Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 16 gäster. :: 1 Bot

Saskia


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tikaani x Sirion Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tikaani x Sirion Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Tikaani x Sirion

Gå ner 
+4
Tavar
Sirion~
Murderotic
Tikaani
8 posters
FörfattareMeddelande
Tikaani
Tikaani 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Tikaani x Sirion    sön 01 jul 2012, 23:09

En valp söker fortfarande ännu en spelare

Nu tänkte jag att jag ska försöka skriva till det här inlägget som jag inte hunnit med innan. Ja! Tikaani ska få sin första (och troligen sista..) kull med valpar. Fadern kommer att vara Sirion som jag tror ni förstod av rubriken. Ett "misstag" av hennes få.

Denna kull kommer då basera på cirka 3 valpar hade jag tänkt mig. En ska jag spela, en liten tik. Sen så sade Evelina/Sirion att hon var intresserad av en. Men en plats är helt ledig i allafall, och två om Ewy ändrar sig. Valparna kommer endast bli fostrad av Tikaani och efter hennes sätt och villkor. Träning kommer vara väldigt viktig del av valparnas liv så det kommer hon hålla koll på ordentligt. Tikaani själv är neutral men mot det onda hållet, men jag säger då inte att valparna behöver bli det bara för att hon är det. Ni kommer själva få välja utseende, krafter, personlighet, namn och längre ner så får ni veta hur valparnas utseende kommer att kretsa kring, och krafter som finnas att välja på m.m. Sen vill jag att ni ska tänka igenom det här åtminstone 2 gånger. För jag blir bara lessen om valparna måste adopteras bort hit och dit eller bara lämnar och dammar. Men om det nu skulle vara så att du tröttnar på din valp vill jag ha tillåtelse att ta tillbaka honom elr henne. Men awesome kommer det bli!


Valparna.
>> Namn >> Spelare >> Kön

>> Kmr.. >> Magga|Tikaani >> Tik
>> --- >> --- >> ---
>> Dakato >>Color >> hane



Information ~
Kan ändra, så håll koll! :)

Tikaani är då blandning mellan Bevingad varg och Inferno, och Sirion är Bergsvarg och Giftvarg. Båda två är Stora vargar och valparna kommer då troligen hålla sig runt den standarden. Sen kommer de bli två språkiga, de kommer kunna både engelska och svenska, eftersom engelska är Tikaanis riktiga modersmål. Färgerna man kommer kunna välja på är; Vitt, brunt, orange/rött och svart. Kan vara mer, beroende på hur Sirions föräldrar såg ut. Helst skulle jag vilja hålla det svarta mest i tecken eller man/pannlugg och inga helsvarta vargar. Kommer kunna ha både man och pannlugg och sen vingar. Krafterna kommer jag göra så med att man måste välja en av krafterna som släktet bär på t.ex Gift, men sen får man välja en egen personlig kraft till om man vill ha flera. Varför jag gör så är för att jag tycker man ska få ha lite mer frihet på den fronten. Men krafterna; Eld/Lava, Gift, Hamnskiftning, Känslor/Humör, Teleportering, Vind. Sen samma sak här, mer kanske kommer till om jag får veta vad Sirions föräldrar hade för krafter.

Jag har säkert glömt tusentals med saker jag borde skrivit in, men får fixa det sen i så fall. Ja någon som är intresserad av en valpis? Här får sen också diskutera vidare. <3
[b]


Senast ändrad av Tikaani den sön 08 jul 2012, 00:02, ändrad totalt 2 gånger
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 00:36

OMG SKA SIRION FÅ VALPAR!? D: ohmyy,,,, men gratttiis <3
Sirion~
Sirion~ 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 01:44

Haha, ja men jag har fortfarande sparat honom åt dig Mikkis :')
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 02:36

Då känner jag att jag MÅSTE peta in att Murder aldrig skulle "dejta" någon som har valpar. Därför hon blev sur på Zoid och valde att glömma honom, sen tog Acier henne med storm och hon börja skita i han med xD
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 02:53

men han kommer inte ens veta det själv D: Det var en olyckshändelse xD
ge den stackars gossen en chans!
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 02:58

haha de passar inte i murders tro/karaktär >: men vi får prata om de utanför tråden så det inte blir förstört här!
avatar
Nakada 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 15:04

okidoki :3
avatar
Color 
 

Spelas av : Color


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 16:16

Jag är intresserad utav en valp ur kullen. Om man bara får komma sådär från ingenstans och visa intresse för den specifika valpen som jag antar att du väljer rollspelare till med omsorg. Kommer vara aktiv nu under sommarlovet, till hösten börjar högskolan igen. Då kan det bli sporadiskt för mig beroende på tenta osv. Men det brukar gå ändå.

Ifall jag nu ska börja här så vore det kul att börja från grunden, sådant tycker jag är kul. Historia haha.

Har tre målade bilder jag gjorde för något år sedan, inget speciellt men de skulle fungera att rollspela till. En utav bilderna är valp-bild så den delen är också klar. Säg till ifall du vill se (:
Tikaani
Tikaani 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 16:59

Tja, nog skulle jag ju vilja ha någon jag vet lite mer hur är och så. Men såklart tar jag emot dit intresse för det! Men något jag måste tänka över i så fall då jag vill att valpen ska hamna vid en aktiv person, och då är ju det lilla problemet att jag inte riktigt vet hur du funkar på något vis alls. Mjoo, men ska tänka igenom saken. Men förstår, alltid kul att få börja från grunden. :)

Visa bilden bara, alltid kul att få se!
Kan fast skicka ett mejl till dig så kan vi prata lite vidare där..?
avatar
Color 
 

Spelas av : Color


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    mån 02 jul 2012, 19:50

Ja tänk över det hela du. Har full förståelse, vet själv hur det är. Lite som att välja ut valpköpare irl haha (;

Men skicka meddelande till mig ifall du har frågor, låter som en bra idé.
avatar
Color 
 

Spelas av : Color


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    ons 04 jul 2012, 23:05

Hade då tänkt skapa en hane vid namn Dakato med dessa bilder som jag tänkt använda mig utav ifall de duger för herrskapet (;

Tikaani x Sirion Dakato
Tikaani x Sirion DakxEcl
Tikaani x Sirion Dakato2

Tills jag får ned lite text om honom och så vidare så kan dulyssna på hans själslåt som beskriver ganska mycket om vem han är och hur han ser på framför allt sig själv med sitt stora ego (bra låt för övrigt också ifall du frågar mig).

www . youtube . com / watch?v=nXgTPAr5_Lw
Renn
Renn 
 

Spelas av : WeeWee


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    tor 05 jul 2012, 18:30

Om det hjälper Color något kan jag intyga om att hon är en väldigt duktig rollspelare (: Har rollat mot henne i massor av år på andra sidor och hon är en mästerlig rollare ;') Sen hur aktiv hon blir här på Numoori kan jag inte säga, då jag inte kan se in i framtiden, men hon är duktig iaf 8D
Tikaani
Tikaani 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    tor 05 jul 2012, 19:40

Color, Haha vilket ego! ;D Men bilderna passar nog fin fint, kommer han vara mörkgrå?
Renn - Jadå, har lovat henne en valp nu, men kul att du sa. ^^

Tjaa.. själv har jag inte fått ihop nån bild då jag varit lite små lat och inte funnit den stora insperationskälla jag nu tycker jag skulle behöva. Men hon kommer då vara vit med svarta blandat med röda tecken i ansiktet. Svårt att förklara så får visa bättre på en bild sen. Hon kommer också ha några få tecken på frambenen.
Hon kommer väl vara en aning killtjej med lite uppskruvat temperament som gillar att testa andra, men mer än så har jag väl inte hunnit med att komma fram till. Sen så hade jag tänkt att en av krafterna hon kommer ha är hamnskiftning eftersom jag tyckte att det skulle vara väldigt coolt att testa på och skulle passa henne. Vad hon skulle kunna förvandlas till är inte riktigt klart, kanske puma eller lo? Sen har jag också en extra lite rolig idé. ;>
Men ska skriva lite mer sen då jag har tid för det och skaffat en bild.
avatar
Color 
 

Spelas av : Color


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    fre 06 jul 2012, 18:41

Aww, tack Renn. Blir generad!

Angående Dakato så är han mörkgrå med lysande ögon utan pupill. Bär en kedja av guld runt halsen och har en sorts ringa som sitter fast vid hans svansrot, också guld. Över armbågarna och bakhaserna har han förhårdnader som horn fast enbart likt vassa hornspetsar. I övrigt är han väldigt stor och muskulös, kommer bli mer lik en pansarvagn än elitidrottare. x)
Utöver det är han relativt normalt en vanlig varg till sitt utseende. Är fortfarande osäker på detta med vad han ska ha för magi...

När ska de födas och när får man rolla dem, btw?
Tikaani
Tikaani 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    lör 07 jul 2012, 23:48

Okej, en liten fråga då bara, var kommer dessa kedjor ifrån har du någon större förklarning eller blir det bara något random han kommer bära?
Hade tänkt mig att de skulle födas i början av augusti och då tar vi och börjar rolla dem. De kommer startas vid åldern 5 m.å. Sen vill jag att alla valpar ska vara färdigt planerade och bara att skicka ut då det är dags. ^^

Funderar fortfarande lite på namn till min tjej men utseende är färdigt bestämt skulle jag tro och krafterna jag hade tänkt vara blir Hamnskiftning (djur vet jag inte än ;o) och Framtids visioner. Alltså att hon kommer kunna se in i framtiden. Fast är inte helt klart om jag kommer få använda den kraften. Måste fråga av admins om det är ok. Men skulle tro det. (: Eftersom mitt ritande bara gått åt ... fel håll... Så tog jag och snabbt manipulerade en bild i stället.

https://2img.net/h/oi50.tinypic.com/2ahe3b5.jpg

Sen hade jag också en liten idé om att hon skulle bära på sjukdomen, Cipa. Som innebär att inte känner smärta, kyla eller hetta. Något jag själv har haft i tankarna förut men inget som kommit till verk. ^^
Sirion~
Sirion~ 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    lör 07 jul 2012, 23:55

Tänk bara på att den sjukdomen skulle göra det farligt för henne.
Hon skulle t.ex. kunna frysa ihjäl utan att märka det förrän det var för sent, eller brinna upp utan att känna det xD
Tikaani
Tikaani 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    lör 07 jul 2012, 23:58

Jag vet! (; Det är en av de saker som gör det ännu mer intressant, och tror det skulle bli intressant att rolla. ^^
Black
Black 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    sön 08 jul 2012, 00:05

o.O
avatar
Color 
 

Spelas av : Color


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    sön 08 jul 2012, 16:12

Jag tror jag drar tillbaka min ansökan ändå. Är osäker på ifall jag kommer hinna vara så aktiv som jag vill vara med valpen och det känns fel att ta en valp när jag känner så. Så behöver jag inte känna att jag tar på mig ansvar och ger löften som jag kanske inte kan hålla. Du hittar säkert någon annan, lycka till!
Tikaani
Tikaani 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: Tikaani x Sirion    sön 08 jul 2012, 20:06

Okej så synd. :c Men får försöka hitta lite nya spelare då.

De som läser det här -> Två valpar behöver nu spelare.
 
Tikaani x Sirion
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» .:Tikaani:. "Everyone will go to hell one day"
» På tre platser samtidigt || Till Sirion! ||
» [Avslutat] Till dödslistan - Lysander, Milivoj, Sirion
Hoppa till annat forum: