Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Anthem [Wami] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Anthem [Wami] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Anthem [Wami]

Gå ner 
2 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 20:00

Anthem [Wami] 330uuqf


Ett svagt leende prydde vrenhannens mörka ansikte, och de alggröna ögonen pendlade lugnt över området.

Ingen verkade vara här.

Men det var kanske inte så konstigt. Blodbergens gassande värme var inte en plats för vilken äventyrare som helst. Miguel, med sin långa päls, borde vara besvärad - men han besvärades inte mer än vad han borde. Prövande tog han några steg ur skuggan, kände den torra, röda jorden under sina tassar. Han befann sig bland bergens avgrund - vid sidan om honom rann en lång flod som han följt ett tag nu. Inga äventyr på länge dock, men framför Miguel bredde en långsträcka ut sig. Han spände sin slanka kropp, musklerna spelade under den blonda, långa pälsen. Han log.

En rivstart.

En undermedveten kraft hjälpte honom - de långa, mörka benen rörde sig instinktivt, snabbt, roterade under honom och kastade honom fram över den röda jorden, genom Blodbergens avgrund. Den varma luften blev ljummen av fartvinden och rev och slet i hans päls. Klorna som skrapade i jorden för fäste rörde upp damm som rök upp bakom honom för att sedan virvla i luften och falla till marken.

Miguel blev inte ens anfådd. Hans stora kropp till trots var han byggd för att springa. Det här var hans förmåga - och han var stolt över den.

Bättre fly än illa fäkta, inte sant?


[Paxat till Wami]
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 20:17

Hon har alltid varit nyfiken och äventyrslysten. Alltid stuckit iväg på egen tass för att se sig omkring. Så har hon gjort även denna gång. Även om hon uppskattar väldigt mycket det sällskap hon har. Hon tar sig fram problemfritt. Hon är stadig på tassen. Jorden håller utkik för henne. Liksom tiken har vuxit har hennes jordkrafter vuxit med henne. Och jorden lyssnar till henne.

Öronen klipper till på huvudet. Hon känner vibrationer av något som tycks springa över marken. Hon står stilla. Den mjuka glödande blicken ser sig omkring. Fästs åt det håll främlingen rör sig åt. Hon sätter kroppen i rörelse. Tar sig fram i lugn takt. Huvudet hålls höjt och blicken är nyfiken. Den långa randiga svansen ringlar mjukt bakom henne. Sveper lätt från sida till sida.

Snart får hon syn på en främling. Han verkar ha bråttom någonstans ser det ut. Så som han tycks flyga fram över markerna. Wami stannar upp. Studerar honom tyst. Tippar huvudet lätt på sne.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 20:34

Anthem [Wami] 330uuqf

Tassarna dundrade i marken, omgivningen ven förbi honom i ett rödbrunt, suddigt töcken. Samma leende var som fastklistrat på hans mörka ansikte, blicken självsäker.

Men så uppfattade de något, en individ, väldigt nära. Hade han missat hennes närvaro helt, av upphetsningen att äntligen få sträcka på benen. Miguel saktar ner, inte för fort - då är det lätt hänt att man snubblar. Benen tar spjärn och damm yr upp runt honom. Till sist står han äntligen ställa, och en lugn blick betraktar främlingen under tystnad för några hjärtslag innan han åter sätter benen i rörelse och i maklig takt närmar sig henne.

Vem kan denna mörka varginna tänkas vara?


Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 20:40

Främlingen får syn på henne och stannar. Wami studerar honom tyst. Utan att stirra på honom. Hon är bara nyfiken på vem denna främling kan vara. Han verkar vara väldigt snabb. Wami är själv relativt snabb. Men det är inte en av hennes specialiteter.

Främlingen närmar sig henne. Ett leende vänligt leende vaknar på Wami's läppar.
"Goddag, främling". Hälsar hon. Hon står stilla. Sveper mjukt med svansen.
"Mitt namn är Wami". Ja, det är hennes namn. Det är bara det hon kallas. Inget mer.
"Vem är ni?" Frågar hon. Hon talar artigt. Hon har lärt sig själv att artighet kommer man längst med. Även om det inte fungerar i alla lägen.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 21:30

Anthem [Wami] 330uuqf

När Miguel ansåg avståndet mellan de båda vargarna stannade han upp för att inspektera tiken närmre. Hon var mindre än honom, mörk, och med en lång, vacker blårandig svans. Ett intressant utseende, minst sagt. Hon måste komma från Numooris exotiska marker. Han log.
"Goddag." hälsade han tillbaka, mötte självsäkert tikens blå blick.

Wami, alltså.

Han smakade på namnet i tystnad innan han prövade det högt för sig själv.
"Wami." Ja. Det namnet passade den mörka tiken väl. Men vad kunde hon vilja med honom? Hon måste ha presenterat sig av en anledning - eller? I vilket fall vore det, i Miguels fall, högst oartigt att lämna hennes fråga obesvarad.
"Mitt namn är Miguel. Jag kommer från Bergen i norr."
Han log. Ja, nog var han långt hemifrån alltid - det kunde även hans brytning tyda på. Men äventyren fanns överallt, i hela Numoori. Att stanna på en plats vore att slösa bort sitt liv.
"En underbar dag, inte sant?" fortsatte vrenen och höjde blicken mot skyn för att studera den klarblå himlen vars sol sken ner på dem båda.


Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 21:37

Det är inte alltid hon presenterar sig själv först. Men visst är det artigare att göra så. Och kanske kände hon på sig att den här hanen är vänlig? Eller åtminstone hoppas hon på det.
"Intressant namn, Miguel". Säger hon och ler vänligt. Hon tycker hanens namn har en fin klang. Han kommer från bergen i norr. Där har Wami aldrig varit. Kanske det är något hon kan ta och undersöka en dag. I framtiden.
"Det låter spännande. Hur var det där?" Frågar hon nyfiket. Ärligt intresserad. Hon har alltid varit intresserad av andras historier och sådant. Det lockar henne.

"Det är en väldigt vacker dag" Svarar hon honom och nickar lätt. Minsann, sedan Chaoset är alla dagar lika underbara tycker hon. Även om det regnar eller blåser. Hon är en livsglad ung tik och äventyrslysten och nyfiken som få.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 21:48

Anthem [Wami] 330uuqf

Miguel skrockade sitt signaturskratt, ett diskret rungande 'hmm'. Han hade aldrig hört några vidare komplimanger om sitt namn - men visst var det alltid trevligt att höra. Han passade på att diskret puffa upp bröstet en aning.
"Det var så länge sedan jag var hemma.. men jag minns det som kargt. Kyligt. Inte särskilt många att prata med, om man säger så."
Han tystnade, blickade tillbaka till tiden med sina föräldrar och sin syster.
"Men visst är det en vacker plats, alltid. Norrskenet och midnattssolen är värt att resa långt för."
Han log mot Wami, ett uppriktigt, typiskt leende för Miguel.
"Nå, vad för er hit till Blodbergen, Wami? Det finns vackrare platser i Numoori."


Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tis 21 maj 2013, 22:00

Hon lyssnar intresserat när han talar om sin hemplats. Kargt och kyligt låter inte direkt lockande. Men norrsken och midnattssol fångade hennes intresse.
"Det låter vackert". Svarar hon. Verkligen. Tänkt om man fick se något sådant någon gång. Wami själv föddes i flocken TBB och växte upp i Kaiwood. Det är en flock och en plats hon inte vill veta av. Trots att hon var medlem av en flock var hon alltid ensam. Det var endast i broderns sällskap hon kunde ha lite trevligt. Systern hade väl sina stunder hon med. Men då systern var mors självklara favorit var väl Wami mest lite svartsjuk.

Hon uppmärksammar Miguel's fråga. Vad som för henne till Blodbergen. Hon ler mot honom igen.
"Ja, det är så att jag försöker finna en plats som jag kan slå mig ner på. Jag och Lihai har vandrat länge. Jag har länge velat skapa min egen flock. Efter att ha vuxit upp i den flock jag föddes i vill jag skapa en trygg plats för vargar att känna sig hemma på. Där alla är respekterade och får göra sin röst hörd". Kommer han tycka att hennes dröm är fånig? Wami har mött på vargar som har gillat hennes idéer och vargar som har ifrågasatt dem. Men hon vet vad hon tror på och vad hon strävar efter. Hon vet att det är möjligt.

Så kommer hon på att Miguel inte vet vem Lihai är.
"Lihai är... ehm... Han är speciell gör mig". Säger hon och känner hur det hettar i kinderna. Tur att hennes päls döljer rodnaden. Hon har väldigt starka känslor för Lihai. Hon är fortfarande osäker på allt vad hon känner för honom. Men hon är lycklig och glad när han är nära. Och det är vad som räknas.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 16:42

Anthem [Wami] 330uuqf

Med spetsade öron och lugn blick lyssnade han till Wamis ord. Wamis dröm. Ja, en trygg plats för vargar att leva på låter som ett godhjärtat, bra mål. Men Miguel hade haft allt det där - han hade levt ostört och i trygghet med sina föräldrar och sin syster.. kanske var det tryggheten som fick honom att eventuellt vilja bege sig vidare ut i världen? Mot äventyren!
"Det låter fint." svarade han vänligt och log svagt.
"Men när får man då tid för äventyren?"

Lihai var ingen varg som Miguel hört talas om under sin färd. Men tiken hade uppenbarligen känslor för henne.. ja, hur skulle det annars beskriva hennes förklaring bättre? Han skrockade igen, ett hummande, roat skrock som matchade hans breda leende.
"Speciell, minsann? Åja, kärleken är som bäst när den är ung.."
Nog för att Miguel hade haft ögon för flera tikar innan, men aldrig hade det varit mer än en ung hanes kärlekskranka begär. Efter att ha blivit nekad så många gånger misstänkte Miguel att han skulle få uppleva äventyren på egen hand.

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 16:53

När får man tid för äventyren? Wami ser på Miguel under tystnad. Det ser ut som att hon fungerar. Men kanske mest förskar hon efter något i Miguel's blick. Sedan sveper hon lugnt till med svansen.
"Äventyren finns överallt. Man behöver inte leta för att finna dem". Svarar hon. Wami själv är som sagt väldigt äventyrslysten. Och det har fått henne så här långt. Det har fått henne att möta Lihai när hon trodde att hon alltid skulle stå ensam. Men Wami skulle inte ha något emot en lugn tillvaro att kunna falla tillbaka på. En plats att komma hem till. En plats att tillhöra.

Efter allt vad hon har stått ut under sitt ännu unga liv. Efter allt som komma skall. Hon är ändå inte bitter eller sörjer vad som kunde varit. Hon ler lätt mot Miguel.
"Men visst vore det härligt att ha en plats att komma hem till. En trygg punkt i tillvaron och vargar som välkomnar dig tillbaka?" hon studerar honom lugnt.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 16:59

Anthem [Wami] 330uuqf

Trots att tiken var ung var hon inte dum. Imponerat höjde Miguel på ögonbrynen och sträckte på nacken en liten aning. Den yviga, bruna svansen svepte lojt bakom honom.

En plats att komma hem till. En trygg punkt i tillvaron.

Kanske var det lockande, men i vilket fall skulle väl en flock medföra plikter, ansvar och andra besvär att tänka på? I vilket fall var han väl medveten om att det inte bara var att ta, utan även att ge. Var han ens redo att ta det steget, redo att ge upp mestadels av sin fria tillvaro för att leva i gemenskap med andra?

Ja. Miguel älskade andra vargar, men inte till en sådan nivå att han ville känna sig bunden till dem. En konversation, kanske en gemenskap jakt eller en tävling.. Det var länge sedan han sovit under stjärnhimlen med en varm kropp intill sig. Var det kanske Ana han senast vilat bredvid, där uppe i norr? Miguel sjönk in i funderingar, och stod tyst för en stund, innan han svarade.
"Det låter väl inte helt fel, får jag medge. Men en flock medför plikter och ansvar, inte sant? Och om en fientlig flock anfaller, vad händer med tryggheten då?"
Han studerade henne med en lugn alggrön blick, leendet kvar på hans svartkantade läppar.

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 17:25

Med en flock medför plikter och ansvar?
"Livet medför plikter och ansvar". Svara hon lugnt. Även om det bara handlar om plikter och ansvar mot sig själv.
"I en trygg gemenskap ska alla kunna ställa upp för alla. Är en ensam individ utsatt sitter inte resten av flocken tysta. Och jag skulle göra vad som helst för att alla ska ha det så bra som möjligt och känna sig trygga". Lägger hon till. Wami skulle vara den som har mest plikt och ansvar mot flocken. För hon vill att alla ska ha det så bra som möjligt. Hon vill inte att någon ska behöva gå igenom vad hon har gått igenom.
"Jag skulle inte tveka att slåss för någon jag bryr mig om". Hon sveper till med svansen.
"Men jag skulle se till att flocken är en fristad. Att platsen vi väljer att kalla hem aldrig kommer fläckas av blod. Jag vet att det inte går att ändra på andras synsätt. Men jag skulle försöka göra mitt bästa i att försöka att hålla flocken utanför allt vad stridigheter heter. Att välja att slåss är upp till var och en". Hon håller stämman stadig. Hon är väl medveten om att hennes eget liv kan vara en trofé i någon annans jakt. För hon har trots allt lämnat den flock hon föddes i. Hon lämnade dem hon skulle varit lojal mot. Men hon var aldrig en av dem. Hon var den lilla svaga valpen som inte var till någon nytta alls. Ärren på hennes kropp svider fortfarande till och från. Men hennes egna problem skulle hon aldrig låta gå ut över andra.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 17:48

Anthem [Wami] 330uuqf

Miguel ansåg sig inte ha några vidare plikter i nuläget. Han existerar bara i ett försök att leva livet dag efter dag, se så mycket som möjligt och träffa många nya i ett försök att göra äventyret givande. Han blinkade ett par gånger och lät sin skära tunga fukta hans nos. Hon kunde visserligen konsten att förmedla sitt budskap. Miguel undrade hur många hon fått med sig redan.
"Du blir säkert en strålande ledarinna." medgav han och log varmt, blinkade ett par gånger igen. Fortfarande undrade Miguel varför hon förklarade sitt budskap, sin dröm för Miguel. I och för sig har han berättat så många livshistorier och minnen för andra han stött på - så varför inte?

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 19:03

Det betyder mycket att han säger det. För det känns som att han är ärlig. Även om han bara är så gott som en främling i detta nu. Hon borde vara mer misstänksam. Men hon glömmer lätt det.
"Tack, Miguel". Svarar hon. Öronen klipper till på huvudet.
"Hur är det med er? Har ni några planer på vart era äventyr må föra er?" Frågar hon och nyfikenheten syns i den mjukt glödande blicken.

[Kortis. ^^]
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 19:56

Anthem [Wami] 330uuqf

Det var vindstilla i passet. Solen gassade på och utan skugga blir man lätt överhettad. Miguels fick lov att fukta sin torkande nos ännu en gång.
"Nej.."börjar han en smula frånvarande.
"Jag låter ödet vägleda mig. Det finns tyvärr ingen utsatt väg för mig att vandra, så jag går dit mina ben för mig och hoppas på det bästa."
Han hummade sitt typiska 'hmmm' ännu en gång.
"Och idag förde mina ben mig till dig, inte sant?"
Kanske blev livet lite väl slumpartat för Miguel, i vissa lägen. Att inte veta vart han är påväg, att aldrig ha någon aning om vad som komma skall. Inte för att andra än de som kan sia om framtiden verkligen vet vad som komma skall, men att åtminstone ha en aning, eller en personlig plan, någon gång emellanåt vore kanske inte så dumt. På sina resor hade Miguel givetvis stött på mindre behagliga äventyr som slutat med att han kommit undan precis på rättan tid... men visst, alla gånger hade han tänkt tanken 'nu är det klippt'.

I sådana lägen är det tur att man är snabb på fötterna.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 20:04

Wami lyssnar på honom. Öronen klipper mjukt till på hennes huvud och spetsas sedan framåt igen.
"Tror ni på ödet?" Frågar hon lätt nyfiken.
"Jag tror att alla har ett syfte att fylla. Man måste bara finna sin egen väg att vandra. Allt händer av en orsak. Och man kan alltid starta om på nytt. Det var därför jag lämnade den flock jag föddes i. Jag kände att det var inte mitt syfte att stanna hos dem". Svarar hon och har något fundersamt och drömskt i blicken. Sen går det en rysning genom hennes ryggrad. Hon ruskar lätt på sig. Hon är så glad att hon slipper befinna sig i Kaiwood.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 20:11

Anthem [Wami] 330uuqf

De grönblå ögonen granskar Wami under tystnad.
"Ja.. det tror jag nog. Jag har inget annat att tro på."
Han log lätt. Nej, han hade nog på sätt och vis tvingat sig själv till att tro på ödet, med tanke på hans situation. Det fanns inga gudar, inga verkliga vägar utsatta för honom. Det var ödet, det var slumpen som visade honom vägen genom Numooris marker. Han strövar som han förmår.
"Vad fick dig att lämna dem?"
Han sänkte rösten en aning.
"Är det en flock jag borde känna till?"
Leendet blev en aning snett.

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 20:19

"Man väljer själv vad man vill tro på". Svarar hon och ler vänligt mot honom. Öronen vinklas bakåt för en stund men spetsas snabbt igen.
"De heter TBB. The Bloodblooms. Jag föddes i flocken och hade inget annat val än att tillhöra dem. Men jag passade aldrig in där. För mor var jag väl mer ett misstag. Det var bara min syster som föddes med talang. Min bror och jag fick klara oss själva. Gjorde vi minsta fel eller frågade fel kunde vi åka på stryk. Dessutom var vi avkommor till en hane från fiendeflocken. Och det gjorde inte saken bättre. Under Chaoset såg jag min chans och lämnade dem. Förhoppningsvis tror de att jag inte klarade mig igenom Chaoset". Hon piskar till med den långa randiga svansen och andas mjukt ut. Det var ett tag sedan hon berättade sin historia. Hon vill helst inte tänka på det. Men hennes minnen är en del av henne. Hon kan bara blicka framåt och hoppas att minnena bleknar.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 20:25

Anthem [Wami] 330uuqf

Miguel lyssnade noggrant. Ja, trots att han var en hane som hellre föredrog att dela med sig av sina egna historier betydde det inte att han var en dålig lyssnare. Öronen klippte till på hans långhåriga hjässa, det blonda långa taglet ramade in hans mörka ansikte och han fick en snarare allvarlig min. Leendet blev diskret. Wami har gått igenom mer än vad man kan tro.
"Tråkigt att höra att du fått utstå något sådant." svarade han med låg röst. Han visste inte hur det kändes, att vara mindre omtyckt av sina föräldrar. Eduardo och María hade älskat och uppfostrat Miguel och Ana mycket väl. Han hade ingen som helst anledning att våndas för sin uppväxt.
"Jag tror jag hört talas om The Bloodblooms. Kaiwood, inte sant? Nord... nu ska vi se.. det ligger väl åt nordväst?"
Han rös lätt vid tanken. Det var inga goda saker han hört talas om blodblommornas skog.

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    ons 22 maj 2013, 20:34

Obekymrat ler hon mot honom. Ja, Wami är en väldigt glad person. Det krävs en hel del för att få henne att tappa humöret.
"Jag klarar mig. Så länge man lever finns det hopp sägs det ju". Hon skrattar lite lätt. Skakar sedan på huvudet.
"Jag försöker att inte tänka på det. Men som om det inte vore nog så döptes jag tydligen efter skogen jag föddes i med. Kaiwami är mitt namn. Men jag föredrar att bara kallas Wami". Hon nickar lätt.
"Ja, eller nordöst. Jag är inte så bra på riktningar". Säger hon och tungspetsen blir synligt mellan de svarta läpparna.
"Det är i alla fall långt härifrån som tur är". Hon drar ett djupt andetag och andas sakta ut. Hon ser på Miguel. Det förvånar henne faktiskt hur lätt det verkar vara att prata med honom. Han är väldigt trevlig. Hon uppskattar det. Fler borde vara som honom. Vilken bättre plats världen skulle vara då.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tor 23 maj 2013, 21:00

Anthem [Wami] 330uuqf

Miguel sken upp en aning när han blev rättad.
"Nordöst, ja. Så måste det vara."
Trots att Miguel var en äventyrare så hade han aldrig kartlagt Numoori, lagt dess platser och områden på minnet (om det inte var en sällsynt vacker plats.. då var han noggrann med att minnas dess position), kanske för att hans tankar alltid ockuperades av nuet eller så var det för att han helt enkelt inte såg bakåt, utan alltid blickar framåt mot en ljusare morgondag.
"Ja, tur det... Jag var vid utkanten av Kaiwood en gång, men det finns äventyr som inte borde upplevas." Han log och blinkade med ena ögat.
"Nå, nog om det. Vad sägs om att söka upp en skuggigare plats? Värmen tal kål på mig."
Miguel såg menande på sin långa päls. Den var effektiv mot både kyla och smuts, men alltför påtaglig värmebölja var något som gjorde saker jobbigt för honom.
Det var därför han sprang. Hans kroppstemperatur stiger inte mer än nödvändigt och fartvinden fläktar så härligt.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    tor 23 maj 2013, 21:35

Hon skrattar till lite lätt. Miguel verkar heller inte vara så bra på väderstreck och riktningar. Sedan blir hon mer allvarlig.
"Jag råder er att helt hålla er borta från Kaiwood. Det är många oskyldiga, och skyldiga som har vandrat in där men inte kommit ut med livet i behåll, tyvärr". Säger hon. Hon ruskar på huvudet.
"Jag förstår inte varför de tycker att dödande är så roligt". Hon förstår det verkligen inte. Wami har själv aldrig känt för att döda någon annan varg. Att mörda någon. Hon är inte som de. Och hon är glad att hon inte är en del av det där längre.

Sedan ler hon vänligt mot Miguel igen. Nickar lätt.
"Det låter som en god idé. Vet ni någon bra plats". Wami vill veta om han kanske redan har hittat någon bra plats förut. Annars kan hon enkelt hitta något. Eller skapa något.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    lör 25 maj 2013, 01:06

Anthem [Wami] 330uuqf

Miguel skrattade igen och skakade sakta på huvudet.
"Nej, tyvärr! Men vi väl leta?"
Han log varmt mot henne och började gå mot den riktning han var påväg från första början - huvudet högburet, svansen svajande bakom honom, öronen spetsade och blicken sökandes efter en lagom skuggig plats. Blodbergen var verkligen en magnifik plats sitt avskräckande namn till trots. Man kunde tro det var en ödesdiger plats som stank av bråd död, men istället möttes han av vackert skurna berg och klippor i den rödaste färg, varm sol och en klart alggrön flod som rann igenom ravinen.

Blodbergen var verkligen en vacker plats - men ingen plats för Miguel att leva på.

De långa, mörka benen bar honom säkert framåt - snabbt med, utan att han riktigt tänkte på det.

Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    sön 02 jun 2013, 17:34

Hon nickar lätt åt honom. Ser åt vilket håll han väljer att gå. Sedan följer hon efter. Hanen är snabb. Wami får nästan springa för att försöka att hänga med. Öronen vippar fram och tillbaka på hennes huvud och hon söker av området omkring dem. Snart finner hon vad hon söker. Längre fram finns en utskjutning i berget. Som ett brett tag som ger skugga. Hon tar några snabba språng fram och tar sig upp vid Miguel's sida.
"Längre fram finns en skuggig plats". Säger hon och öronen spetsas framåt.
"Det är inte så långt dit". Lägger hon till med ett lätt leende. Wami har alltid älskat att stå så nära naturen. Att snabbt kunna finna något som andra skulle behöva ta mycket mer tid på sig att finna. Och hon har bara använt sina krafter för att hjälpa andra. Aldrig i själviska syften.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Anthem [Wami]    sön 02 jun 2013, 19:28

Anthem [Wami] 330uuqf

Miguel ser sig frånvarande omkring, söker efter skugga och märker inte att han kanske rör sig för snabbt med sina långa kliv. Han höll en, enligt honom, lugn, men skumpig trav. Det långa, blonda taglet dansade och den mörka svansen studsade mot hans hasor.

Längre fram finns en skuggig plats.

Miguel riktar sin blick åt rätt riktning och får snart även han syn på utskjutningen i berget som tycks ge lagom med svalkande skugga åt dem båda. Han ler och nickar, sänker farten så han hamnar snett bakom Wami och låter henne leda honom till platsen.

Väl där slår han sig ner i den röda jorden. Den svalkande skuggan omfamnar honom och han drar en tung, lättad suck. Han sluter ögonen för en stund.
"Ah, vad härligt.." Hans röst är en smula lågmäld, eftersom han mest säger det för sig själv. Ögonen öppnas igen och han ser på Wami.
"Berätta mer om din flock. Har du några fler följeslagare än denne.. Lihai? Hette han så?"
Han höjer ett långt bakben och krafsar sig med rappa rörelser bakom ena örat.

 
Anthem [Wami]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Maybe its over? [Wami]
» Do you feel it? [Wami]
» Not this night [Wami]
» (Avslutat) Wami är död
» Så mycket mer -Wami-
Hoppa till annat forum: