Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 22 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 22 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
I want to be with you. (P) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
I want to be with you. (P) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 I want to be with you. (P)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: I want to be with you. (P)    ons 21 aug 2013, 18:03

Sommaren hade kommit och det är väldigt varmt, men trots det svalt och skönt i skogen och de stora barr och furu trädens stora trädkronor hade ett stort skyddande hölje över marken, men solens strålar tittade då och då igenom springor bland trädkronorna.

Skogsdjuren som bodde här i skogen letade efter mat eller skydd för blåst eller regn, som kommer då och då. Men idag sken solen stark på himlen, och det var lugnt och stilla, men det låg i luften att det kunde slå om till blåst eller regn vilken minut som helst.

En ensam vacker svart tik går över den mosstäckta marken, på ena skulderbladet syntes ett ärr, men även på hennes nosrygg, och i hennes ansikte vid hennes ögon löpte två måntatueringar som annars brukar glöda när månen är framme, men just idag glödde dom inte alls. Hennes ögon var bärnstensbruna och den svarta luggen föll mjukt över ögonen.

I munnen hade hon två stora harar, de var till Chi och valpen då hon ville kolla hur dom hade det, att de båda är okej. Egentligen hade hon velat ta med sig valpen till sin flock just för att där skulle valpen få en chans att få skydd mot faror när Chi inte är i närheten, men valpen hade blivit rädd så fort hon närmade sig henne så hon hade inte hjärtat att ta valpen ifrån Chi då valpen hade visat tydligt att hon ville vara med Chi.

Hon stannar upp och vädrar i luften och hon uppfattar Chis doft i närheten och hon går emot den och får snart syn på lyan de hade hittat innan hon hade gått vidare. Hon stannar utanför den och släpper ner de båda hararna utanför lyans öppning. - Chi? Är ni här?

(paxat till Chi)
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 21 aug 2013, 18:27

Chi låg på en stor gren i ett av de massiva furuträden. Under sig hade han lyan där han hade varit de senaste dagarna. I den låg den lilla bruna valpen och sov. Han hade valt att stanna ett tag extra just för att låta valpen återhämta sig lite och vänja sig vid honom. Valpen hade valt honom tydligen. Han hade hellre sett att valpen följt med Eira till hennes flock för där skulle den nog vara säkrare än med honom men den hade inte velat gå med henne. De röda ögonen var slutna men öronen ryckte då han lyssnade på skogens ljud och då han hörde de vaga ljudet av mjuka tassar mot mossan, en liten kvist som gick av så öppnade han ögonen och såg den svarta tiken nära sig.

Han låg kvar och betraktade henne då hon kom närmare, bärandes på två harar. Öronen klippte och ett vagt leende spelade på hans läppar. Hade han inte varit så som han var kunde han nog ha fallit för denna vackra givmilda och vänliga tik men som det var nu så släppte han ingen nära. Men hur det än var så uppskattade han hennes sällskap och såg henne som en vän numera. Då hennes ord nådde hans öron reste han sig på grenen och hoppade ut. Strax efter att hans tassar lämnat grenen så flimrade hans skepnad till och han bytte form till en falk som gled ner mot marken. Ca 2 meter ovanför marken skimrade han till igen och han landade smidigt på marken i sin rätta skepnad igen en bi bakom den svarta tiken. "God dag Eira" Hans rätt mörka stämma hade en road ton i sig. "Så du kollar upp mig så jag inte ska ha övergivit valpen?" Hans röst hade en tydlig ton av retsamhet i sig. Han satte sig ner och svepte den rödsvarta svansen om tassarna. "Valp sover i lyan. Hon verkar rätt utmattad." De röda ögonen föll på lyan innan han åter såg på Eira. "Hur är det med dig i dag?"
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 21 aug 2013, 18:59

Hon ser sig omkring men hörde inget från Chi eller valpen, hon kanske hade gått fel? hon såg inte falken som kom glidande ner från trädet och landa bakom henne och precis när hon skulle vända sig om och gå så hörde hon en mörk retsam röst bakom sig.

Hon vrider på huvudet och får syn på Chi som sitter bakom henne med en retsamt leende på sina läppar. Hon ler snett och ser på honom med sin guldbruna blick. - Goddag på dig med Chi, Svarar hon honom först med hennes blick får en road glimt i sig när hon sedan fortsätter; - Kanske det svarar hon som svar på hans första fråga om att hon kollar upp honom. Hennes röst har en retsam ton i sig och hon ruskar smått på huvudet och tar ett steg närmare honom.
Hon följer hans blick mot lyan där valp sover och riktar sedan blicken till honom igen - har du gett henne något namn än? hennes blick är frågande undrande. - Stackarn, hon har ju förlorat sin mamma så det måste vara chocken som släpper nu. Hon får något moderligt i sina ögon, hon ville hjälpa Chi med valp. - Det är bara fint med mig, hur är det med dig Chi?

Hon rodnar en aning och flyttar sig så han kan se hararna som hon har tagit med sig. - Jag antog att du och Valp var hungriga så jag tog med mig mat till er, det är inte jättemycket men det ger er åtminstone styrkan tillbaka.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    mån 26 aug 2013, 20:52

Chi gick fram till Eira och satte sig vid henens sida. Han såg mot Lyan. "Ja jag fångade en liten hare som jag matade henne emd men det avr inte mycket på den så jag är osäker på om ho blev mätt på det." Han vände de röda ögonen mot Eira och örnen klippte lite. "Hon borde vara med dig Eira.. Men jag vil itne tvinga henne då hon verkar må så dåligt." Han såg mot lyan igen och satte stilla.

Då hon visade hararna och sade att hon tagit emd dem åt dom lade han huvudet lite på sned. "Tack Eira. Jag klarar mig på lite men valapr har jag hört behöver mer och hon är ju så liten ännu.." Han log lite mot henne. "Du är väldigt omtänksam av dig."

Han reste sig upp och ruskad epå sig. Han ville vandra vidare. Kände att han varit i denna skog länge nog. "Om jag avr säker på att hon skulle stana i lyan kunde jag ge mig ut och jaga lite mer. En hare mätar mig inte så mycket." Hans blick vilade ännu en gång på den vackra svarta tiken. Han undrade lite varför hon gjorde detta för honom, en forna TBB medlem.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    tis 27 aug 2013, 18:17

Hon ser på lyan där valpen ligger och klipper lite med öronen, hon vrider på huvudet när Chi kommer och sätter sig bredvid henne och börjar prata. Hon ger honom en mjuk buff på halsen och nickar - jag vet Chi, men det är bäst att inte förvärra det ännu mer. Hon sveper lite med svansen och ser på honom och ler mjukt. - även stora vargar behöver energi också. hennes guldbruna ögon glittrar retsamt. Hon böjer på huvudet som i en bugning. - jag tar hand om mina vänner säger hon med en mild och vänlig röst.

Hon ser sig omkring i den mäktiga skogen, så olik Lövskogen men ändå lika vacker. Hon riktar blicken mot Chi igen och reser sig upp och tar några steg åt vänster. Hon tittar bak på honom och ler snett. - jag kan gå och fixa mat till dig, det kanske är bäst att du är kvar här ifall valp vaknar och ser ett bekant ansikte. Hon slokar lite med öronen, - jag vill inte skrämma henne det första när hon vaknar.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    tis 27 aug 2013, 18:26

Chi ställde sig upp då hon reste sig. Han ahde lyssnat till allt hon sagt men han hade förblivit tyst. Han slöt de röda ögonen och sedna gick han fram till henne. "Det skulle uppskattas med mer mat. Även om jag kan ta de få smådjuren som kommer nära så är det itne nog för oss två."

Då hon sade att hon inte ville skärmma den lilla så nickade han lite. "Hon ahr varit emd om mycket för att vara så liten. Men jag ska föröska tala med henen så aknske hon vänjer sig vid dig och kanske kan hon stanna med dig senare, kanske om jag kan förklara vilken vänlig varg du är." De röda ögonen sökte hennes bärnstensfärgade och han lade huvudet lite på sned. Hon var vacker, hon var närvarande, han var ensam. Sakta skakade han på hvuudet. Sköt bort sådana tankar.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    tis 27 aug 2013, 19:07

Hon ler mot honom,ett varmt leende som spred sig ändå upp till hennes ögon.Men hon hade något okynnigt retsamt glimt i dem också. - och medan du gör det så fixar jag mat till dig. Hon tar sats och springer in i den barrtäta skogen innan han hinner säga något. om hon fick tag i ett rådjur eller kanske en älg, så skulle det räcka till de alla tre och lite till. valpen behövde så mycket näring hon kunde för att växa som hon skulle. Samtidigt behövde Chi energi för att kunna orka försvara och skydda valpen men också om de skall gå vidare.

Hon får snart se några avtryck efter klövar på marken och hon ler lite för sig själv. hon stannar och nosar på marken när klövavtrycken finns och hon känner igen dofte av rådjur. Hon ler lite och följer sedan doftspåret efter rådjuret. Hon försvinner allt längre in i skogen men doften av bytet blir allt starkare och hon stannar upp bakom några buskar och snart får hon syn på en rådjursbock som stod och betade för sig själv inne i en glänta. Hon hukar sig och börjar smyga så hon hamnar bakom bocken, på det sättet hade hon vinden mot sig och bocken kunde därmed inte känna hennes lukt.

Hon ligger stilla, tyst, bocken betar orört vidare och hon samlar kraft för att attackera. Vänta.. vänta... tänker hon för sig själv och när det rätta läget kommer så skjuter hon som en blixt ut ur buskarna och attackerar bocken. Djuret som inte hade varit förbredd på det blir helt chockad och hon passar på att hugga mot dess hals, hon tar ett språng och känner hur hennes tänder får ett grepp om halsen och en metallisk smak kommer in i hennes mun, hon känner hur djuret sprattlar och kämpar emot och hon får kasta sin kropp fram och tillbaka för att undvika hornen. men hon känner ett svidande känsla på ena bakbenet vilket får ett dovt morrande lämna hennes mun, men efter som kändes som en evighet, så ger bocken upp och faller ner på marken, hon släpper itne taget utan väntar tills hon är helt säker på att bocken är död, när bocken slutar göra sina dödsryckningar så släpper hon taget om dess hals och flåsar tungt, det är väldigt jobbigt att jaga själv. hon sneglar ner på det högra bakbenet och märker att hon har ett sår där. Hon suckar tungt, men efter en kort vila så reser hon sig upp och tar ett stadigt tag om bytets hals och börjar gå tillbaka till lyan.

Hon halvsläpande bytet hela vägen tillbaka till lyan och det gjorde ont och sved i såret men hon fick ta hand om det senare. Efter en stund gående och halv släpandes på bytet så får hon snart syn på Lyan och Chi. Hon drog en lättnad suck inombords och hon går fram till honom släpandes på bytet. Hon släpper taget om bockens hals när hon var framme hos Chi och sätter sig ner för att hämta andan.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    tis 27 aug 2013, 21:45

Chi skulle just protestera men då sprang Eira i väg mellan träden och han blev stående kvar där vid lyan. Han skakade lite på hvuudet med log ändå. Snabbt plockade han upp en av hararna. Började riva av skinnet på den och snart hade han rivit av skinnet på större delen av haren. Då reste han sig upp och gick fram till lyan. "Valp kom ut. Jag ahr mat till dig."

Valpen vaknade av den mörka rösten och kom ut då han bad henne komma ut. Hon såg haren och såg lite frågande på honom. Chi nickade åt henne att äta så valpen gick frma till haren och började slita i köttet. Hon var utsvulten och de magra köttet gav en del näring men hon behövde mer.

"Vi kan tacka den mörka tiken Eia för dessa harar Valp. Hon kom emd dom till oss för att vi ska få äta och för att hon bryr sig om oss. Hon vill gärna hjälpa dig Valp." alpen såg på honom medan hon åt men ännu hade hon itne sagt ett ord. Chi började fundera på om hon var stum eller om händelsen chockat henne djupare än han kunnat ana.

Han låg och betraktade valpen då den åt då han hörde ljud i skogen. Doften av blod nådde hans känslöiga os och han kunde även känna Eiras doft. Han reste sig upp och betraktade henne då hon kom fram till honom. Valp hade reste sig upp och hon gömde sig ännu en gång bakom Chi. Chi såg dock på Eira att hon haltade lite så han gick runt henen och såg såret på henens bakbn. "Du måste vara mer frsiktig" han buffade på henne innan han sänkte nosen mot såret för att se hur allvarligt det var. Han såg sdena på Eira och undrade om hon skulle bli förbannad om han tvättade men han tog den risken och började försiktigt tvätta såret.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 28 aug 2013, 10:38

Hon hämtar andan och ser på valp och Chi, hon ler lite och just nu kändes som all hennes kraft i kroppen hade tagit slut. Hon klipper lite med öronen och ser när valp gömmer sig bakom Chi igen. Men gör ingenting för att gå fram till valpen, när tiden är inne så skulle valpen inte vara rädd för henne mer.

Hon möter Chi blodröda blick när han buffar på henne och hon rodnar åt sin egen oförsiktighet. - förlåt. jag lovar att jag skall vara försiktigare nästa gångsäger hon mest för att lugna både honom och sig själv. Egentligen hade hon ju inte tittat efter ordentligt hur stort det var, hon hade bara sett ett det är ett sår.

hon följer honom med blicken men flyttar sig inte undan från honom. Hon rycker bara till när han börjar tvätta såret, men bara för att det svider till. men efter ett tag så känns det mycket bättre. Hon ler mjukt mot honom och nafsar honom tacksamt på hans hals - tack, det känns redan bättre nu.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 28 aug 2013, 13:37

Chi backade undan lite då hon nafsade honom på halsen och sade att det kändes bätte. Han trodde itne det skulle vara någon fara med såret bara de hölls sig rent och inte blev infekterat. Han hade set värre sår läka utan att det ens blivit något märkbart ärr. "Det kommer nog läta bra om det inte blir infekterat eller att du slår upp det ännu värre." Han lade hvuudet på sned och suckade lite. "Du måste vara mer försiktig. du är en av få vänner jag har" Han ställde sig bredvid henne och buffade på hennes hals.

Valp låg kvar då Chi gick bort till den savrta tiken, henens blå ögon betraktade dem två medan Chi tättade tikens sår. De små öronen klippte på henens huvud och hon såg fundersamt på de två. Chi verkade lita på denna tik och han verkade även bry sig mycket om henne. Valp låg dock kvar. Hon var rädd att förlora de enda hon litade på. Hennes mor hade ju sagt åt honom att ta hand om hene och även om han varit tveksam så hade han ändå gjort det och han hade bara varit vänig mot henne. Det hade visserlien den svarta tiken också men hon hade inte mor sagt till att ta hand om Valp. Hon ville uppfylla mors sista önskan.

Chi stod nu stuilla och betraktade den bruna valpen och han log lite vagt. Det var inte så illa att ta hand om henen även om han inte visste om han sklle klara det men Eira verkade ju lita på honom för hade hon inte trott att han skulle klara av det ahde hon väl tagit med sig valpen även om den inte ville för dess egen skull. Den röda blicken vändes mot Eira. "Vad tycker din flock om att du försvinner iväg och hjälper en forna medlem av TBB?" Han visste itne hur relationen mellan de båda flockarna var men om TBB var som de avr då han levde i den flcoken så var risken rätt stor att TBB hade gjort något för att stöta sig med Cierzo. "Du verkar inte bry dig om mitt ursprung och jag kan inte låta bli att undra varför det inte stör dig Eira. Du är en otroligt vänlig själ men är de enda anledningen till att du inte bryr dig om min härstamning?" Chi såg frågade på Eira och den rödsvarta svansen svepte mujukt bakom honom.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 28 aug 2013, 19:46

Hon klipper lite med öronen och ler mjukt mot honom, det värmde i hennes hjärta när han sade att hon är hans vän. Hon buffar mjukt på hans hals och nickar. - jag lovar. du är mycket nära vän för mig Chi. Hon sveper lite med svansen bakom sig och de guldbruna ögonen ser sig omkring i skogen innan den faller tillbaka på Chi och sedan på valp.

hon ser på valpen och ler mjukt. Hon undrande när valp skulle börja prata och hon visste att Chi kunde ta hand om dem båda. hon litade fullt ut på honom. Hon ser på chi igen när han började tala igen och får något undrande i hennes ögon. Varför ville han veta det? är han orolig för att hon skall bli utsparkad eller något värre? typ krig?

Hon ler lite och klipper lite med öronen innan hons varar honom helt ärligt. - De är inte så förtjusta i det, men de accepterar att vi är vänner med varandra.
Hon nafsar honom vänligt på halsen och skakar på huvudet - Du gör dina egna val och det är därför jag tycker om dig, du låter dig inte styras av ditt ursprung, Hon ler mjukt mot honom. - Vi får inte det förflutna förstöra framtiden. Hon möter hans blodröda blick igen - Någon gång kanske du återvänder till TBB men jag hoppas att vi kan fortsätta vara vänner även om den dagen kommer?

Hon visste att att talesättet; blod är tjockare än vatten och hans blodsband var ju i TBB men hon hoppades att det inte skulle förändra deras vänskap eller starta krig mellan flockarna. Hon ser frågande på honom igen. - skulle jag ha andra anledningar att inte bry mig om din härstamning? Hon höjer på ena ögonbryt mot honom. - Se själv Chi om du var ond och en riktigt elak varg så hade du inte tagit hand om valp här och räddat henne från att dö. Du är väldigt lojal och att ta hand om valp visar att du har ett gott hjärta.
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 28 aug 2013, 19:58

Chi såg på henne och lade huvudet lite på sned. "Nej om TBB är som de var förrut så kan jag tänka ig att de har stött sig med din flock. " Han såg in i skogen och svepte mjukt med svansen. Lyssnade på henens ord och suckade kort.

Han skulle bevara deras vänskap men frågan avr om han nu återvände till TBB skulle han då kunna vara vän med henen utan att riskera sitt eget liv, eller riskera hennes liv. Han vek bak öronen lite. "Så länge de inte hotar din säkerhet kommer jag vara din vän men om det visar sig att TBB inte kan acceptera denna vänskap så kommer jag hellre dra mig undan från dig och inte riskera ditt liv." Han vände de röda ögonen mot henne och lade huvudet på sned. Han undrde hur hon skulle ta hans ord.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 28 aug 2013, 20:13

Hon lyssnade på det han sa och nickar. - jag förstår och jag accepterar det, jag vill inte att du skall råka illa ut heller. Hon buffar mjukt på honom och reser sig upp och ler mjukt mot honom. - det är bäst att jag går tillbaka till flocken så de inte tror att du har kidnappat mig.

Ett retsamt flin syns på hennes läppar. Hon ger honom en vänskaplig slick på kinden och börjar gå, men hon ger valp en vänlig buff på hals, en mjuk och försiktigt en, som för att säga hejdå. - tack för att du hjälpte mig med såret. ropar hon bakåt medan hon gick lite smått haltande tillbaka mot lövskogen.

(AVSLUTAT)
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: I want to be with you. (P)    ons 28 aug 2013, 20:15

Chi gav hene en kort buff på nosen innan hon gick i väg. "Vi ses Eira." Han såg henen gå förbi Valp och ge henne en buff innan hon försvann mellan träden.

AVSLUTAT
 
I want to be with you. (P)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: