Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 14 gäster.

Astrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Sydliga gränser (Pax Zodiac) - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Sydliga gränser (Pax Zodiac) - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Sydliga gränser (Pax Zodiac)

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Sydliga gränser (Pax Zodiac)    lör 21 apr 2012, 17:37

Han ruskar lätt på sig och ser sedan på bytet och därefter på tiken.
"Hugg in". Säger han sedan. Han har inget emot att dela bytet nu när det är fält.
Och tiken hjälpte honom faktiskt att fälla det. Även om han satte in nådastöten så
att säga. Men det är lika mycket hennes byte så de ska dela det tillsammans.
Därefter går han fram till bytet och sliter upp skinnet vid låret och hugger in.

[Kort. x3]
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Sydliga gränser (Pax Zodiac)    tis 01 maj 2012, 22:14

Hon betraktade hanen kort innan hon nickade och gick fram till bytet och började riva bort pälsen så hon skulle komma åt kötet under. "Ni är en skicklig jägare" Sade hon åt hanen medan hon åt.
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Sydliga gränser (Pax Zodiac)    tor 03 maj 2012, 17:37

Han tuggar och sväljer. Sådan vilde är han inte att han talar med mat i mun.
"Tack. Jag tror inte du är så dålig du heller". Säger han och ger tiken ett lätt retligt flin.
Sedan tar han en ny tugga av köttet och tuggar. När han svalt slickar han sig om nosen
och ser på tiken igen. Öronen klipper till på huvudet innan de mjukt spetsas framåt.
"Har du tänkt stanna länge i denna skog, Naihez?" Frågar han och uttalar hennes namn
med lätthet. Men Zodiac är inte den som gör sig direkt vän med andra. Det känns fortfarande
konstigt för honom att kunna andras namn. Men förmodligen är detta ännu ett av de flyktiga
möten han gjort i detta land. Ett som kommer falla långt bak i minnet när de gått skilda vägar.
För det här landet är stort. Och det är inte ofta man stöter på varandra fler gånger än en.
Men det finns undantag.
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Sydliga gränser (Pax Zodiac)    fre 18 maj 2012, 13:41

Nahi betraktade hanen och log snett då han sade att inte trodde hån var så dålig heller. Hon kunde jaga men jagade bara då det var nödvändigt. Fann inget nöjje i att döda som så många andra vargar gjorde. "Jakt är en nödvändig kunskap för överlevnad. Jag klarar mig bra" Hon log lite mot honom och såg sig sedna omkring i skogen.

Då han frågade om hon ahde tänkt stanna i skogen länge kliptpe hon lite med öronen. "Jag har inga direkta planer just nu om jag ska vara ärlig. Jag vandrar dit nosen och månen leder mig" Hon tippade huvudet lite på sned och den långa blå luggen föll ur ansiktet på henne. De gulröda ögonen betraktade hanen lugnt. "Har du några planer Zodiac?"
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Sydliga gränser (Pax Zodiac)    fre 18 maj 2012, 14:35

Han nickar lätt. Det är sant. Man behöver kunna jaga för att överleva. Han sveper mjukt till med den långa svansen och öronen klipper till på huvudet innan de spetsas framåt igen. Han ser på Nahiez och rycker lätt på skuldrorna när hon frågar honom vad han har för planer.
"Inga planer för stunden. Brukar sällan planera något. Jag vandrar för att det är kul. Och vandrat har jag gjort hela livet". Han fuktar nosen med tungan. Det är sällan han funderar på vad han ska göra. Han brukar göra vad som faller honom in. Att planera något är ingen idé för oftast blir det inte som man planerat i alla fall.
Nahiez
Nahiez 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Sydliga gränser (Pax Zodiac)    fre 18 maj 2012, 14:52

Hon betraktade hanen och nickade. Även hon var en vandrare och hade vandrat större delen av sitt liv. "Ja där har vi något gemensamt Zodiac. Även jag vandrar för jag känner för det. Har vandrat större delen av mitt liv och funnit många intressanta platser och fått stor lärdom om vem jag är under dessa vandringar" Hon klippte till med öronen och log mjukt mot hanen.

De gulröda ögonen betraktade honom en stund innan hon svepte med blicken över skogen. Skogen var hennes hemtrakter sedan hon var liten. Loki hade uppfostrat henne här tills han en dag försvann. Hon saknade den stora hetsiga hanen då hon såg honom sin sin far. Dock var han borta och hon fick klara sig själv. Få vänner hade hon skaffat sig då band ofta ledde till sorg. Åter landade den gulröda blciken på hanen och hon satte tyst och betraktade honom. Hade på känn att han inte heller var den mest sociala vargen med många nära vänner.
Zodiac
Zodiac 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Sydliga gränser (Pax Zodiac)    mån 13 aug 2012, 20:56

Oj. Hade glömt bort det här rollet. Och nu har ju mycket hänt. Så vi kan avsluta det här. De har ju ändå träffats så kan ju skriva någon sorts relation till varandra. :3

[AVSLUTAT]
 
Sydliga gränser (Pax Zodiac)
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» En melodi utan gränser [Doris]
» ~ Zodiac
» Somewhere (Zodiac)
» Storm (ZODIAC)
» Zodiac söker...
Hoppa till annat forum: