Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Andheraa förändras och söker nya medlemmar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Andheraa förändras och söker nya medlemmar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Andheraa förändras och söker nya medlemmar

Gå ner 
+12
Meilyr
Thrar
Zayev
Midas
Hielo
Renn
Shikage
Rosie
Eqii
Rain
Lainadan
Aamon
16 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    tor 19 jul 2012, 23:09

Hej hej folket!

Ja, nu är det så att Andheraa ska göras om - Totalt. Detta eftersom att flocken har dött ut, bokstavligen. Typ alla medlemmar har dött då spelarna inte har haft något intresse för dem, och de som är kvar är inaktiva. Därför har jag nu bestämt mig att det måste bli ändringar, eftersom att jag vill ha kvar flocken!

Därför söker jag nu medlemmar till ett helt nytt Andheraa!

Och denna gång är det inte endast Lawarer som är välkomna, utan oavsett ursprung så är du välkommen att träffa min stilige Aamon och se vad han tycker om dig! (:

Först och främst ska hela rangsystemet göras om. Det ska inte baseras på något vanligt rangsystem, inte heller på krigsranger eller något annat liknande. Det ska baseras på tarotkort, de som finns i stora arkaden.

Följande finns;
Narren
Magikern
Överprästen
Överprästinnan
Kejsarinna
Kejsaren
De älskande
Vagnen
Rättvisan
Eremiten
Döden
Lyckans hjul
Styrkan
Den hängde
Måttfullhet
Djävulen
Tornet
Stjärnan
Månen
Solen
Domen
Världen

Detta är endast korten ur den stora arkaden i en tarotkortlek, och varje kort har en speciell betydelse. Tanken är att dessa ranger kommer att tilldelas efter varje vargs personlighet, och att de alla ska vara likvärdiga. Dock vet jag inte ifall ni hellre ser att något/några kort står över de andra. Jag är öppen för förslag (:

Jag har även fler idéer men slipar fortfarande på dem, så väljer att inte säga något nu. Tanken är dock att flocken ska vara hemlighetsfulla av sig, och luta mer åt det onda hållet precis som tidigare. Jag har en massa planer för denna flock, så skulle bli sjukt glad ifall någon delade mitt engagemang nu denna gång när alla är välkomna! Det kommer, som sagt, inte alls vara samma flock som tidigare utan allting ska ändras! Alla kort finns tillgängliga, läs gärna om dem också (:
Här är en länk till det;
http://www.twice.se/tarotkort_kortens_betydelse.html

Och som sagt, jag är öppen för fler förslag ifall ni är intresserade av att gå med och har något att säga! Eftersom att jag förändrar så pass mycket uppskattar jag bara att andra vill hjälpa till (:

Låter det som en intressant idé? Hör gärna av er i så fall ;D

Och nu är det bara för mig att vänta.. (:
Lainadan
Lainadan 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    tor 19 jul 2012, 23:23

Jag gillar idén skarpt! Blev lite sugen på att skapa en karris att kasta in i gruppen c: Meeeeen, i och med att jag vet att jag är så fruktansvärt aktiv just nu så vet jag inte om det är en bra idé.... Men jag gillar verkligen idén som sagt 8D
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    fre 20 jul 2012, 13:35

Det låter bra att du gillar idén 8D Dock så vet jag vad du menar, och jag vill inte tvniga någon att skapa en karaktär endast för att kasta in den i flocken. Dessutom så kanske det inte heller är bästa idén ifall din rollust inte är på topp, det brukar oftast ha motsatt effekt ifall man trycker på med ännu en karaktär... Men förhoppningsvis kommer flocken finnas kvar ifall du har intresse för den senare också ;D

Ingen annan som också gillar idén och kan tänka sig att hoppa in? 8D
Rain
Rain 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    fre 20 jul 2012, 13:49

Du vet redan att jag är intresserad! 8D
Men vet inte om jag har någon karaktär att kasta in just nu. :P
För tillfället är det bara Rain jag inte redan har bestämt något sådant för. :3
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    fre 20 jul 2012, 14:04

Yes, jag vet att du är intresserad Bellz! 8D

Det är lite synd bara att inte heller du har någon karaktär som du kan kasta in, men jag förstår... Väntar vidare för att se ifall det finns mer intresse för den här flocken, vilket jag tycker det boooorde göra ;D
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    fre 20 jul 2012, 16:33

Jag är intresserad!

Chiqii skulle nog gilla en Neutral/God flock, men hon är varken skapad eller född ännu då Eqii fortfarande lever. Så det får väl bli framtiden?

Aamon kanske trodde att hon var helt ensam och tog henne, kanske att han tyckte synd om den lilla valpen? Och att sedan Chiqii fick bo där men gav sig ut ibland (vilket Aamon visste) och hälsade på sin familj? (: En awesome idé enligt mig! xD
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    fre 20 jul 2012, 17:57

Som de flesta märkt har jag inte varit speciellt aktiv. Förlåt för det. Ska ta och bli aktiv. Vet inte vad som passar bonzo bäst men det lutar mot eremiten.
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    lör 21 jul 2012, 00:29

Eqii: Ja, det låter som en sjukt cool idé 8D Det skulle nog fungera, speciellt om hon är en valp så Aamon skulle nog kunna tänka att det skulle vara enkelt att forma henne så att hon passar in i flocken osv, haha. Evil han är xD Men det är bara bra, för han ska bli lite ondare. Som han är just nu liknar han angelus allt för mycket, och inte kul att spela två karaktärer som är allt för lika varandra ;ooo
Synd bara att hon ännu inte var skapad, men ifall flocken finns kvar senare (lite osäkert i nuläget med tanke på antalet medlemmar men hoppas på det bästa) så är hon välkommen in i flocken (:

Rosie: Ja, jag vet att du är i en svacka och jag har överseende med det. Bonzo är, och kommer självklart att vara en av de mer högaktade medlemmarna i Andheraa, just eftersom att han har varit med ett tag i flocken (: Vilket kort han ska få vara kan vi ju bestämma lite senare, ifall det nu blir något av denna idé. Men jag tror också att Eremiten skulle passa honom riktigt bra (:

Och folket! Ifall ni har några coola idéer om hur man skulle kunna förändra flocken på fler sätt så är det bara att hojta till! Jag är som sagt öppen för förslag, för det är oftast bättre med fler kloka huvuden är ett dumt! 8D
Lainadan
Lainadan 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    lör 21 jul 2012, 19:02

Blir bara mer och mer lockad att skaffa en karaktär att kasta in i flocken D':

Tänkte på det, vad är det för idéer du vill ha? För jag kan nog tänkta mig att kasta lite sånna på dig om du vill c:
Shikage
Shikage 
Vandrare 

Spelas av : Nelly


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    lör 21 jul 2012, 20:13

Pff Eqii, hade Chiqii tänkt överge farsan då eller?! Hahah, snacka om att Kage kommer bli arg xD Om hon ska lämna Kage får hon banne mig bli kidnappad eller nått, för annars skulle han döda henne för att frivilligt lämna honom xD

Förresten, om jag inte sagt nått tidigare Emmsa är det en grymt cool idé för en flock ;) Önskar jag hade nån karaktär att kasta in, men för tillfället finns ingen sån så får tyvärr stå över ^^;
Renn
Renn 
 

Spelas av : WeeWee


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    lör 21 jul 2012, 23:24

Jag skulle kunna tänka mig att ha Renn i flocken - ett tag. Har ju andra planer för henne och så, men de ligger på is tills hon har 100p, jag har blivit 'gammal medlem' och admin är tillbaka. Så om det inte är helt fel att lämna flocken senare så kan hon vara med (:

De kort jag direkt tänker på är då antingen De Älskade (som passar henne perfa, förutom det faktum att de ofta misstolkas som kärlek) eller Överprästinnan.

Sen måste jag fråga, och om du förstår frågan så tar jag det som ett 'ja' om du säger 'the fuck?' så tar jag det som ett nej.: La Storia Della Arcana Famiglia?
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 02:04

Zayeziiisss; Låter härligt! 8D Inte för att jag nu ber dig skapa en karaktär, men det betyder ju åtminstone att du gillar idén xD
Och mja, alla möjliga idéer! Typ någon häftigt flockgrejs de kan ha för sig, eller ifall de ska ha någon random tro eller... Ja, vad som helst egentligen! Som sagt, idén om denna flock finslipas fortfarande i mitt huvud, och det är alltid kul att höra vad andra tycker och tänker om saker och ting (:

Kage; Mwihihi, Aamon kommer sno din unge 8DDD Haha, nej, kanske han bara lånar lilla valpisen... Vi får se hur det blir med den saken, men jag gillade idén som Eqii hade eftersom att det låter som något min lömska Aamon skulle kunna tänkas göra (;
Och tack för uppskattningen! Roligt att folk blir intresserade och tycker det är häftigt med lite nya saker också (: Synd bara att du inte har någon karaktär att kasta in, men förhoppningsvis finns flocken kvar senare också ;D

Renn; Visst! Renn är välkommen i flocken när hon vill (: Ifall hon sedan inte vill stanna är det ju upp till henne, kan liksom inte tvinga någon till något ^^ Det kommer inte direkt vara en ond flock som jagar alla som lämnar dem xD Men de kommer nog inte acceptera de som går och sedan vill komma tillbaka, eller något åt det hållet... Vet inte riktigt ännu ;D
Känner dock inte henne så väl som karaktär, endast det jag har läst kort i rollspel (Ja, jag snokar i andras trådar.. ;o), så du vet nog bäst vad hon passar som (:
Och ja, jag förstår vad du menar. Haha, faktiskt var det Bellz som kom med denna idé om tarotkorten efter att ha sett just den serien, så jag hade också hunnit glo lite på den och därmed snott lite egna idéer också ;p
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 02:13

Hmm, jag finner att det här kan vara en intressant idé till en flock, jag är dock hälsosamt avvaktande. Om det utförs väl (med andra ord, om den har en passande ledare mestadels!) så kan det nog bli väldigt intressant. Jag gillar rangidén skarpt. c:
För närvarande råkar ju alla mina karaktärer stå utan flock, faktiskt. Hielo har precis vandrat iväg (jag måste bara orka skriva själva... lämnandet klart), Vulcan promenerar runt och vältrar sig i vansinne, och jag har just berikat mig med nytillskottet Boadicea. Finns väl kind of belägg för alla att kunna gå med, möjligtvis, men det beror helt på hur flocken utformas till att vara. Alla har dessutom hinder att överkomma för att något sådant skulle kunna ske. Hielo vore nog inte intresserad av att gå med i en flock utan att vara starkt inflytande i ledningen, Vulcan är rätt elak och maktgirig av sig, och Boadicea är, hm, kräsen.
Men, jag uttrycker mitt intresse här! Allt vidare intresse hänger på hur flocken skulle ledas, höh. :'D

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Lainadan
Lainadan 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 14:36

Haha, Zayeziiisss <3 xD

Jag har faktiskt... ehh.. redan satt igång med idéer till en karaktär xD Dock insåg jag inte fören efteråt att det var någon jag kunde kasta in i flocken XD
Midas
Midas 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 14:48

Idén kom från Mangan God Child faktiskt. Inte La Storia Della Arcana Famiglia.
I God Child är Kain's far ledare över organisationen Delilah där alla medlemmarna är ett Tarot-kort. Och alla tarotkort är med. Både från stora och lilla arkanan. Stora arkanan är de med högst rang som står närmast ledaren, Kortmästaren. :3
Men det är lite för mycket att ha med alla korten så Emmsa ville bara ha med Stora arkanan. ^^
Gav henne den idéen för att hon satt och velade över Andheraa. Jag hade själv velat basera en flock på just den idéen men jag vill hellre att Wami ska få skapa sin flock och det rangsystemet fungerar inte med hennes idéer. :P
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 14:50

Hielo; Okej, då vet jag! Tack för visat intresse 8D
Haha, nej... Men jag har såklart en del idéer om hur flocken kommer att ledas och hur Aamon kommer att vara, men det är ingenting som jag direkt kan spika så att säga. Det brukar såklart alltid bli annorlunda när man väl börjar spela karaktären. Visserligen har jag ju spelat Aamon ett tag nu, men ska ändra hans personlighet så att han blir mer utav en ledarperson så att säga. Och så att det passa denna idé gällande flocken lite bättre.
Så än så länge säger jag ingenting om själva "ledningen", eftersom att det är något som jag ännu inte kan säga exakt hur det kommer att bli i slutändan. Men ifall det passar så är du mer än välkommen att slänga in en karaktär i flocken! (:

Zayev; Åhå, där ser man! Det låter härligt i mina öron att du bara råkade ha en karaktär på gång som skulle passa i denna flock! Kanske det är ödet? (; *försöker ragga dig som medlem* xD

Bellz; Ja, så kanske det var xD Jag håller inte reda på alla dessa mysko serier och vad de heter, men jaja ;D Och kan passa på att säga tack för idén igen! Guld värd! 8D<3
Lainadan
Lainadan 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 15:03

Kan det vara så? :'D *känner sig raggad* Ja, då är det väl ingen idé att försöka kämpa emot ödet ;D xD
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 15:06

Oh, nej! Ödet ska man inte säga emot, det kan sluta väldigt illa bara man försöker... (a' *ragga lite till* 8D
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 16:41

Hoho :'D *känner sig så gott som övertygad* Ska bara fundera på om jag verkligen vill leka med henne c:
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 17:06

Haha! 8D
Nå, jag ska inte försöka övertyga dig nå mera, känns som att jag har gjort mitt nu och vill inte övergå till att tjata eftersom att det bara är otrevligt ;D men jag hoppas verkligen att du finner intresse och inspiration till att kasta med denna än så länge okända karaktär som verkar ytterst spännande av någon anledning 8D
Thrar
Thrar 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    sön 22 jul 2012, 20:22

Nu är hon skapad iallafall 8P Ska bara få ordning på henne så kanske hon och Aamon kan träffas? c:
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    mån 23 jul 2012, 03:42

Yay! 8D *hoppa omkring lite av lycka*

Visst kan de träffas, inga som helst problem ;p Det är bara att säga till när du har fått ordning på henne så går nog det att lösa på ett eller annat sätt ^^
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    ons 25 jul 2012, 03:55

*peeeet*

Passar på att peta lite i tråden och se hur det blev med resten av folket också ^^ Och dessutom fråga ifall det finns någon mer intresserad? För jag lovar er, det kommer hända saker i den här flocken som ni faktiskt inte vill missa... *gnida händerna och smida ondskefulla planer* 8D
Meilyr
Meilyr 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    ons 25 jul 2012, 20:02

Ojoj det där lät minsan intressant! :'D
Meilyr söker jag nu officiellt en flock åt, han är dock inte "ond" utan en neutral fis. Men har olika flockar som jag smyger planer runt så inget säkert dock! Men Aamon och han skulle fast kunna träffas så får vi sen se hur det skulle kunna bli?
Aamon
Aamon 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Andheraa förändras och söker nya medlemmar    ons 25 jul 2012, 21:05

Men lille Meilyr! Han får gärna vara med 8D

Kan för övrigt säga dig att flocken nog inte kommer att bli direkt ond. Detta för att alla olika kort har olika innebörder, vissa goda och vissa onda. Så det är svårt att säga vad flocken kommer att vara, vi får helt enkelt se vad det utvecklas till, i nuläget kan vi bara säga att de kommer vara mystiska... 8D

Men ja, de kan mötas. Aamon är just nu på numoorislätten, så om skulle kunna starta där i krokarna? För skriver på mobilen just nu och det är ingen höjdare ;D
 
Andheraa förändras och söker nya medlemmar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Söker familjerelationer
» Söker... ...
» Söker en väg in~!
» Söker....
» Söker en...
Hoppa till annat forum: