirain x Chi - Sida 3 Vfytja


Senast ändrad av Blair den lör 01 mar 2014, 17:28, ändrad totalt 1 gång
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    lör 01 mar 2014, 14:50

Namn: Akuma (Devil)
Kön: Htik
Krafter: Telekenisi och eld
Utseende: Se bild längre bak i tråden. Dock har hon ett violett öga och ett rött.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    tis 25 mar 2014, 17:27

Det här... kommer väääääääääääääääääääääääääääldigt sent in i det hela, men jag har insett att jag inte kommer orka en valp till >: Ber en massa om ursäkt för detta.. Tycker det är kul med det tar en massa att rolla bäbis, så.. ja. Jag ger bort min plats till nån annan om det är så att du, Loco, inte misstycker det..

Förlåt igen >:

*kastar alla fredsliljor hon kan hitta på er*
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 16 apr 2014, 16:11

Det är okej.

Då finns det alltså en plats kvar till att spela en MirainxChi valp. Så om någon är intresserad skriv här och lite om hur du tänkt din valp (utseende och lite personlighet) så komemr jag lotta fram spelarna och sedan kommer valparna födas :-) Dock kommer man ha lite tid på sig att planera klart och skapa sin valp innan de komemr kunna rollspelas (de kommer PPas i något eninläggsroll)
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    lör 10 maj 2014, 22:24

Kastar ut en fråga här igen för att se vilka som fortfarande är intresserad av att spela en valp i denna kullen.

Så nu måste ni skriva annars kommer jag skapa ett par valpar och sedan adoptera bort dem.
Ivy
Ivy 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 11 maj 2014, 00:40

Jag är fortfarande intresserad (har en valp också) men orkar inte skriva i info nu, redigerar det här imorgon ~ C:

Namn: Namazu. Ändrade namnet eftersom jag inte kom ihåg det andra namnet jag valde, och det är inte ett bra tecken om jag inte kommer ihåg vad min valp heter. xD

Smeknamn: Nama, Zu, Azu, Nam osv

Utseende: Se bild längre ned. (vet att den är liten, den vägrar bli större! >:C). Zu har mörk svart päls, som täcker nästan hela hans kropp. På bakbenen har han dock två långa strumpor, och under ögonen har han två röda trianglar. Han har violetta ögon, precis som sin mor.

Kraft: Styrka och eld(det sistnämnda kan bli teleportering, om det går att få).

Personlighet: Kall och har vårt för att fatta tycke för någon - de enda han faktiskt bryr sig om är Chi och syskonen(eller, det beror lite på hur syskonen är).

Övrigt: Här är bildeeeen: Mirain x Chi - Sida 3 O0qahe

En liten fråga: vilka krafter finns i släkten? Om du redan skrivit det går jag tillbaka och läser, men undrar lite x3

Edit igen: Hittade det :3 Teleportering, hur är det med den kraften? Är den väldigt avlägsen eller går den att få?
Namazu
Namazu 
Utvandrad 

Spelas av : Loco | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    lör 26 jul 2014, 18:12

Skriver här nu igen, främst för att jag tog mig i kragen och skapade Namazu ~

Tjolahoppppppp.

Tja.. Vill bara säga att Namazu är skapad och färdig c: Vet att Loco är i en svacka just nu, men postar ändå om hon skulle komma tillbaka 83
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 17 sep 2014, 11:01

Det ser ut som att det bara blir Akuma och Namazu som överlever i denna kullen så bestämmer här med att dessa är nu födda.

Ska skriva ihop ett litet roll där de föds och får växa upp. Kommer dock ändra på Akumas utseende igen :-P
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 17 sep 2014, 11:17

Nu är inte jag involverad i denna kullen men skrevs inte det ett roll angående deras uppväxt förut? Är ganska säker på det iaf xD Kanske drömde?
Akuma
Akuma 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 17 sep 2014, 11:22

Inte om deras uppväxt...
Phenex
Phenex 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 17 sep 2014, 12:48

Nu kommer jag och är störig igen(sorry) Men tänkte bara meddela att jag(eller jah MP) hittade den jag menade; https://numoori.swedishforum.net/t3508-it-s-time-svara-ej
Vet att det står litet om uppväxten där, men inte så jätte utförligt dock.
Jag skriver inte igen för att verka/vara dryg utan jag önskar bara att hjälpa, så att man slipper göra samma sak två gånger om ^^'
Om det inte var så du menade är det bara att fortsätta som vanligt med vardagen, ingen skada skedd, men om det var så du menade att du skulle skriva så hoppas jag att jag ändå varit litet till hjälp.

Mvh Skrikson (Loiana, Zhetan m.fl)
*Fredsliljor*
Akuma
Akuma 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 17 sep 2014, 13:22

Ja just det.. Hade glömt de där. Men tanken var mer hur deras "uppväxt" var fram tills dess att de lämnade grottan där de varit, hur det ska gå för Mirain och lite sånt. 

Men med andra ord så är valaprna födda nu och man kan snart börja rollspela dem. Namazu bör söka till TBB också :-P
Namazu
Namazu 
Utvandrad 

Spelas av : Loco | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    ons 17 sep 2014, 14:20

Yey :'D
Namazu
Namazu 
Utvandrad 

Spelas av : Loco | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 apr 2015, 17:39

Drar mig tyvärr ur, då jag inte sett Loco på ett tag FÖRLÅT SÅG ATT LOCO VISST VAR INNE FÖRLÅT och jag inte har en aning om hur jag ska göra med Zu då jag inte vet om det är okej att rolla honom.

Ledsen :c
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Mirain x Chi    sön 12 apr 2015, 22:28

Ja mycket för mig IRL nu med två barn (varav ena är endast 3 månader). Men ge mig då Namazus lösenord så kan jag adoptera bort honom till någon annan.
 
Mirain x Chi
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Varg till dödslistan - Mirain
» Daughters of fathers from the past [Mivria och Mirain]
Hoppa till annat forum: