Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Idag på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mitt liv, mitt val [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mitt liv, mitt val [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Mitt liv, mitt val [P]

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Mitt liv, mitt val [P]    mån 25 jul 2011, 19:31

Pax till Rosie! :3

Nattens mörker lade sig på denna öken, öken av lava. Lavan som sipprade ut ur sina hålor för att söka de rätta. De som förkänar värmen utan att dö av den.
En honas gestalt kunde synnas i mörker och hennes ögon lös i mörkret, röda som blodet i sina ådror.
Då lava sprutade upp från en spricka syntes denna tik riktigt, hon var medelstor med en nattsvart päls och röda tecken. Hennes kropp var sänkt och hennes huvud hölls lågt. Som om hon jagade något.
Men hon jagade alltid, både natt och dag, små elr stora hade inegn större roll. Denna tiks namn var León, ett smått ovanligt namn på en hona.
Hon var inte lika slank som hon brukade vara utan hade nu en rund mage, och där inne bultade små ynglingar. Små kryp som skulle komma till Numoori och sprida ondskan som hon själv höll på att göra.
De skulle få se mörkret som tog över, och Chaibos skulle få fler själar en innan.
Ett glädjelöst skratt lämnade hennes strupe som ekade i mörkret och ett kraxande från en kråka i hördes. Gå innan ni också dör.. tänkte hon snabbt och flinade förnedrande.
Hon ville känna blod i strupen i natt, om nån vågade komma in på reviret så skulle de ångra det, så var det bara.
Ingen nåd lämnade henne, flinet blev större och hon fortsatte frammåt medan hon vedrade efter varg, efter kött.
"Kom kom små vargar till mamma" viskade hon tyst ut i mörket och ett fniss lämnade henne, kallt som alltid.

Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 25 jul 2011, 19:50

En svag vindil svepte genom hennes päls men den var inte tillräckligt för att blåsa iväg hettan.
Hon andades hastigare än vanligt, kippade efter luft i värmen. benen var manade till rörelse och dem förde henne fram över det öde landskapet.
Inga växter levde här, det såg lavan till. Svansen svepte från sida till sida och hjälpte henne att hålla balansen där hon tassade fram och försökte
undvika att trampa i lavan som trängt igenom de sprickor som fanns i marken.

Hon frågade sig gång på gång varför hon ens hade kommit på tanken att besöka denna plats. Kanske var det någon hon önskade finna. Kanske började hon bli galen.
Det andra alternativet var det mest tänkbara. Hon ruskade på huvudet. En plötslig lukt fick henne att hastigt avbryta sina funderingar och tankar.
Så detta ställe var inte så öde som hon först trott.

Öronen vinklades framåt då ett ljud nådde dem. Ett skratt. Hon rynkade skeptiskt på nosen.
Något, kanske hennes magkänsla sade henne att hon inte var välkommen här.
Ändå fortsatte hon. Vad sökte hon? svar?
På vilka frågor?
Hon ruskade åter på huvudet, försökte bli kvitt tankarna som följde henne.

Sedan såg hon en annan varg. Hon hade lagt märke till den om det inte hade varit för det röda tecknen den bar på.
Hon stannade på behörigt avstånd och synade denna som hastigast innan hennes röst fyllde luften.

"Godkväll"
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 25 jul 2011, 21:25

Vinden drog med sig en fr'mmande doft från en främmande varg, León slängde till med huvudet så att den svarta pannluggen försvan ur hennes ögon.
Hon vädrade och lade upp nosen i luften innan hon sänkte huvudet och började gå mot doften, sakta men säkert.
Hon ville dra ut på tiden, njuta av värmen, värmen blev aldrig för mycket. Hon klarade den bra.
Så hon fortsatte tyst genom mörkret och mötte snart en kontur i mörkret, en tik på doften av dömma. i ellafall hade hon en rosa pannlugg.
Men något ljusare en svart hade hon som pälsfärg i ellafall. León fnös lätt men höll blicken kvar på tiken, försökte borra in sin blick i hennes. Med ett leende på läpparna,
falskt och sockersött leende, men också smått galet för allmenheten.
Godkväll sade den främmande tiken och León slickade sig runt munnen. Vem var denne som vågat sig in på TDNs revir, ingen från flocken i ellafall. Denna varg såg inte ut att höra hemma här,
sockersöt liten varg. León fnös.
"Godkväll..." sa hon med en låg lugn kall röst " eller vad man ska säga.." fortsatte hon som en viskning och hon själv visste inte om den andre hörde henne.
Hon brydde sig inte, och tungan löpte över läpparna ännu en gång.
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 25 jul 2011, 22:48

Hanen hade vandrat runt området en stund, kännt lukten av hettan men inte stigit in ditt. Nu gjorde han det- och han trivdes. Hettan som låg över platsen plågade honom inte. Trots sitt tjocka pälslager kände han sig ändå genomluftad och fräsh.
Platsen var verkligen speciell.
Små vulkaner skiljde sig från det annars rätt platta landskapet. Vissa låg stilla och döda, andra utstrålade en ständig hetta och vissa rök och puffade ut lavaa rätt ständigt. Marken bar på ett lager stelnad lava, hanen gissade att lagret antagligen var rätt tjockt och låg på ännu fler lager.
Emon's vinröda klor klapprade smått mot underlagets hårda fläckar som han råkade stiga på. Andra var rätt mjuka och värmande under hans trampdynor. Antagligen nyligen dittsprättade av en vulkan.
Emon behövde inget annat, han bara gillade att vandra runt här, önskade han kunde göra det för evigt. Men det kunde han väll också. Varför inte? Han kunde treva omkring här och utforska platsen närmare. För all evighet kändes som nu.
Men lugnet varade inte länge- såklart.
Ett skratt hördes, inte långt borta.
Hanen vände de stålgrå ögonen ditt, för att se efter vems som utgav det.
Än en gång fick han lida av sitt dåliga luktsinne, en mörk varg stod som en liten figur flera hundra meter bort.
En vanlig varg skulle ha kännt dess doft för en bra tid sen. Men Emon hade inte gjort det, speciellt inte nu när han inte heller höll det sinnet på spänt.
Nu när han kände efter insåg han att det var en tik.
De pälsklädda tassarna bar honom vidare, med lugna men välfartade steg rundade han en lugn vulkan. Då uppenbarades ännu en varg, en tik. Silvergrå med rosa lugg.
Även nu suckade han över sitt luktsinne, men orkade inte fundera mer på det. Tikarnas figurer blev större och tog snart sats till välformade vargar. Hanen kom upp med ögonen på den mörka tiken, som stod framför honom, och med den silvergrå's rygg mot sig. Han stannade på behörigt avstånd. Ca. 20 meter. Sen nickade han smått,
'Var hälsad' rösten var mörk och rätt hård. Men inte hånfull och kylig så som den mörke vargens som han hört yttra sig nyss medans han närmat sig.
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    tis 26 jul 2011, 16:04

Hon låtssades som om hon inte märkte av den rödsvarta tikens stirrande blick utan nickade endast kort då denne besvarade hennes hälsning.
Blicken vek inte undan utan vilade i den andres röda men inte hotfullt. Hon ryckte till då ytterliggare en röst fyllde luften.
Hon hade inte varit allt för omärksam för att ha upptäckt denne. Huvudet vreds så att blicken kunde granska hanen.
Det första som slog henne var dennes gröne pälsfärg. blicken följde honom tills denne slutligen stannade.

Blicken övergick sedan till att vila på den rödsvarta tiken, något sade henne att hon inte skulle lämna denne utan uppsikt.
Blicken var fortfarande fäst på tiken men av att döma på rösten så var det dem båda hon talade till.
"Rosie", presenterade hon sig då hon ansåg det artigare att presentera sig själv först innan man frågade efter den andres namn, eller i detta fallet de andres namn.

"Och vilka namn bär ni?"

|| Veet inte vad jag ska skriva ||
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    ons 27 jul 2011, 11:28

En tyst gestalt hade kommit i mörkret, hon hade skänt hans närvaro men inte tagigt nån större notis om honom.
Väntat på att han skulle stanna och börja vaka på dem, och han kom och stannade. León gav honom ingen blick men hon kände på doften att det var aska
och eld inblandad i den... Inferno. Så vände hon sakta på huvudet då hanen yttrade sig, mötte hans blick med sin egna röda mot hans gråa.
Konstig ögonfärg... Rosie.. Rosie var honans namn, mjukt lät det, snällt och ofarligt. León flinade och snärte till med den svarta och röda svansen bakom sig.
Hon hade inte tagigt blicken från hanen ännu men gjorde det nu och tog ett steg frammåt och stannade sen.
León svarade hon bara kort inan hon tittade på dem. Vad gjorde de på TDN's revir? Vad hade de för rätt att komma hit?
Och vad har ni för rätt att trampa in på TDN's revir?! frågade hon sen med en syrlig stämma och blicken föll på den ena till den andra.
*Blod kommer rinna i natt* for det sjungande genom hennes huvud och hob var på vippen att säga det högt men gjorde det inte för nöjjes skull.
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    ons 27 jul 2011, 12:59

Emon's blick smalnade när han såg på den mörka honan som kallade sig "León". Hennes ögon utstrålade ondska, hon hade djävulen själv inom sig, brinnande stark i takt med hennes egen eld.
Att hon var Inferno kändes på lukten, bränt, eld.
Färgerna på hennes kropp passade också bra ihop med en Inferno, hon var som skapad för eldens onda sidor.
Hennes namn reagerade han på, hans luktsinne må vara dåligt, men att det var en tik kände han. Ändå fick hennes namn honom att undra.
Det var så pojkaktivgt, kunde lika gärna varit en hanes.
Hennes senare ord fick honom att undra. TDN, en ond flock som levde i södra Numoori. Det var klart att de höll till här!
En agressiv impuls skjöt upp till ytan. Han hade hittat en plat shan trivdes på, varför var då denne onda flock tvungen att komma och krossa honom?
Med irritationen inom sig ännu, vände han blicken mot den andre. Rosie.
Ett mjukt sött namn, som om hon aldrig skulle göra en fluga förnär. Vad gjorde hon på detta område? Den ljusgrå pälsen och rosa luggen passade inte in bland hettan och den bubblande lavan.
Hon verkade orolig över att släppa León med blicken, vilket tyddepå att dessa två inte riktigt var på samma sida.
Kanske var även hon på intrång mot TDN's revir.
Emon svarade inte på Leóns fråga, han såg ingen anledning till att göra det.
Hennes ord var mera som en ilsken komentar åt dem att de var på TDN's revir och att de genast borde ta sig därifrån.
Ändå gjorde han iget, lät bara den mörka svansen bakom honom svepa till, som i en förnäm gest.
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    ons 27 jul 2011, 14:14

|| Drar iväg med båten straxx, kommer tbx om några dagar detta är endast ett stressvar för att rollet inte ska stå helt stilla ||

Tiken verkade vara road över hennes namn. Hon fnös lågt, nästan ohörbart. Sedan lyssnade hon till främlingens. León.
Namnet hade kunnat passa in till en hane. Hon var däremot helt säker på att denne var en tik.
Hon svarade inte heller på hennes fråga, avgjorde att det var klokast så.
Den gröne förblev tyst. Han presenterade sig inte som någonting eller
svarade inte heller han på den rödsvarta tiken vid namn Leóns fråga.
Men hennes röst fyllde sedan ändå luften.


"TDNs revir..", började hon nästan viskande, som om hon pratade med sig själv.
Jo hon visste att det låg över större delen av lava öknen, dock var hon inte medveten att hon hade passerat gränsen.


"Något säger mig att du är medlem av denna flock" , fortsatte hon sedan med något högre röst.

"Antar jag rätt?"
Sedan tystnade hon och satte sig ned och såg på dem båda.
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    tor 28 jul 2011, 23:42

León tittade på dem, hanen hade inte presenterat sig ännu och det störde henne smått. Då han endå ahde sina lortiga tassar på TDN's revir borde han väl endå ha huvud till att presentera sig, men nej
där satt den bittergubben. León fnös föraktfullt.
Passar väl bra va?! sa hon med sarkasm i rösten och det hördes tydligt att hon menade sitt egna namn, höjde sen lite på ögonbrynen som i en frågande gest innan
hon sänkte huvudet i en jagande ställning och hennes ögon lyste nästan i mörkret av blodtörst.
Sen så yttrade sig den silverfärgade och Leóns huvud rycktes genast mot det hållet, León kände sig smått irriterad på tiken, varför ställa så dumma frågor, hon fnös och öppnade munnen för att tala.
TDN är mitt hem och har alltid varit, inget annat med det sa León och skakade lätt på huvudet, nog för att hon bara var på provtid, men TDN har alltid varit hennes hem, det enda.
Hane vad är ditt namn? Och varför är ni på TDN's revir, inte för att det har nån större betydelse... ni har redan trampat in i spindelnätet Först vände hon aggresivt och bestämnt huvudet mot hanen som inte gett något namn ännu sen höll hon blicken från den ena till den andra och lade en extra betoning på "varför".
De hade värkligen trampat ner i spindelnätet.. och det var hon, León som var spindeln och de andra två som var flugorna...
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 01 aug 2011, 23:10

Emon betraktade lugnt den mörka tiken. Hon verkade gå på högvarv, dess ögon flammade runt med ond låga, verkade bli bara mer och mer uppvarvad av händelsen för varje minut som gick.
Dessutomverkade det störa henne starkt att han inte presenterade sig.
Om hon bara varit en normal varg skulle han inte brytt sig om att presentera sig. Varför skulle han?
Hon skulle kanppast ha kunnat attackera honom för det, hur skulle det se ut om nån frågade, "Varför attackerade du?", "Han presenterade sig inte".
Növändigt.
Hanen vände den hårda blicken mot den ljusa tiken, hon verkade stött av León's reaktion på hennes namn.
Själv blev han också irriterad på León, hon verkade tro att hon var en liten gud där hon stod, bara för att hon var TDN:are. Som om alla borde prisa henne och buga inför henne coha lltid vara henne till algs.
Tanken äcklade honom, men med en djup inandning försto han att han antagligen nog hade rätt många fördomar.
Han försökte släppa sin uppfattning om tikarna och se dem från ett nytt håll men försöket misslyckade soch han gav upp.
Istället intresserade han sig för León's ord om sin flock, "..alltid hennes hem.." hae hon blivit född i flocken? Då förstod han varifrån hennes ondska kommit ifrån.
Men ändå ville han inte tro att flocken var så pass ond.
Han fnös onintresserat åt funderingarna. Det brydde ju inte honom.
'Namn har ingen betydelse.' svarade han ihåligt på tikens hårda röst.
Hans ögon vändes återigen mot henne och borrade sig igenom henne. Som om hon inte fanns där för honom, som om han bara såg igenom henne.
Han lät blicken ligga där, orörlig. Hans röst lämnade en stillhet efter sig. Han lät orderna flyta i sin takt mot främlingarna och slutligen nå dem.
'Täcker ert revir hela området?'
frågade han sen med mörk och hård röst. Som om det var en förolämpning han sade. Kanske var det de också, han var inte säker. Det berodde ju på hur tiken tog emot det.
Skulle han ha kunnat skulle han ha ryckt på axlarna, istället vände han bara onintresserat blicken mot den ljusgrå istället. Hon verkade fröska pigga upp samtalet, verkade fröska få det hela att bli gladare.
Det genom att bara finnas egentlgien. Hennes namn, hennes färger, hennes ord, hennes tonart.
Han småflinade åt tanken. Hennes försök verkade iallefall inte ha någon inverkan på dem.
León fortsatteblodstirra mot dem, han fortsatte syna alltihop med håd och tom blick, vulkanen intill dem fortsatte spy ut små mängder lava, så som den gjort de senaste minuterna.
Värmen som slog från vulkanen letade sig in under hans pälslager, in under hans skin, och blandades slutligen med hans egna bubblande eld som han bar på sig.

-----------------------------------------------------------------------------------------


Let the Fire Forever Burn, Let it Burn to the End of the World's Life
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    tis 02 aug 2011, 15:19

|| ledssen för kort inlägg med förmodligen många stavfel
men sitter fast på landet med min mobil vars internet suger ||

Blicken vändes äntligen från den rödsvarta tiken då
den gröne, namnlöse talade med dem. Och visst hade han rätt,
namnet var inte av större betydelse även om det kunde uppfattas
som en artighetsgest att presentera med sitt namn.

Sedan vändes blicken åter mot tiken, leon. Leendet infann sig inte
längre i hennes ansikte.
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    tis 09 aug 2011, 21:19

León tittade på vargarna med avsmak och fnös sen, varför väntade hon? Var det valparna som höll tillbaka henne,
hade denna hona ens någån gnutta moderliga känslor i sin kropp, eller var det bara hat och ilska?
Hon granskade vargarna en kort stund och höjde svansen för att visa att hon sket i dem.
Hon brydde sig inte om hans namn, men det var inte det som spelade henne någon roll, att han inte hade manke att
presentera sig på deras revir var illa nog!
"Cállate bolsa de ducha" [Håll käft ditt kräk] väste hon likt en orm, han skulle inte få komma hit och snacka skit på deras revir,
han skulle dö.
Hon tog några snabba språng mot hanen, men siktade inte in sig mot nacken utan grävde i stället ner tassarna i marken
och en snabb tanke for genom hennes huvudet och hon öpnnade sin käft som om hon skulle hugga efter honom,
men en orm, en eldorm ringlade sig mycket snabbt ut ur hennes gap och vände sig som ett spjut mot Rosie,
och anföll med sin eldande käft, sen slängde León sig åt sidan för kommande bett från hanen så
hon stog en bit bredvid, medan hon styrde ormen mot Rosis kropp för att grilla henne hoppade
hon mot hanen då hon landat en meter i från honom och lyfte sen åt sidan så hon bet mot hans hals.
Med brännande tänder.
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    sön 14 aug 2011, 21:05

León's blick fick honom att ana oråd, han ansåg att det var bäst att försöka leta rätt på hennes känsla med sin kraft, innan hon gjorde nått dumt.
Men han hann inte innan hon attackerade.
-Espectáculo no fuera con su español, que no está solo.
[Briljera inte med din Spanska, du är inte ensam.]
Emon särade på käftarna och tjock rök vällde ut.
Om man kikade in i hans mun skulle man se hur tungan glödde,
men den syntes inte nu.
Tänderna var bara aningen glesade. Bara så att röken kunde sippra ut.
Han undvek smidigt trots sin stora kropp tikens hugg.
Han snärte med svansen mot henne när han vände sig emot henne igen.
Hans förnädring att klampa in på hennes område hade kokat igång tiken hårt, och fått en massiv ilska att koka upp hos henne. Han kände den starkt inom sig,
nu när han fått igång sin kraft.
Men nått annat trängdes i hans huvud, ett ord-
"León, León, León"
Hanen rynkade pannan en sekund, varför klistrade det sig där?
Efter att ha lyssnattill namnets ihärdiga dunkande insåg han.
León.
Hon, det var hon.
De stålgrå ögonen vändes mot den attackerande honan igen.
Han såg in i hennes ögon och kände genast igen dem, sin fars glans fanns inblandad.
Hans sätt, han.
Hon var en Spansk Inferno.
Hon var hans systsersdotter.
Hon var hon.
Ett leende spred sig över hans annars stela ansikte, hon skulle få vet adet.
Det skulle hon, men inte genom Jag-är-din-morbrr-orden.
Hon skulle få undra först.
-Du e en Spansk Inferno, som jag. Du borde inte attackera mig.
Hanen slog fram huvudet och sökte grepp om hennes nackskinn. Han skulle inte låta sina hörntänder gräva ner sig, bara greppa hennes päls.
Ta tag i henne för att få henne att veta hut. Att få henne att lära sig vett och etikett.
För ens systersdotter attackerar en inte, inte när det gäller ens morbror.
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 15 aug 2011, 11:32

Hon visste inte var den rödsvarte tiken sade men av att döma på
den väsande tonen kunde det inte vara alltför trevligt. Men även
av att döma på rösten så verkade orden inte var menade åt henne
men hon skulle förmodligen inte känna det som en lättnad.

Nej, det hade gått upp för henne att tiken framför henne inte var
ute efter ett fredligt samtal. Ena örat klippte till då den rödsvarte
kastade sig mot den namnlöse gröne och hon reste sig långsamt upp
då hon inte kände sig tillräckligt trygg för att sitta ner men lugnet låg
fortfarande över henne. Blicken följde den rödsvarte då denne plötsligt
stannade upp.

En eldorm ringlade sig mot henne och trots att hon borde ha förväntat
sig något sådant så stod hon länge och väl och endast betraktade denna
innan hon tycktes vakna till liv och kasta sig åt sidan för att undvika kontakt
med den brinnande ormen.

Då även den gröne talade på samma främmande språk som León så
ansträngde hon sig hårt för att förstå. Utan vidare resultat. Öronen vinklades
mjukt bakåt då hon insåg att hennes fokus hade lämnat ormen för någon
sekund. Hon backade ett steg för att hålla sig undan den. Hon hade ännu
inte attackerat den rödsvarte och det skulle hon endast göra om det var
nödvändigt vilket hon hoppades att slippa dels för att hon ogillade och slåss
och dels att hon inte var så bra i det, en följd utav det förstnämnda.
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    tis 16 aug 2011, 13:55

Hon hade full kontroll enda tills hanen började tala spanska, för att piska bort hennes ord.
"maldito lobo" morrade hon tyst för sig själv men
han inte med så mycket mer innan han öppnade sina käftar för att snacka
igen och sen ett tag om hennes nackskin men nej, hon skulle inte hamna
i hans klor så hon vejde undan.
"Serpiente viskade hon tyst för att befalla honom att vänta, bara en
kort stund. Dethär endrade saken inte, bara för att han var
Inferno och pratade spanska behövde det ju inte betyda att han
kom från hennes släkte, och varför i helafriden skulle det finnas
mera Inferno vargar som hon var släkt med?

Räkte det inte med Deme?
León fnös föraktfullt.
"Gör det någon skillnad, varg?!" spottade hon fram och
Ställde sig med högt buret huvud och nedsänkande blick.
Hon höll också ett öra bakåt åt Rosies håll, men hon
var rätt så säker på att hennes älskade skulle hålla henne borta.
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    lör 20 aug 2011, 17:59

.


Senast ändrad av Emon den mån 05 sep 2011, 21:58, ändrad totalt 1 gång
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 05 sep 2011, 21:55

Emon såg på henne med en kylande kall och hård grå blick.
Han ignorerade hennes spottande ord, hennes spanska mumlingar. Istälelt fortsatte han tala, som om han inte hört henne:
- Vad skulle Afrodite sagt om detta..?, ett hånflin skymtade till i glansen från het lava som spyddes ut i små mängder från den aktiva vulkanen bredvid dem.
Lavan rann nerför den lilla vulkanen med mjuk fart och lämnade ett tjockt spår efter sig.
Det fräste ljudligt ur vulkanen och en tjock rökslinga steg mot himlen.
Lavan rann vidare och segade ut sig framför Emon's tassar.
Han såg ner på den en kort stund, innan han höjde blicken igen.
Tunn rök slingrad eut mellan hans halvstängda käftar också, hans rök och vulkanens rök blandades högre upp och vrivlade med en vind innan den löstes upp i luftens större massor.
Emon njöt av stunden, när han stod här med den hårda stelnade Lavan under sg. Med färsk puffande runtomkring sig, med hetta, med rök, med lava.
Det skulle inte vara sista gången han besökte den här platsen,det visste han redan, och desto mera de talade, desto mera tid skulle han få att lagra känslan av platsen.
Återigen sjönk han tillbaks i tanakrna kring det nuvarande ämnet, hans släkteskap med León, Afrodite, hennes tycke.
Han log igen, bara en aning, en svag glimt i hans ansikte.
Ögonen var ännu hårda och kalla, hade inte ändrats ett dugg.
Han inväntade tikens reaktion, hon avr ung, så mycket såg han.
Och hon var dräktig, hennes mage stod ut på båda sidorna, synen av ehnnes kropp skar sig mot henne envist och hotfullt blodröda strrande ögon.
Magen var också ett hinder för henne vid slagsmål, var hon smart skulle hon därmed inte starta något. Det skulle skada ungarna, vid första attacken.
Magen avr dessutom stor, känslig.
etta gjorde att vistelsen inte kunde bli farlig, inte ännu, så länge ingen annan medlem dök upp.
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    sön 11 sep 2011, 20:39

|| vet seriöst inte vad jag ska svara D= magga kan få svara sålänge ||
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 03 okt 2011, 20:17

Hon stannade upp en kort stund, lät hennes sinnen ta in vad hanen sa. Hur i helvete visste han? Fy fan.. inte för att det spelade
så stor roll, för hon var förbannad, så in i helvetes förbannad (förlåt för de massa svordommar som kommer i detta inlägg ^^')
"Jag vetr inte hur du känner till min... Men du vet inget, inget av mitt jävla liv, så försvin och inte stå där och flina som en idiot"
hennes röst ekade. Vad hade livet i mot henne igentligen? Hon klarade sig, hon klarade sig bra på egen hand, så varför måste de komma
Från alla håll och kanter och rubba hennes liv? De skulle skita i vad hon gjorde, hon hade sitt liv att leva och de deras.
Hon var rosenrasande och hennes hals fattade eld och hon sände ormen på hanen utan att säga något. Hon var ilsken, han var ilsken.
De delade samma liv. Till och med en inferno skulle ta skada av hennes eld nu, den var värre mycket värre.
Och den högg ilsket och snabbt åt hanen, starka eldkäkar som sökte efter hans skin.
León vände sig själv mot honan satte sin egna blick fast på henne, ilska och värme växte fram inom henne.
Hon bran, var ett med elden och sen gjorde hon något hon aldrig gjort förut. Använde sig av psykisk bränning. Hennes ilska hade lockat fram
sin nya kraft, och hon miste sin kontroll och använde sig av det.
[Psykisk bränning är då det känns som om man brinner , fast ingen eld finns, som om elden bränner sönder en från insidan, poor rosie ;/]

[Kort, men blev lite fail x3]
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 03 okt 2011, 20:52

Hon stelnade till och den brännande känsla som hastigt spred sig genom hennes kropp. Hon undrade för ett ögonblick om den brinnande ormens käftar slutligen fått tag om henne. Ögonen stängdes. Smärtan stegrade och hennes flyktiga funderingar försvann. Det gick inte längre att stänga ute smärtan. Hon brann. Hon insåg att hon inte längre var stabil. Kroppen darrade och benen tycktes inte längre villiga att bära henne längre. Hon var på väg att falla men lyckades rädda upp det hela genom att ta ett vinglande steg åt sidan. Dessvärre blev hon tvungen att inse att benen inte klarade av att hålla henne stående.

Hon sjönk ihop med ett morrande ljud som kvävdes till ett väsande då hettan ökade. Borde inte hon brinna upp? Hon kämpade upp ena ögonlocket för att låta blicken dras över den egna kroppen. Inga synliga tecken på den smärta som plågade henne. Ingen eld syntes. Denna nyhet var inte lika glädjande som det borde varit då den inte hindrade det faktum att elden fortfarande brände henne. Men hon lyckades samla tankarna något samt att tvinga benen till att bära henne. Det fanns vissa likheter mellan en valp och henne då hon stod där skälvande. Hon kämpade för att försöka förtränga elden som brände henne. Något hon misslyckades totalt med. Istället ägnade hon sig åt att hålla sig stående.
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    ons 05 okt 2011, 18:18

Emon såg vredt bryta ut i den unga honan, hon kunde tydligen inte ens handskas med sin egns ilska.
Hennes eldorm slingrade väsande mot honom, Emon öppnade gapet och en mörk rökpuff som tidigare hållits inne mellan hans käftar kom ut i en enda hop,
ormen omfamandes av röken och det gav Emon tid att förbereda sig för fler attacker.
De kom ganska snabbt efteråt, han högg efter det lilla odjuret.
Tändernas spottvåta glänsande yta speglades i lysande glöd från vulkanen bredvid dem.
De small ihop där ormens avlånga kropp nyss befunnit sig, han kastade en blick mot León som nu stod med glödande blick mot Rosie.
Ilska rasade genom honom, var hon sjuk i huvudet eller?
Rosie vreds i smärtor, men några yttre skador syntes inte.
León's koncentrerade blick avslöjade dock att hon antagligen höll på med en psykisk kraft eller liknande.
Emon morrade till innan hans bakben skjöt ifrån det hårda underlaget.
Hans käftar var öppna och en lysande glöd syntes i hans gap. Just innan hans hopp nådde León flammade det till inne i gapet, han högg efter León, inte dödande mot henens strupe men efter hennes nacke.
Han struntade i ifall hennes brinnande päls skule bränna honom, hon skulle ändå itne kunna undgå att brännas av hans käftar, tunga.
- Hon var min syster, jag bryr mig inte om vem du är. Men du lär aldrig bli vuxen innan du lär dig hantera dina krafter, din aggresivitet[/i], hans röst var mörk och väsande i hennes öra.
Tunn het rök slingade ut från hans gap mot hennes päls på samma gång som hans ord yttrades.
[i]-Jag tänker inte slåss med dig, jag tänker inte sjunka så lågt att jag slåss mot min systers dotter. Men jag förstår inte din ilska, vad gör att du måste ta ut den på henne?!
han väsande röst hade nu gått över i ett fräsande. Han kastade en blick på Rosie som nu låg ner.
Han kände henne inte, men det här var fel, helt fel. Att dessutom veta att det är hans systers dotter som orsakar det gör honom inte bättre.
Annars skulle han inte bry sig, men nu gör han det, för han är inblandad.
Han har ingen aning om vad Rosie genomgick just då, men det var León som orsakade det och han skämdes för det.
En av hans släkt. De grå ögonen var fyllda med besvikelse och avsky.
Avsky för sånt här, besvikelse över hennes uppförande.

Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    ons 05 okt 2011, 19:09

[Leóns orm är inte så liten Emon... den är typ 4 m lång och 10cm bred! x'D]

León visste att en motatack skulle komma snart. Men hon visste inte vad hon åtastkommit, ilska var något hon hade inom sig. Det bröt sig inte ut ofta, nej
verkligen inte, men denna gång var det annurlunda. Hon ville inte ha med någon att göra, inte nu. Hon ville bara att de skulle försvinna. Försvinna
bort... hon svalde och kände hans närvaro komma tillbaka och hon släppte gräppet om Rosie? Vad hade hon gjort? Igentligen... hon visste inte
vad hon gjort. Det brännde till av smärta i hennes egna huvud, och en kort sekund trodde hon att hanen hade dämnt till sina käkar i hans huvud.
Hans ord hade väckt henne ur vreden ett tag, men hennes ögon glödde då hon backade bakåt ett steg.
"Du vet inte ett jäkla piss om mig hane. Och du verkar inte känt... Afrodite heller, inte för att jag ska påstå det. För hon var aldrig min mor och ni
behöver inte komma in i mitt liv... Stick"
väste hon mellan tänderna.. Påståendet om ilska var bara fnysningar i hennes öron. Han visste inget, och
han skulle aldrig få veta. Det sista ordet var tilllängnat till både Rosie och hanen.
Att han var hennes morbror var knäppt, varför skulle de komma hit och dit och träffa på henne helatiden. Förstod de inte att hon ville
bli lämnad i fred. TDN var hennes hem inte nån mysko släkt som värkar tro att alla vill vara deras gullegrisar.
Hon drog ormen till sig, den spottade och väste medan den började kråla sig kring Leóns kropp men León hade helatiden blick stint fast på Rosie och hanen.
"Försvin" mummlade hon och backade in i mörkret medan hon släckte eldormen som blev till rök som försvan med vinden.
Smärtan i huvudet var ännu kvar men inte lika stark, vad hade hänt?
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    fre 07 okt 2011, 20:21

| uups.. aja.. xD fel karris maggaa xPP |

Emon betraktade tiken framför sig, hon berkade fått för mycket. Alldeles för ycket.
Hetsad och aggresiv verkade hon vara, han kastade en blick mot Rosie. Hur mådde hon egentligen. Han såg upp mot León igen. Ormen drog hon tillbaka till sig.
Han särade på käftarna en aning och rök välde ut, tungan var nu släkt, men hettan fanns kvar.
- Lägg inte skuld på andra. Du känner mig inte ens, sa han med uttryckslös röst, hans ögonn häöll sig kvar vid León's ända tills de försvann i mörkret. Dett möte höll på att ta slut.
Han visste de nu, tankarna gick till hans nyfunna systersdotter.
Hade hon många släktingar här? hon verkade hur som helst ytterst irriterad på alla och allt.
Stackars flicka.
Hon hade delvis rätt, han kände henne inte.
Kanske avr hon en mjuk dam inombords men detta uppskärrande och oväntade möte fick henne att blossa upp.
Röken från hennes orm när den släktes i mörkret blandades med hans rök, omslinmgrade drog det sig långsamt uppåt.
Det mörkgröna huvudet vändes mot den grå tiken, hon såg fortfarnnde plågad ut.
-Vad hände? nu hade orderna en innebörd, men det gav inte speciellt mycket intresse. Inte emr än nödvändigt.
Hans tanke var att se så hon skulle repa sig och sen gå, kanske ta vägen lång och gå längs Lavaöknens utkant för att få vara i dess värme längre...
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    mån 10 okt 2011, 21:06

Hon hade backat, hennes eld hade slocknat, hon kände sig nu trött och svagt illamående, hon förstog att mycket snart
skulle de födas. De små monstren... Hon svalde men kväljningarna kom tillbaka.. Hon försvan bort i mörkret, stilla som ett
spöke som hon kommit. Hon blundade och började sen gå bort.. Om de stannade så skulle de hittas av flockmedlemmarna snart,
så om de inte riktigt var så korkade som hon trodde skulle de gå.. Hon skakade till, hon måste finna en lya nu och det illa
kvickt.

[Så kort som det kan bli, men vill bara få León bort därifrån x'D Men nu försvinner hon ;3]
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Mitt liv, mitt val [P]    tis 06 dec 2011, 18:46

Den brännande smärtan släppte men hennes kropp tycktes inte ha smällt det än. Hon darrade svagt som om det var mycket svårt att stå upp. Hon ruskade försiktigt på huvudet samtidigt som hon försökte återfå kontrollen över sin kropp. I ögonvrån kunde hon se hur den svartröde tiken försvinna iväg. Varför hade hon så plötsligt lämnat dem? Hon orkade inte försöka förstå varför utan ägnade sin koncentration åt att försöka lokalisera vilket håll som ledde ut från lavaöknen. Sedan lät hon de något ostadiga benen föra henne därifrån.

[ AVSLUTAT. Om du vill emon kan du skriva ett sista inlägg annars behöver ingen mer skriva ]
 
Mitt liv, mitt val [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: