Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 16 gäster.

Perdita


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Julevent 2012, 24/12-31/12 - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Julevent 2012, 24/12-31/12 - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Julevent 2012, 24/12-31/12

Gå ner 
+24
Damon
Hielo
Erakan
Chi
Ira
Demethra
Dawn
ZAKYNTHOS
Mephisto
Echo
Terock
Malvado
Nehexor
Kali
Tocho
Akura
Locura
Achangra
Tavar
Selva
Dimitrij
Midas
Zayev
Sleazoid
28 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 18:14

Då datorn faktiskt bestämde sig för att samarbeta så tog jag tillfället i akt och spelade in och laddade upp utlottningen. Grattis till er som vunnit, och hoppas att ni gillar priserna ^^

Vad tyckte ni om Julklappsutlottningen?? Skulle ni kunna tänka er att ha liknande saker i framtiden?? Kommentera gärna, även om det är kritik, så att det kanske kan förbättras :3




Bilden blir av någon anledning väldigt konstig här, får kolla om det går att fixa, men på youtube ser den bättre ut.

Länken till videon: https://www.youtube.com/watch?v=mGrNqNn2YmA

Hälsningar från eran Zara <3
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 19:53

Kul event även om jag inte var en av vinnarna. Hoppas det kommer liknande event igen!

Och grattis alla vinnarna!

//Loco
Midas
Midas 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 19:56

Super-awesome event. :D

Någon som vill byta present med mig?

Alla vinster var helt awesome! :)

Do I say "awesome" to much? xD
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 20:12

vilka åsum priser! 8D Grattis till alla som vann!
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 20:26

Det här var verkligen en jätterolog idé och jag hoppas det kommer dyka upp liknande event i framtiden! 8D och vilka bra priser! Perfekta för en rollsida (:

Tyvärr är det ju så att jag inte har någon död varg som jag vill återuppliva, så jag undrar om det är någon av de andra vinnarna som vill byta med mig? C: att få återuppliva en död varg vet jag ju brukar vara eftertraktat, om man tagit bort någon man saknar, så jag byter gärna då jag själv är så kallhjärtad att jag inte vill ha tillbaka någon från de döda xD'

Men som sagt; Superkul grej! Om det dyker upp nån till sån här sak kan jag gärna ställa upp och erbjuda mig att rita en bild till någon som ett möjligt pris, om det skulle vara eftertraktar :3
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 20:58

Då jag inte har någon död karris jag vill plåga genom att väcka från de döda, så kom jag och Bellz/Midas, som också kunde tänka sig att byta ut sitt pris, att vi ska byta med varandra. C:

Bellz/Midas får alltså återuppliva en död karaktär
Och jag får en animerad avatar av MP :3

och Bellz ska också skriva här nere, så att ni inte tror att jag bara bestämmer bytet som det passar bäst på egen hand 8D xD
Midas
Midas 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 21:15

Japp. :) Jag och Selva kom överrens om att byta. :)
Så hon får en animerad avatar av MP och jag får
återuppliva en död karaktär. ^^
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 22:56

Ja, jo, jag måste säga att jag tycker att konceptet här kan förbättras lite - Konstruktiv kritik här alltså. Jag deltog ju som bekant inte i utlottningen, då jag anade att jag inte skulle behöva något av priserna som fanns. Resonerade att annat folk hellre ville ha status och bilder och stuff. Att ha hemliga priser var väl inte min cup of tea, men är väl inte någon stor grej vill jag påstå.

Utlottningar i sig är en ganska trevlig tävlingform att ha emellanåt, då det är rätt fint och rättvist och så vidare. Sättet det utfördes på i sig tyckte jag var bra, typ, med videostuff som försäkrar rättvisa och dylikt (Du måste artikulera mer dock Zara, jag hörde inte ibland <3).

Jag tycker dock inte att alla dessa specialtillståndpriser var någon god idé. Bilder är alltid trevligt och status.. öh.. borde tas bort helt och hållet, men bilder är väldans bra och coolt. Varför jag inte tycker att specialtillstånd av denna sort passar att slumpa bort är för att jag är av åsikten att om man av någon anledning vill skapa en karaktär som är lite speciell på endera vis, med kraft eller dylikt, så ska den vara välmotiverad och väl genomtänkt. Det ska inte utföras bara för att man kan, det inbjuder som till lite halvkrafsiga idéer. Ska vi ha speciella karaktärer med unikt stuff så tycker jag att det är mycket bättre om man får tillåtelse till sådant genom att presentera en väl genomtänkt, passande idé.

Eftersom jag i regel ansett Numooris admins vara rätt vettiga personer som kan se skillnad på genomtänkta, passande idéer och sådana som inte är det, så har jag som alltid förmodat att om man kommer på en genomtänkt, bra idé till en karaktär, så bör man få tillåtelse. Huruvida det redan finns många 'speciella' karaktärer som spelas bör vara tämligen irrelevant, det det ändå finns tjugo NPC;s för varje spelare. Så var min resonering som admin åtminstone.
Sen att skapa karaktärer som är speciella i form av närmast gudomliga, legedariska krafter bör vara ännu mer restriktivt. Jag är i regel rätt negativt inställd mot karaktärer som skapas som legender eller av gudomlig art, såvida idén inte är, ja, väldigt intressant och genomtänkt. Jag känner som så, att speciella karaktärer inte ska skapas FÖR att vara speciella, utan att de bär upp sin egen idé. Legender bör bli legender för att de rollspelas fram till det, i annat fall ger det mig ofta en lite dålig mersmak. Det är lite av samma anledning jag mycket ogärna ser gudar spelas som gudar i rollspelssammanhang (för att förtydliga kan gudar i incognitoform vara intressant).

Flocktillstånd tycker ju jag är ett väldigt luddigt tillstånd att få, eftersom det förutsätter att man automatiskt får medlemmar, vilket inte är fallet. Det här med flockskapandet har länge varit en av Numooris svaga sidor, då själva skapelseprocessen varit lite knasigt omvänd. Själv tycker jag ju att skapandet av en flock bör rollspelas fram, av att vargar möts och beslutar sig för att skapa ett gäng, och inte av att man annonserar att man tänkt skapa en flock i forumen.

Så, det är vad jag kände om saken. c: Varför jag delger detta är givetvis för att vara konstruktiv, och inget annat. Jag hoppas på att ni förstår mina synpunkter, och tänker över det till eventuella nya event. Tjohejs.

EDIT: Justja, är som samma sak med återupplivningar - Är det jädrigt välmotiverat och får en fin incharacter-förklaring, så go ahead. Bör vara restriktivt tho.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 23:39

Svarat Sälen på annat håll, just for the record att det inte ignoreras så skriver jag här lite kort och fint ^^
Echo
Echo 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 01 jan 2013, 23:47

Speciell karaktär är menat att den som vann får rolla tex bäckavargen, som funnits flera år. Dock inte just den myten, utan vi håller på att skapa fler historier och tyckte de skulle va kul ifall den rollades (inte bara va en myt)
Speciell kraft är menat att man kan få godkänt på en annars förbjuden kraft här på numoori.
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    ons 02 jan 2013, 20:32

*petar upp lite om nån deltagare missat att se utlottningen på föregående sida*
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    ons 02 jan 2013, 21:16

Tänker först och främst säga att det här var en trevlig utlottning C: Ser gärna fler sådanahära små event :'D

Vill hålla med Säl också om att det går att bättra på en del saker - och ser själv status som värt... ingenting längre, så ja. Håller även med om att återupplivning, flockskapande och sådant liknande som nämnt ovan skulle kunna ha lite bättre historier bakom än att man bara "fått tillstånd" och *poof* skapar något XD Men ja, det behöver jag inte gå igenom då Säl tagit upp det så bra C:



Och Miiiiv - får ju ta och prata med dig om bild då :'D
Är ju själv en målar-jäkel, så funderar på att kanske ge bort bilden till någon annan, som känner att de behöver en bild på en karaktär som kanske saknar bild C:

Om någon deltagare i tävlingen som inte fick någon julklapp, känner att de har en karaktär som saknar bild, så kan jag nog tänka mig att skänka den här lilla julklappen till denna C:
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    ons 02 jan 2013, 21:26

Ja alltså de grundläggande aspekterna för att få skapa en flock behövs ju fortfarande, och en någorlunda genomarbetad idé, bara att tillståndet gör det betydligt enklare att få sin flock, eller om man hade en planerad och väntade på tillstånd så får man det, och sånt. Och vi vill ju helst att man alltid tar hänsyn till de vanliga reglerna och förhållnadssätten när man tillämpar tillstånd. Att man inte t.ex bara random släpps ut ur Chaibos hålor då detta inte är något som han gör, att man helst bygger upp en historia kring hur det skedde och sånt, visserligen så kan man inte kräva av nån som vann ett tillstånd att de offrar något hos vargen som i många andra fall, men att ha en anledning/orsak till hur det skedde är alltid uppskattat av oss, håller en mer seriös grad och vi blir desto nöjdare över valet att ge ut sådana saker. Som sagt, inget vi kräver, men gärna skulle önska. Det går ju alltid såklart att förbättra saker och ting, och alla kan tyvärr inte bli nöjda hela tiden, är ganska svårt att försöka komma fram till något som folk tycker är kul och intressant, och som inte har gjorts förut, i detta fall något där alla har lika stor chans att vinna, och eftersom det var juletider så passade det rätt bra. Om ni har förslag på förbättringar eller alternativ till priser och sånt så för all del, meddela om dem :3 men som sagt, svårt att göra alla nöjda, och om jag inte vet vad alla gillar och tycker så måste jag ju utgå ifrån det jag vet många gillar. Ett lite kort infogande här bara ^^
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    ons 02 jan 2013, 21:50

För att ta det lite kort, även om Zara redan gjort det, men vill det ändå då jag är admin här.

Flocktillståndet är precis så som Zara säger. Tankar och idéer skall diskuteras med admins för förslag och komma fram till något (om personen som vann vill ha det dvs)
Det är även något Zara säger i videon, att de som vunnit skall kontakta admins/mods. Så oroa er inte över att "de bara kommer att komma något snabbtänkt" ^^''

Tar det igen med specialkraft. Som ni säkert vet är tex kloning av kraft icke godkänt här, men Kyoko har något liknande som kraft med specialtillstånd (hon är ju liksom numooris skapare) . Det var även ett sådant tillstånd vi lotta ut. Tidigare har Numoori bara haft två vargar med icketillåtna krafter, vilka är Kyo och Vida. Så den som vann detta har nu också möjlighet att välja men som Zara sade i videon också ska det gå via admins/mods innan det genomförs.

Sen status... Well, egentligen är den viktig. Spelar ingen roll hur många som inte tänker på status eller ogillar den. Men på Numoori är den viktig, det kan vara avgörande i strid m.m och vargar med något lägre status kan INTE ha starka eller fullt utvecklade krafter (även om jag sett väldigt många som rollar det så ändå..)
Kände att jag behövde ta upp det då jag läser att två personer inte tänker på den.. Fast ja, så vill egentligen bara göra det tydligt att det är något man bör tänka på om man tex rollar i ett krig eller strid. Då är status avgörande i hur mkt ens varg orkar, och hur utvecklad dess krafter är beroende på vem den möter. - Så har det alltid vart -

Kan även tillägga att alla priser är genomtänkta och det finns inget som skulle kunna skapa problem.
Men ja, som Zara sa, om ni kan komma med förslag på vad det är som skulle kunna förbättras tar vi gärna emot det :>
Det låter mest som om ni är oroliga över att saker och ting inte har tänkts igenom, och om det är så, kan jag säga igen: Vi har tänkt igenom allt. Inte bara slängt upp en massa priser för att det ska se bra ut xD Så det kommer inte bli kaos ~
Boadicea
Boadicea 
Vandrare 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    ons 02 jan 2013, 22:03

Jag har redan tagit upp alla mina synpunkter och vidhåller fortfarande fast vid dem, vad ni gör med kritiken är upp till er. c:

Men vad gäller statusen kommer ni aldrig lyckas övertyga mig att använda den, det är ett trasigt och onödigt system i rollspelssammanhang, och jag gör i regel folk medvetna om mina åsikt om saken då de ska rollspela med mig. Vill man använda statusen rollspelar man inte med mig. Det finns annat folk att välja mellan då. c: Först då ett rättvist system för bedömning av en karaktärs styrkor - vilket skulle kräva något avancerat i stil med våra system i Dragon Age eller Dungeons and Dragons - så skulle jag kunna använda det i Numooristrider. Jag har tillräcklig tilltro till folks känsla för gott rollspelssinne och rättvisa. Man slåss ju inte för att vinna, utan för att skapa en intressant situation.
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tor 03 jan 2013, 12:04

Tyckte det var en intressant tävling, tio priser innebär att fler får dela glädjen och när ni har typ som priser en bild av miv, en animerad bild av MP- så innebär ju det att det inte är samma person som får sitta och slita häcken av sig... Vilket är bra. :)

Såå jag tyckte det var en fin idé iallafall.
Alla priser var jättefina, men man behöver dem ju olika mycket allihopa.
Jag undrar om nån har intresse av att byta pris (vilket också var en fin idé), om inte så skulle jag vilja lägga statusen på lite olika karaktärer. Bl.a på nån som jag inte skapat ännu men som är under fundering så då får det vänta en liiiten stund.. :) Allt ok?
Echo
Echo 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tor 03 jan 2013, 17:24

Ja, man behöver inte använda det just nubutan kan vänta :> du får även dela upp statusen :3
Cheveyo
Cheveyo 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tor 03 jan 2013, 17:48

Grattis till alla som vann! :D <3
Awesome idé på hela tävlingen. c:

Vill ha detta nån mer gång! :3
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tor 03 jan 2013, 18:36

Ska upprepa mig lite här och se om någon deltagare som inte fick någon julklapp ser det:

Jag fick en bild av Mivria :'D
Men, är ju själv en målar-jäkel, så känner inget behov av en bild (även om jag verkligen älskar dina bilder Miv - allvar du är grym! ). Har i alla fall bestämt mig för att om någon deltagare i tävlingen, som inte fick något, känner att de har en karaktär som saknar bild, så kan jag tänka mig att skänka den här lilla julklappen till denna C:

Fridens liljor~
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tor 03 jan 2013, 19:59

Alla de som får bilder/avatarer har tur för alla som ger bort en bild är helt otroliga på att rita!

Hade varit kul med en bild från Miv på Izusa. Då kunde Miv ge henne en riktigt fin måntatuering ;-)
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    sön 06 jan 2013, 20:02

NU! Ser jag detta! :'D

Oj.. En flock 8D spännande~
Remikauri
Remikauri 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 22 jan 2013, 15:01

ja ni får gärna bestämma snart om vem ska få en en bild ihopkluddad av mig så jag hinner börja och bli klar någon gång.. i år.. 8D

Hade en känsla av att Az kanske inte är den som är i störst behov av bilder från mig, haha <3
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Julevent 2012, 24/12-31/12    tis 22 jan 2013, 16:36

Kanske går det att bestämma en bild av Izusa åt Loco, då hon svarade innan? C;
 
Julevent 2012, 24/12-31/12
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» NUMOORITRÄFF 2012
Hoppa till annat forum: