Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
Idag på 14:53 av Astrid

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 22 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 22 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Anthem [Wami] - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Anthem [Wami] - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Anthem [Wami]

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    sön 02 jun 2013, 19:42

Hon leder vägen. Men hon sänker inte farten ifall att han skulle tycka att hon är för slö annars. Miguel verkar ha en väldigt snabb gångstil och Wami vill inte tvinga honom att sakna in för mycket om han inte är bekväm med det. Men på det här sättet går det snabbare att ta sig till skuggan. Wami lägger sig ner i skuggan som är tillräckligt stor för att de båda ska kunna ligga ner och ändå inte ligga allt för nära. Inte på varandra. Wami andas lugnt ut och ler glatt. Vad skönt med skugga. Den mjukt glödande blicken vänds mot Miguel igen.

"Några stycken tror jag. Men jag vill först hitta en bra plats för flocken att slå sig ner på. Sen kan de som vill vara med komma om de vill". Svarar hon. Nej, hon skulle aldrig tvinga någon att följa med. Hon vill först hitta en bra plats för flocken. Sen kan de intresserade ansluta sig om de vill det. Wami hoppas på det i alla fall. Ingen flock utan en plats att bo på.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 04 jun 2013, 20:28

Anthem [Wami] - Sida 2 330uuqf

Miguel nickar eftertänksamt. Han kom att tänka på en trolsk, urgammal skog han passerade på vägen hit.
"Har du varit i Itrozo och Ötamon? Vackra platser. Jag passerade bara områdena som hastigast på väg hit, men det är helt klart ställen jag kan tänka mig återvända till för att begrunda närmre."
Han log mot Wami och såg sedan ut i den torra ravinen.
"Det är helt klart bättre förhållanden än här. Har knappast sett någon annan föda än reptiler, möjligtvis fiskar i floden."
Han blinkade några gånger, den yviga, tjocka svansen sopade i sanden bakom honom, rörde upp små högar av röd jord.

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 04 jun 2013, 20:42

Ötamon och Itrozo? Itrozo har hon nog hört namnet på någon gång. Men inte Ötamon. Hur som helst har hon ingen aning om vad det är för platser. Hon har inte sett ens hälften av Numoori.
"Vad är det för platser?" Frågar hon nyfiket och ser på Miguel. Kanske han har något intressant att berätta? Om dessa platser. Wami ska i alla fall vandra uppåt härifrån. Kanske hon finner någon intressant plats på vägen? Det återstår att se. Hon vill gärna höra vad Miguel har att säga.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 04 jun 2013, 22:05

Anthem [Wami] - Sida 2 330uuqf

Han ler när hon finner ett intresse för områdena, och han öppnar munnen för att berätta vad han minns från sin resa genom Ötamon och Itrozo.
"Väldigt vackra skogar, båda två. Itrozo är känd som rosenskogen, och var mycket gammal. Det kände jag redan då jag trädde in där. Rosor i full blom doftade i hela skogen. De slingrade sig uppför träden, överallt. Men jag anser nog Ötamon vara långt vackrare, om natten. Den gamla urskogen med sin lummiga växtlighet var svår att slå - och eldflugorna. De dansade stillsamt runt mig, många tusen, och spred sig glödande ljus. Det var så vackert, att det nästan tog andan ur mig."
Miguel tog en paus och log en smula frånvarande.
"Jag tror nästan jag beger mig dit så snart som möjligt. Jag har sett allt jag behövt se av Blodbergen. Urskogarna i norr är långt mer tilltalande."
Han tystnade och såg på Wami, leendet blev en aning snett.
"Kanske en plats att begrunda för din flock? Jag färdades ändå rakt igenom skogarna och stötte inte på några andra vargar. Det var helt tyst, som i en saga."

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 04 jun 2013, 22:57

Hon lyssnar förundrat. Det låter som sagor som han berättar. Finns det verkligen sådana magiska platser? Hon måste bara undersöka platsen.
"Då måste jag verkligen se dessa platser. Ötamon låter vackert. Rosenskogen med". Hon ler glatt.
"Jag vet om jag hittat rätt när jag är där. Om platsen jag beträder är rätt för en flock". Hon myser. Eftersom jorden talar till henne så vet hon direkt om hon funnit en bra plats när hon är där.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 05 jun 2013, 00:35

Anthem [Wami] - Sida 2 330uuqf

Vid Wamis ord spetsade Miguel öronen en smula, och han såg intresserat på henne.
"Hur då? Är det din kraft?"
Ja, om det är något som hör till ett samtalsämne kan det vanligtvis vara främlingens krafter. Miguel var personligen mycket stolt över sina - snabbheten som lät honom färdas långt på kort tid, och kraftfälten som fungerar som ett bra skydd. Trots allt är Miguel en fredlig varg, och han har stött på många rötägg under sina resor i Numoori.

[Det blev kort.. T_T]

[/color]
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 05 jun 2013, 18:10

Hon nickar lätt.
"Ja, jorden talar till mig. Det var därför jag kunde finna detta skydd utan att ha sett området omkring mig". Hon andas in och andas sedan lugnt. Hon drog ett djupt andetag för att fylla lungorna med ny frisk luft. Vädra ut det gamla.
"Därför är jag säger på att känslan kommer vara rätt när jag funnit en bra plats för flocken. För den platsen skulle välkomna mig varmt".
Känslan i Kaiwood hade varit annorlunda. Visst hade den viskat till henne på ett lite beskyddande sätt. Men både jorden och Wami själv visste att det inte var där hon hörde hemma. Atmosfären var fientlig. Hon hade inte känt sig säker där. Hon var alltid tvungen att trippa på tårna för att inte vara i vägen för någon.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 05 jun 2013, 22:12

Anthem [Wami] - Sida 2 330uuqf

En varginna av jordens element, alltså. Miguel nickade eftertänksamt. Hon såg inte ut att vara en bärare av det elementet. Den mörka fällen med de skarpa turkosblå markeringarna kunde man tro hon kontrollerade vatten, eller möjligtvis vind. Kanske något annat än just de fyra elementen, men i vilket fall. Man ska inte döma hunden efter håren.
"Aha, jag förstår." ler han. "Så nästa anhalt är Ötamon, förmodar jag?"
Miguel ler snett åt Wami och svansen sveper till bakom honom på nytt. I väntan på den unga ledarinnans svar spinner tankarna bakom hans pannben i högvarv. En flock kanske inte var en så dum idé en då. Med Wami i täten skulle det säkert bli ett fredligt liv fyllt av gemenskap, men även plikter som Miguel inte ägnat en tanke sedan många år. Kanske träffa nya vargar, bege sig ut på äventyr med dem och sedan välkomnas hem till sina marker. Han log lätt åt tanken. Kanske var det inte så dumt ändå - men vad skulle Wami ha Miguel till, egentligen?
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tor 06 jun 2013, 00:12

Hon nickar lätt.
"Om det är närmare dit än Itrozo så blir det nog dit jag beger mig först". Svarar hon med ett leende.
"Om det är en bra plats så kanske jag stannar där". Hon sluter ögonen i leendet. Den långa svansen sveper till vid hennes sida och blir sedan stilla. Wami har alltid känt det starka bandet till naturen. Och när hon inte hade någon annan att tala med så var grässtråna och blommorna goda lyssnare. Ibland även träden. Men de föredrog att vara talarna i de flesta fall.
Det är en bra kraft hon har. För hon kan få reda på så mycket information som ingen annan skulle vilja berätta för henne. Hon kan enkelt få reda på om hon skulle vara förföljd. Eller att någon skulle ligga i bakhåll för henne. Hon har alltid koll. Hon kan inte veta vad andra vargar tänker. Men oftast syns det i deras ögon vad de har för uppsåt. I Miguel's ögon har hon bara sett vänlighet. Därför har hon känt sig avslappnad i hans sällskap.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tor 06 jun 2013, 00:46

Anthem [Wami] - Sida 2 330uuqf

Miguel satt med sänkt blick en stund, spekulerade kring detta möte. Han hade bestämt sig för vad han ville. När Wami talade höjde han blicken och såg på henne med spetsade öron. Det var nästan som om den alggröna blicken sken upp.
"Så låt mig följa med." svarar han och reser sig upp, det långa blonda taglet dansar av den plötsliga rörelsen. Han ser rakt på Wami, det finns inga tecken på uppsåt eller ondska i hans blick. Bara uppriktighet och iver. En längtan.
"Jag blir din följeslagare. Mina krafter kanske inte är något utöver det vanliga, men jag rör mig fort och om jag bär dig på min rygg kan vi vara i Ötamon före gryningen."
Svansen sveper till några gånger bakom honom, man kan se på honom att han menar allvar samtidigt som ett ivrigt, uppspelt leende är utspritt över hans ansikte. Wami är mindre än honom, han kan enkelt föra henne till Ötamon snabbt och enkelt.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tor 06 jun 2013, 01:05

Hon blir glad när han säger att han vill följa henne. Hon tror Miguel kan vara en värdefull bundsförvant. En värdefull broder. Men hon undrar lite över det han säger. Bära henne på ryggen? Hon vet inte riktigt hur hon ska ge respons på det. Wami är ingen varg som vill vara en börda för andra. Men Miguel erbjuder sig faktiskt att bära henne på ryggen. Han vill visa henne Ötamon. Hon uppskattar det. Men Lihai? Lihai befinner sig någonstans häromkring. Utanför hennes räckvidd för att kunna känna honom. Men de borde mötas upp snart igen. Kanske hon kan sända honom någon form av meddelande vart hon är på väg? Kanske om hon koncentrerar sig tillräckligt. Fast det bästa vore att vänta på honom. Hon ser på Miguel med ett mjukt leende.
"Jag uppskattar verkligen dina ord, Miguel". Svarar hon på att han sagt att han blir hennes följeslagare.
"Det glädjer mig verkligen". Den mjukt glödande blicken ser på honom.
"Nog känner jag en iver till att se detta Ötamon så fort som möjligt. Och eftersom ni redan varit där är jag säker på att ni är en utmärkt guide". Hon reser sig upp hon med och sveper med den långa svansen. Hon ler åt hanens iver. Hon vill inte göra honom besviken.
"Lihai som jag nämnde förut följer mig han med. Just nu vet jag inte var han är dock. Men kanske kan jag lämna ett meddelande till honom om vart jag befinner sig. Jag vill inte tacka nej till er invit, Miguel". Nu har hon sagt vad hon behövt. Gjort honom viss om att hon gärna accepterar att låta Miguel föra henne till Ötamon på sin rygg om han gärna vill det. Om han gärna gör detta så ska hon inte neka. Men om han säger att det kanske vore visst att vänta in Lihai, eller om Miguel vill gå i förväg är även det ett alternativ.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    lör 22 jun 2013, 13:08

Anthem [Wami] - Sida 2 330uuqf

Miguel nickade förstående, det bästa vore om alla begav sig dit tillsammans. Men det hela gav honom en idé. 
"Jag kan bli din budbärare! Vet du i vilken riktning han befinner sig, ungefär?"
Så länge Miguel hade en riktning tog det inte lång tid för honom att hitta det han letar efter. Med snabbhet som kraft hör han till toppskiktet av de snabbaste vargarna i Numoori - han behövde bara ropa och röra sig utbrett, så skulle nog Lihai komma till rätta igen.
"Om jag hittar honom behöver jag bara föra honom hit så kan vi färdas till Ötamon tillsammans."
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    lör 22 jun 2013, 13:13

Hon ler vänligt och varmt mot honom.
"Jag tackar er, Miguel". Säger hon och nickar lätt med huvudet.
"Tag tror han är däråt någonstans". Säger hon och vänder sig en bit åt vänster och lyfter ena frambenet och pekar. Hon vänder sig sedan mot Miguel igen.
"Lihai är ungefär något högre än jag. Han är stor och grå och är blind på ena ögat". Hon ger Miguel signalement på Lihai så att Miguel ska veta vem han letar efter.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    lör 22 jun 2013, 13:21

Anthem [Wami] - Sida 2 330uuqf

Miguel nickar ännu en gång, följer Wamis anvisning med blicken och nickar igen för att visa att han förstått. Med Lihais signalement och hans namn borde det bli lätt att hitta honom - om inte kommer de säkert på något.
"Dåså. Jag ska föra honom hit så snabbt jag kan."
Med de orden vänder sig Miguel mot den riktning Wami pekat ut och sätter av med en rivstart. Han följer floden med lätthet, det röda dammet rivs upp av hans klor som söker grepp i jorden och lämnar ett rött moln av smuts bakom honom. Den blonda pälsen kastas bakåt av fartvinden och öronen vinklas bakåt. Inom loppet av några få sekunder har Miguel försvunnit runt kröken och ur synhåll.



[off: Ska Lihai hoppa in i det här rollet eller ska vi avsluta, och låta Miguel och Lihai träffas i ett enskilt roll? Eller hur gör vi? xD]

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    lör 22 jun 2013, 13:43

"Jag väntar er återkomst". Svarar hon och ser sedan efter den blonda vargen som försvinner bort i ett moln av rött damm. Wami kommer förmodligen alltid vara tacksam mot Miguel om han återvänder med Lihai. Miguel visar prov på att han är någon hon kan lita på. Om han återvänder och inte vänder henne ryggen i detta läge och trots sina ord försvinner för alltid så ska hon se till att han alltid kommer känna sig hemma i flocken.

[Du och Lihai kan kanske träffas lite kort i ett eget roll? Det behöver ju inte bli något direkt lång roll där alls. :3 Så kan de tre mötas upp igen sen. :) Och om Miguel vill bli vackert blå så kan jag fixa det snabbt. ;)]
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    lör 22 jun 2013, 13:47

[off: ja han vill gärna bli blå :'D men då startar jag ett roll för Lihai i blodbergen? eller ja.. vi kan kanske diskutera resten på PM xD]

AVSLUTAT
 
Anthem [Wami]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Maybe its over? [Wami]
» (Avslutat) Wami är död
» Så mycket mer -Wami-
» WAMI-VALPAR!!!
» I'll follow you (WAMI)
Hoppa till annat forum: