Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Little talks. [Armageddon] - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Little talks. [Armageddon] - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Little talks. [Armageddon]

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    lör 18 maj 2013, 00:01


Valoria lyssnade noga på vad han svarade. Så hans mor var försvunnen, hans far vandrare, och han var ensam i kullen? Hon nickade förstående trots smärtan det orsakade. När han sedan ställde henne samma fråga tittade hon ner i marken. Var hon ensam? Ja, för tillfället. Men Volbara fanns ju där. Eller hade dem gått skilda vägar för alltid? Hon mötte Armageddons blick.
"Jag vet inte." sa hon. Och det var sant. Hon visste inte om hon skulle vandra ensam, eller om hon skulle hitta tillbaka till Volbara.

Tusen frågor, verkligen tusen frågor far runt inom henne. Hon var trasig, hon var vilsen. Hon var. Krossad.

Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    sön 19 maj 2013, 21:40

Han nickade. Såg en aning fundersam ut. Tja han antog att det var den där vitröda saken hon menade. Kanske var det något som var fel. Han visste inte riktigt och han lyckades för en gångs skull hålla sig utanför hennes tankar. Det var skönt. Allt var tyst igen. Han såg på henne, men sade inget på en bra stund.
- Du hittar honom.
Sa han sedan och försökte se en aning glad ut emot henne. Det var ingen vanlig känsla, han visste knappt vad det var för något. Därav svårigheten i att försöka visa känslan utan att egentligen vara det eller veta hur det känns. Han höll öronen spetsade och väntade på någon slags reaktion.
- Jag kan hjälpa dig leta på vägen hem till Kaiwood. Vet du vart han borde tagit vägen?
Sa han sedan i sinnet, mest för att lätta upp stämningen lite. Mer kunde han inte direkt göra. Han behövde ta sig hem till skogen och hon behövde finna sin vän, partner? Det brydde honom inte. Han kunde fascineras av tiken i hemlighet. Tills han visste vad känslor faktiskt var för något.
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    mån 20 maj 2013, 20:22


- Jag kan hjälpa dig leta på vägen hem till Kaiwood. Vet du vart han borde tagit vägen?

Valoria hade en kort stund tittat rakt ner i marken, men nu tittade hon upp mot hannen. Ville han hjälpa henne att hitta sin vän? Hon kollade på honom med stora ögon.
"Jag .." började hon lågt. "Det är mycket generöst av dig, Armageddon. Men jag vill absolut inte vara till besvär. Du har väl plikter att göra, antar jag? Du ska inte behöva dras med mig."


Hon gav honom ett snett leende och tassade sakta fram till honom, även om smärtan skar i henne. När hon var framme vid honom buffade hon på honom en aning, ville se hur han reagerade. Hon visste att han inte skulle skada henne, för det skulle han inte göra, eller?



Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    tor 23 maj 2013, 11:40

Han lyssnade till det hon sade och flinade lätt till. Hon ville inte vara till besvär. Hon kunde omöjligt vara till mer besvär än att han skulle behöva släpa henne fram. Såå varför så tveksam? Han funderade. Kanske ville hon inte ha med honom som sällskap? Självklart inte. Han hade inte gjort något för att irritera henne. Han sträckte lite på sig för att nästan se en aning förolämpad ut.
- Jag har inte bråttom.
Sa han sedan och höjde ena ögonbrynet då han såg på henne. Hon verkade bara finna bortförklaringar. Varför? Han förstod inte. Det var enklare att vara rakt på sak. Som Geddon oftast var. Fanns inga baktankar i det han säger, eller något annat som inte tas upp. Han var helt enkelt en väldigt okomplicerad varelse egentligen. Vilket också gjorde det enkelt för honom att följa vilken order han än fick. Inga känslor, inget tvek, inga problem. Han sa sedan i tikens sinne med ett svagt flin på läpparna;
- Du kan behöva dras med mig dock. Så du inte hamnar i mer trubbel
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    fre 24 maj 2013, 19:40


Valoria ville ha honom bredvid sin sida, och hon var glad att han ville ställa upp. Hon hoppades att han kunde höra dessa tankar, ville att hon skulle veta. Och tankarna var otroligt starka, för hon kände så för honom. Hoppades att han kunde höra dem.

Han hade inte reagerat på att hon buffat på henne. Var det bra eller dåligt? Tog han det fel? Hon visste inte, utan istället låtsades som ingenting - hans röst fick henne att ruska bort tankarna och titta på honom.
- Du kan behöva dras med mig dock. Så du inte hamnar i mer trubbel Hans flin smittade av sig på henne och hon lade huvudet snett på sidan.
"För det första. Jag trivs i din närhet och dras gärna med dig." sa hon och tog en paus innan hon fortsatte med en skämtsam kaxig röst. "Och för det andra, jag kan klara mig själv. Utan trubbel."


Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    ons 26 jun 2013, 23:52

Armageddon som nyligen upptäckt sin kraft hörde inga tankar från Valoria. Egentligen ville han inte det, då han inte visste om hon tillät det. Hans kraft gjorde honom en aningen bitter ibland. Han hatade att rota och vara respektlös. Respekt och lojalitet är allt han äger så varför ska hans krafter strida så emot honom och hans principer? Han såg på henne och flinade svagt då hon svarade honom.
- Det märks inte.
Sa han bara retsamt tillbaka som den trotsiga tonåring han är. Han nickade mot såren kring hennes nacke. Han hoppades att hon skulle repa sig snabbt. Kanske skulle lite mat hjälpa? Det gick alltid att försöka. Det kunde i alla fall få fart på systemet.
- Är ni hungrig?
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    ons 26 jun 2013, 23:57

Valoria flinade lågt åt honom. Han var antagligen lika ung som henne själv, för han hade trotsigheten - likt henne.
- Är ni hungrig?
Hon mötte hans blick. Hennes mage kurrade till och hon flinet på hennes läppar växte sig större.
"Där har du ditt svar." sa hon och reste sig upp - försiktigt och lugnt. Hon kände direkt yrseln och vinglade en aning innan hon stod stadig på sina fyra tassar. Bråket mot Volbaras bror hade tagit hårt på henne, men det verkade som att hon var på bättringsvägen. Hon hoppades det.

Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    tor 27 jun 2013, 00:36

- Vänta här.
Sa han bara och stödde henne smått då hon såg yr ut innan han for upp snabbt och hoppade rakt ut med ett kraftigt språng från grottmynningen. Han fällde ut de långa vingarna först utanför grottan och for ner i en brant dykning innan han flög uppåt igen i en halv loop. Han for runt berget de befann sig på och studerade kedjan där den låg utslagen nedanför honom. En vacker syn. Jakten varade inte länge, han slog ganska snabbt en stenbock's kalv och tog den med sig tillbaka till Valoria. Dessutom var han själv lite hungrig så det skulle nog räcka till dem båda. Han tog aldrig byten som han inte skulle äta upp. Då slog han hellre ett mindre byte och resten fick smådjur ta. Han fällde ihop vingarna innan öppningen och landade inne i grottan. Han fick ta några bromsande steg också innan han stannade helt. Bytet släppte han framför tikens tassar och log svagt, som att säga; Ät nu!
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    tor 27 jun 2013, 12:23

Valoria nickade och lade sig ner igen, försiktigt. Smärtan stack till när hon böjde på huvudet för att lägga sig ner. Kylan spred sig i den lilla grottan och hon huttrade till en aning. Hon stirrade framför sig ut i tomma intet, hennes blick var glasklar och smärtan speglades i dem.

Både för den fysiska och psykiska smärtan. Skadorna hon fått av Bael var stora, och hade inte Armageddon hittat henne hade hon förmodligen varit död vid det här laget. Och skadorna av att ha förlorat Volbara. Hon suckade knappt hörbart och ryckte till när Armageddon kom in med en stenbockskalv. Hans leende sa åt honom att hon fick äta.

Sakta högg hon in på bytet, hon tog en tugga innan hon tittade på honom. Skulle inte han också äta?
Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    tor 01 aug 2013, 02:12

Geddon log och kände hur värmen åter igen började sprida sig i grottan. I bland var det riktigt bra att ha värmande krafter, dessutom var han inte ett dugg känslig för värme och han kunde värma sig själv i de kallaste klimaten. Även om han absolut inte trivdes där. Han såg på henne med ruskade på huvudet. Han var inte hungrig och behövde inte äta. Inte ännu. Han var van vid att leva utan mat längre perioder. Antagligen för att han var för lat för att jaga. Han hade annat att fundera över.

[Ska vi låta de vara här, säger att de hjälps åt att leta efter volbara och skiljs åt vid Kaiwood någonstans då valoria finner volbaras doft eller något å de flyger/går åt var sitt håll? :) å avsluta nu alltså]
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    tis 20 aug 2013, 19:47

OFF_Ojdu ursäkta för migg sega svar! Jag var på semester när du skrev det här, och läste det - men sen tänkte jag inte på det och glömde bort det :C[i] Ja vi kan ta och avsluta nu om du vill. Du kan skriva ett sista inlägg if you want C:

Det verkade inte som att hanen var intresserad av hans egna fångst, så hon fortsatte att äta tills hon var klar. Sedan suckade hon lågt.
"Det är konstigt det här." sa hon, lite mer för sig själv än till Armageddon. Hennes röst var en aning frånvarande, men fortfarande lika klar och vacker som den brukade vara. "Du är den första som..,"
Hon stannade upp och harklade sig. Nej, han hade inte varit den första som hon litat på. Hon mötte hans blick och hoppades att han skulle förstå.
"Du är den enda som jag litar på mer än Volbara. På något sätt fastnade jag för dig."
Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    tor 22 aug 2013, 00:10

- Du kan alltid räkna med mig.
Sa han bara som svar och log svagt åt henne. Han blev på något sätt varm. Han kunde inte kalla känslan glad. För glad blev han när han kände blod rinna mellan tänderna och ner i strupen. Detta kunde han inte påstå att han ville göra med Valoria. Så han kallade känslan varm. Han blev varmare än någonsin i närheten av henne. Annorlunda, men det kändes bra.
- Jag hoppas vi ses snart igen Valoria.
Sa han i hennes sinne och nickade åt henne. Han visste att hon skulle klara sig själv här ifrån. Hon hade fått bra med vila och näring, hennes sår var igen brända och han hoppades att hon inte skulle få fula ärr, även om de aldrig skulle kunna ta ifrån henne hennes skönhet i hans ögon. Någonsin. Det var en unik kontakt han fått gentemot henne. Det var något han kunde efterlikna emot flockens ledare, en slags lojalitet. Han skulle aldrig svika henne. Någonsin. Han vände sedan om och flög där ifrån, emot Kaiwood och hem.
Valoria
Valoria 
Död 

Spelas av : Cat | Död


InläggRubrik: Sv: Little talks. [Armageddon]    tor 22 aug 2013, 19:43

Det ryckte ännu lite mer i Den Blås läppar när hon såg hur den andra log svagt mot henne. Det betydde mycket för henne att ha någon som skulle finnas där. Hon visste att hon stod honom i skuld, och när den dagen skulle komma, lovade hon sig här och nu, att det skulle hon hålla. Armageddon behövde bara kalla på henne, och så skulle hon komma. För hon var honom skyldig det och för att han var hennes vän.

- Jag hoppas vi ses snart igen Valoria.

Hanens röst hördes inom henne och hon nickade.
"Det gör vi." sa hon mjukt. Innan hon flög iväg vände hon sig om en sista gång och kollade på honom med sina rosa ögon. "Det enda du behöver göra är att kalla."

Sedan vände hon huvudet framåt, med öronen spetsade. Hon var redo att hitta honom nu. Innan Bael gjorde det.




A V S L U T A T ♥
 
Little talks. [Armageddon]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Little talks
» Låt mig fånga din blick [Armageddon]
» It's not the hunt that matters, is it? [ARMAGEDDON]
» [Avslutat] Armageddon e borta
Hoppa till annat forum: