Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Söker valpar till Nordriket Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Söker valpar till Nordriket Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Söker valpar till Nordriket

Gå ner 
+8
Shiva
Ophelia
Arroya
Solorak
Stirall
Mintu
Debwer
Hielo
12 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Söker valpar till Nordriket    lör 18 maj 2013, 20:54

Något de flesta vid det här laget bör veta, är att Hielo har lämnat det oambitiösa TBB och startat eget företag uppe bland bergen. Efter att ha suttit och bogat sig i sitt isslott några månader begav han sig söderut, hittade valpen Ira, och en ny företagsidé var född. Han, Hielo, ska fånga lättmanipulerade valpar och indoktrinera dem att dyrka och visa honom osviklig lojalitet, och på så vis skapa en samling vargar fullkomligt under hans makt.

Detta är alltså något han alldeles precis börjat med, och inget han ännu kommit på alla detaljer vid (han har exempelvis ännu inte bestämt sig för att samla in fler än Ira, men det är oundvikligt att ske). Det kommer inte vara en flock per se, och den kommer varken vara ond eller god. Den baseras helt på Hielos önskan att skaffa makt och hängivna undersåtar.

Hielo söker alltså fler valpar, desto yngre desto bättre, till sitt syfte. De behöver inte vara kraftfulla eller ha potential till styrka, det viktiga är att Hielo finner dem lättmanipulerade. Svaga såväl som starka valpar är högst välkomna.

Tanken är alltså att spela väldigt mycket på denna manipulation. Det kommer inte vara en traditionellt ond flock, även om den baseras på onda ambitioner. Hielo kommer inte vara grym per se, utan göra sitt yttersta för att vrida dessa valpar så pass att den enda värld som existerar för dem är den Hielo skapat. Den enda de ska lyda och lita på är Hielo, för genom att göra det kommer de nå sann makt - Så är konceptet de får höra. Dalen slottet ligger i är dold, och innan Hielo försäkrat sig om att valpen i fråga dyrkar honom totalt kommer möjligheterna att rollspela utanför slottet vara väldigt begränsade. Spelande i områden söder om Eriinari och Snöslätten kommer också vara rätt oåtkomligt, även efter det, eftersom tanken är att de inte kommer vilja lämna det vackra slottet och sin herre Hielo. (det är btw Hielo som har hybris, inte jag)

Men idén är att det ska vara rätt speciellt, det kommer inte vara en 'flock' individerna halvhjärtat kan delta i. Hielo dödar de han finner undermåliga, för han skapat ett rike efter höga ambitioner.

'Flocken' kommer inte ha som direkt syfte att slåss mot någon. De kommer att ha mycket interna förhållanden, de kommer tränas att bli starka och dylikt, men troligtvis inte starta krig. Saken är dock den att andra sannolikt kommer vilja slåss mot dem, eftersom Hielo snor valpar av folk hit och dit, alltså finns potential till roliga sieges (hoppas jag).

Har du en valp och vill göra den indoktrinerad av en manipulativ, halvtokig Hielo? Tveka inte! Paj utlovas.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 18 maj 2013, 21:15

Kan tillägga att imperiet/flocken inte har något specifikt revir. Hielos isslott ligger på ett lågt berg i en kupoldal omgärdad av höga berg, på en hemlig plats inne i bergskedjan. Förutom bergen så kommer även Eriinari och Snöslätten däremot inofficiellt hållas under deras uppsikt, och vara där de rör sig, eftersom det ändå inte håller till några flockar i de trakterna.
Namnet Nordriket anspelar även lite på detta. Kung Hielo styr över hela norra Numoori~

Ah, justja, och mjöd utlovas också. Mjöd i mängder, bortom dina vildaste drömmar.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Debwer
Debwer 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 18 maj 2013, 21:38

Hur väl en geting passar i nordriket vet jag inte, men jag kan erbjuda Debwer C;
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 18 maj 2013, 21:42

Jadå, så länge hon är lättmanipulerad är hon välkommen. ^^ Hur gammal är hon egentligen? Hielo har en ungefärlig åldersgräns på tio år, men det viktiga är att individen i fråga inte ska ha hunnit bilda sig någon ordentlig uppfattning av världen eller egna principer ännu. ^^ Så han har något rätt tomt att forma och jobba med.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Debwer
Debwer 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 18 maj 2013, 22:56

Du skulle nog kunna slå i Deb att himmelen är grön C;

Hon ligger nog dock i överkant på vad Hielo söker - har ingen superspecifik ålder på henne, men hon ligger runt 10 (hade en tanke på 12-13 när hon skapades, men hon har blivit lite yngre när jag rollat henne och lärt känna henne mer, så runt 10).

Så det är väl bara för Hielo att avgöra om hon är för gammal eller ej C;
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    mån 20 maj 2013, 20:21

Jag tror hon kommer duga alldeles utmärkt. ^^ Vi får om inte annat se vad Hielo tycker då vi väl spelar~

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Mintu
Mintu 
 

Spelas av : Puppie


InläggRubrik: Föräldralös liten tjej    fre 21 jun 2013, 00:34

Har en liten tösabid' som kanske hade funkat? :3
Hon är flock och föräldralös, vill inget annat än o ha ett hem och väldigt lättmanipulerad och allmänt naiv. Dock tror hon inte gott om någon kinda men de kan vi ju fixa! haha :3
avatar
Stirall 
Död 

Spelas av : RoseLife | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    fre 21 jun 2013, 12:12

Stirall kan gå med till slut, hon ska bara börja på Kristallön och sedan ta sig till fastlandet, men efter det ;)
Solorak
Solorak 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    fre 21 jun 2013, 16:08

Jag och Bobsi har ju som sagt Sol'Sol och Rak'Rak som jag skrev i ett meddelande för ett tag sedan. Om du fortfarande vill ha två läskiga tvillingar såattsäga C:
avatar
Arroya 
NPC 

Spelas av : Emmsa | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    fre 21 jun 2013, 21:10

*vifta febrilt med tassarna*

JAAAAAG!

Nej, men även om detta redan är sagt, så finns Arroya som mer än gärna vill gå med i detta Nordrike och följa Hielo 8D Hon behöver manipuleras lite, tro mig.
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 22 jun 2013, 02:28

Alla valpar är fortfarande väldigt välkomna, jag har redan noterat intresset av er senaste tre i min lilla Death Note, så ingen glöms. ^^ Ni andra två är också väldigt välkomna, Hielo är ytterst villig att indoktrinera fler till sitt syfte!
Han har ju en ungefärlig åldersgräns på plus minus tio år, det beror lite på hur valpen i fråga beter sig, men det kan vara värt att nämna igen. Inget är sådär definitivt, men det kan vara en klok idé att inte raceråldra karaktärerna om ni vill att de går med och så. :'D

Jag rollspelar rätt segt, men processen är igång. Listan på kidnappningar är dock lång så inget kommer att ske omedelbart, så det kan vara en klok idé att rollspela på som vanligt meanwhile. c: Saker pågår, hys ingen förtvivlan.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Mintu
Mintu 
 

Spelas av : Puppie


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 22 jun 2013, 12:53

whoop whoop :3
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    tor 02 jan 2014, 01:21

Hell, trogna undersåtar!

Min turlista är inte helt organiserad, men jag vill gärna sätta igång nästa kidnappningsroll! Nu befinner sig Nyaldi, Ira och Baugur i Nordriket, med Baugur som senaste tillskott sen för drygt ett halvår sedan. Kidnappningsrollet som ska utspelas då härnäst kommer utspela sig nu i höstas, typ oktober, om det är möjligt för valpen/valparna som ska kidnappas.
Antingen en eller två kan tas på samma gång, plats spelar dock inte så stor roll.

Så, ni som är lite aktiva och känner för att föras till Nordriket nu, hojta till!
All makt åt Hielo, vår befriare.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Debwer
Debwer 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    tor 02 jan 2014, 01:37

Åh, store Hielo!
Han kan trampa lite på Debwer. Hon är där, i Eriinari, lagom nära sådär.
Ophelia
Ophelia 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    tor 02 jan 2014, 10:39

Ophelia är kidnappningsbar, hon har lite trubbel-roll på gång men det ska nog gå ändå då det lutar att hon tar sig ut oskadad.

Hon är i Kawazatri, eller däromkring, men kan säkert vandra lite norrut om det behövs (:
avatar
Arroya 
NPC 

Spelas av : Emmsa | NPC


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    tor 02 jan 2014, 13:16

Arroya vill fortfarande bli kidnappad, hehehe... Och just nu befinner hon sig i norra delen av Lövskogen, på gränsen till Kaiwood någonstans, och bara väntar på att stöta på Hielo, sin frälsare. Haha :'D
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    tor 02 jan 2014, 14:21

Då Arroya officiellt är härnäst i tur, så tror jag Hielo får ta Arroya och Debwer härnäst, i samma vända. c: Om det går, kan han ta Arroya först och Debwer på hemvägen? Så får Ophelia bli kidnappad senare, efter att hon ordnat sina problem, säg.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Debwer
Debwer 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    tor 02 jan 2014, 16:17

För mig går det finfint att han tar Deb på hemvägen. Det är ju ändå på vägen, så C:
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    tor 02 jan 2014, 21:37

Wiho! Är det dags att skapa ett rollspel då, eller vad säger du, ärade kung Hielo?

/ Arroya
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    fre 03 jan 2014, 18:48

Japp, det tycker jag! Vill du starta eller ska jag? c:

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    fre 03 jan 2014, 22:44

Nu är det så, ärade kung Snöflinga, att jag har min nyskapade Raganahona Akela som jag tror att Hielo kan ha användning av. Hon tappade bort sin familj och flock i eldsvådan som härjade. 13 år fyllda och är lite av en elitist. 
Så, skulle Hielo vara intresserad av henne tro? Har utomordentlig rollplot för deras möte, som skulle göra henne Hielo evigt trogen. Derrrrrp

All makt åt Hielo, vår befriare!
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    fre 03 jan 2014, 23:02

Att du ens behöver fråga. :'D Hon är ytterst välkommen! Arroya och Debwer ska bli tagna nu, sen får vi se vem som passar bäst att kidnappas därefter. Var tänker du dig att hon befinner sig atm? Och vad kan denna situation vara för något? Evig lojalitet belönas med 100 xp.

Och en ragana är hon därtill... I sense a ship arriving.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 04 jan 2014, 01:20

Akela träffar för tillfället Nehexor vid Raukakekedjan. Så hon kan träffa Hielo var som helst mellan det och Snöslätten. 

Tänkte att eftersom hon inte kan simma skulle Hielo kunna rädda henne från att drunkna. Akela skulle därmed vara skyldig honom sitt liv och antagligen gå med på allt han säger just för att hon står i skuld 8D Hon är ju en rättfärdig varelse trots allt ^^

We love ships!
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 04 jan 2014, 12:25

Du får gärna starta om du behagar, ärade konung. Jag är en mycket upptagen kvinna de närmaste dagarna, och starter har aldrig varit min starka sida. Men svar är jag däremot bättre på :3

/Arroya :'D
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Söker valpar till Nordriket    lör 04 jan 2014, 15:47

Ah, jag gillar't! Skulder är ju alldeles förträffliga, sånt tycker vi om. :'D Men jag skriver upp henne, så får vi se när hon kan kidnappas!

Då ordnar jag det. c: I lövskogen vart det hon befann sig, ja? Skickar ett pm då det är skapat.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
 
Söker valpar till Nordriket
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Nordriket söker valpar!
» Söker tik till valpar!
» Söker far till valpar [Endast planer]
» Söker spelare till syskon
» Söker en bild till en hane
Hoppa till annat forum: