Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Pokémon HG: Numooritema Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Pokémon HG: Numooritema Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Pokémon HG: Numooritema

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Pokémon HG: Numooritema    tis 14 maj 2013, 15:25

Jag håller på att spela igenom Pokémon Heart Gold just nu och körde den med Numooritema på smeknamnen för tha Pokémon, bara som en kul grej, och fick upp ganska awesome matchningar på många av dem som jag måste dela med mig av ;D har valt varg efter Pokémon och hur de matchar, så har lite blandat från både gamla och nya karaktärer.

Så här såg mitt team ut efter att jag slagit the Elite 4 och blivit the champiooon, spelar dock vidare~

Smeknamn | Pokémon | Kön | lvl span i ägo | Type | Ability |
Beskrivning
*Move-set

Thzuki | Typhlosion | Female | lvl 5-48 | Fire | Blaze |
Ja, jag fick en female Cyndaquil och det var en match made in heaven tyckte jag, vad bättre än den eldiga inferohonan från TBB som representant för en stark Firetype med lite eldigt humör och kraftigt byggd som fullt utvecklad ;D
*Flamethrower
*Lava Plume
*Swift
*Blast Burn

Akaryuu | Togetic | Male | lvl 1-48 | Normal/Flying | Hustle |
Fick från ett ägg. Det sägs ju att Togepi-line är väldigt goda varelser, och den är ju dessutom för det mesta vit, så vad passar inte bättre än den vita ljusvargsninjan Akaryuu. Sen att den då den utvecklades blev en flyingtype är bara grädden på moset då Aka hade vindkrafter ^^
*Wish
*Fly
*Extrasensory
*Metronome

Ephrian | Slowbro | Male | lvl 6-48 | Water/Psychic | Oblivious |
Min egna karaktär Ephestherians smeknamn, hans hela namn kunde inte rymmas. Jag tyckte det passade så perfekt, inte endast så har han vatten och telepati som krafter, utan är lite socialt och psykiskt skadad, därav så perfekt matchat i Slowpoke/Slowbros väldigt loja temperament och personlighet ^^
*Slack Off
*Whirlpool
*Zen Headbutt
*Surf

Weed | Vileplume | Male | lvl 5-47 | Grass/Poison | Chlorophyll |
Det hade nog iofs kanske passat bättre att ha en female och kalla denne Nisha rent typmässigt, men det teamet jag hade då bestod endast av females så behövde en male, och tycker ändå att de passar bäst om males, sen passar ju Weeds namn så otroligt bra in att det inte gick att låta bli 8D sen har ju Weed jordkrafter också, så ett litet plus i kanten
*Giga Drain
*Moonlight
*Acid (Kommer att ersättas med Solarbeam senare)
*Sludge Bomb

Razios | Scyther | Male | lvl 14-48 | Bug/Flying | Technician |
Detta kanske inte är en perfekt matchning, varken krafter eller karaktäristiska drag stämmer väll riktigt, men Razios är iaf delvis grön, och tyckte att den passade ganska så bra ändå, fanns inte så mycket att välja på inom Bug på Numoori, så en ödla var väll det närmaste kanske, haha 8D
*U-Turn
*Wing Attack
*X-scissor
*Night Slash

Mikayo | Lanturn | Female | lvl 20-49 | Water/Electric | Volt Absorb |
Tyckte det var en väldigt bra matchning med tanke på att Mika hade månelektricitet som kraft, var blå till utseendet och till hälften havsvarg, och måste säga att Lanturn är fucking awesome, klarar av det mesta ;D sen ville jag hedra lilla älskade Mika då hon hade dött ganska nyligen då jag fångade Chinchou <3
*Discharge
*Surf
*Waterfall
*Aqua Ring

Sen lite från boxen:
Nisha the Nidoran
Baugur the Stantler
Fatima the Mantine
Sari the Pidgeotto
Mivria the Umbreon
Diablo the Tauros
Hielo the Dewgong
Brashnak the Graveler
Sarabi the Growlithe
Kyoko the Ditto
Gina the Seel
Saturn the Ho-oh
Dhalai the Ponyta
Kione the Gastly
och mååånga fler 8D ids inte skriva upp alla

Jag har gjort det här en gång tidigare, på Emerald (gen III), men det sparet försvann tyvärr, men några av de jag hade då var Malvado the Combusken, Echo the Sandslash, Temeraire the Kirlia (färgerna är awesome match), Selva the Lairon, Sleazoid the Zigzagoon (xD <3), sen minns jag inga fler tyvärr D:

Om ni undrar över vissa av de matchningar jag gjort men inte beskrivit, eller om ni vill veta fler från min box så äre bara att fråga/säga till ^^
 
Pokémon HG: Numooritema
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: