Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 17 gäster.

Myrda


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Elorthad
Elorthad 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 00:10

Okaj, pratade lite med Zara om krafter till Elorthad och kom fram till två som jag skulle vilja att den här killen har.

Den första är Mimicry - förmågan att kunna härma andra djur och vargar. När det gäller djur tänker jag mig att han måste ha dödat djuret för att kunna härma rösten. Och för andra vargar tänker jag mig att han endast kan härma rösten om han säger det han hört vargen säga.

Den andra är Kroppstemperatur - Förmågan att kunna höja och sänka sin egen kroppstemperatur. I början bara kunna sänka eller höja den lite utan att ta skada, men med träning kunna gå till en sådan hög eller låg temperatur att en vanlig varg skulle dött av det. Han kan endast kontrollera temperaturen i sin egen kropp.
Och när han är starkare kommer han kunna höja sin kroppstemperatur till en så pass hög grad att han exploderar, dock utan att lösas upp själv. Han utstrålar all värmen han byggt upp och exploderar som sträcker sig några meter i diameter, med honom i centrum.

Länkar en liten video på hur jag tänker mig att det ser ut; http://cdn.bulbagarden.net/upload/0/09/Explosion.png
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 01:12

Jag är inte admin eller så. Men vargen Medusa kan sno andras röster. Lite som din mimicry. Mimicry är själv en kraft jag funderat lite på. :3 Fast lite annorlunda.

Och det finns redan många vargar som kan ändra sin kroppstemperatur så det tror jag heller inte skulle vara några problem. :3

Ville bara peta lite här. ^^
Hej förresten. :3
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 11:14

Eftersom det är Emelie/Malvado som spelar vargen så har hon ganska bra koll på saker och ting, mod och allt xD och vi satt och diskuterade krafter hela kvällen igår ^^
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 11:23

Okee. Men jag visste inte vem som spela vargen.

Elorthad är jättefin BTW. :D
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 12:49

Åh haha hade ingen aning om att krafterna redan fanns 8D
Men då ser jag egentligen ingen anledning till varför jag inte skulle kunna ha krafterna, egentligen ^^
Det är bara explosionen jag funderar lite över dock :3 men nån admin får peta lite tråden sen när de kan, jag har inte bråttom med Elorthad ^^
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 13:01

Ja precis. Explosionen kan vara lite trixig. Men jag har för mig vargen Tai har typ natrium eller något sådant som kraft. Och det typ exploderar i kontakt med luft. Så du kanske kunde peta in något sådant i temperturgrejen?
Bara en tanke. :3
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 18:03

Tanken från början att kraften skulle vara explosion, och endast det. Att han kan explodera på riktigt, att hela han delar på sig, men att han sedan sätter ihop alla sina molekyler igen så han får fast form igen.
Men eftersom reglerna är att ingen kan lösas upp helt utan måste ha en fast form så antar jag att den kraften inte kommer få godkännande ^^'

Njae, helst så vill jag att explosionen ska komma från Elorthad själv, och inte på grund av nåt ämne, men jag förstår din tanke ^^
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 19:44

Ja, precis. Det är ju så det är. Själv tycker jag det kunde vara väldigt intressant om en del hade krafter som kan lösa upp deras fysiska gestalt. Men det blir väl väldigt fusk när det kommer till slagsmål och sådant.

Men det är en rolig tanke med explosion. :3
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 20:39

Mimicry - Ja, det går bra! Som tidigare nämnt har jag Medusa som kan stjäla sina offers röster (endast om HON dödat dem) Sen har jag haft Thalia som kunde klona av röster så, yes ^^

Kroppstemperatur - Ja där med, då det funnits och säkerligen finns kvar vargar med såna krafter :D Exploderar, yes funkar för mig så länge det inte är hela vargen som löses upp som sagt xD


Sen är Elor Murres framtida man, så pax!
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur    lör 18 aug 2012, 20:48

Näj. Elorthad är för snygg för att paxas!
 
[Avslutat] Krafttillstånd - Mimicry & Temperatur
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Krafttillstånd
» [Avslutat] Krafttillstånd
» (Avslutat) Krafttillstånd + annat jox
Hoppa till annat forum: